Citat:
Ursprungligen postat av
cataniaa
Efter att ha varit i den branschen till och från under 4 år kan jag bekräfta allas fördomar med att 85% av Sveriges krog-OV's är ''dirty'', resterande 15% är paragraf-ryttarna som slickar polisens röv i hopp om att få vara en i gänget och tar sig själv på liiite för stort allvar. I mitt fall var det för att dryga ut studentkassan på arbetstider som passade mig, och även få vara med där det händer lite och även få betalt. Kanske inte heller så förvånande med tanke på att bokstavligen hela krog-branschen är dirty.
Med det sagt var jag inte heller direkt någon duvunge när jag jobbade, det funkar inte i den miljön, men jag var alltid fair. Även om gäster med all rätt får tycka att vakter beter sig fittigt går det inte att förklara för en person som inte jobbat som vakt i den miljön vilket jävla speciellt jobb det är, det är även otroligt mycket som händer som inte andra gäster ser, utan dom ser bara vaktens ''våldsamma'' ingripande.
Skulle jag räkna upp gångerna jag blivit attackerad enbart av att be en alldeles för full person gå hem skulle jag tappa räkningen, lägg även till dödshot, dödshot mot din familj, knivar och andra vapen osv. Enbart och åter enbart skit kastat mot dig, kvällarna i ända.
Men som sagt är det otroligt mycket nötter i den branschen som är rentav olämpliga för jobbet, och eftersom jag strävar efter så lite stress i mitt liv som möjligt är det inget arbete jag kommer återvända till. Svarar dock gärna på frågor om nån är lite sugen på behind-the-scenes..
Klagar du eller tycker du det är förvånande?
Känns lite som du var missnöjd med jobbet, men det är ju precis det jobbet handlar om, att va med om ständig konfrontationer och hot, och sånt måste man kunna hantera på ett bra sätt.
Om nån full jävel börjar gapa om att han ska knulla din morsa eller cutta dig kan du som vakt inte ta det personligt och gå loss.
Precis som poliser finns det för många som inte kan ta en diskution eller hantera situationerna lugnt och sansat.
Jag har varit ute en del och sett en del skit.
Är man 190 lång och väger 120 kg som vakt behöver man inte va direkt våldsamt mot en gapig och full student på 19 bast.