2022-06-07, 10:09
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Hur stort blir förtroendet från väljarna när det nu framgår att Magda köpte sin statsministerpost genom att muta en kurd med svenska skattemedel?

Kan inte förstå att en misstroendeförklaring enbart riktas mot dvärgen, hans korruption tycks ju vara en droppe i havet jämte Magdas...

Trodde aldrig jag skulle säga det eller skriva det, men jag hade gärna tagit tillbaka Stefan Löfven vid det här laget...
Citera
2022-06-07, 10:22
Medlem
ErichvonEinsteins avatar
Att Magdalena Andersson inte får igenom ansökan till Nato är en bra sak då Sverige behöver lära sig att inte vara stöddigt. Jag hoppas att Erdoğan står fast vid sitt beslut och inte ger vika en tum.

Vem som ska försvara oss om Ryssland anfaller är såklart vi själva men varför skulle Putin vilja anfalla när vi ändå inte kan gå med i NATO...
Ryssland kan ha förhandlat till sig detta med Turkiet i utbyte mot leverans av billiga naturresurser.
Citera
2022-06-07, 11:38
Medlem
Sveriges NATO-ansökan kan hälsa hem enligt statsvetare i DN 7/6-22

Statsvetaren Marja Lemne säger till DN att Sveriges NATO-ansökan är körd i och med S-regeringens löfte till Amineh Kakabaveh då Erdogan kommer att kunna säga att det finns en direkt koppling mellan PKK och den svenska staten.

Saken underlättas inte av att även Hultqvist har synts rumla runt med PKK-anhängare, av vilka det ska finnas foton på, vilket är något som Magdalena har undvikit att nämna då tydligen Turkiets styre ska ha tagit upp detta i samtal med S-regeringen.

I och med misstroendeförklaringen mot Mållgan Johansson ville Magda ge sken av att hela NATO-ansökan går åt helvete om Mållgan tvingas avgå. Det verkliga skälet är nog att Magda letar med ljus och lykta efter något/någon som får ta skulden för S:s misslyckande i frågan. Magda vet att även om inrikesministerns petning inte påverkar regeringen i sig är det inget som hindrar att nya omröstningar skulle kunna ske fram till valet med en interimregering som bas. Det VILL Magda undvika. Således behövs Kakabavehs röst, åtminstone fram till valet, till priset av att svenska skattemedel går till parasiter i Mellanöstern och att svensk politik styrs av en kurdisk kommunist i ensam majestät.

S HAR VALT denna situationen och är således ENSAMT ansvariga för den!

https://www.dn.se/sverige/statsvetar...gan-halsa-hem/
https://www.friatider.se/statsvetare...orhandlingarna
Citera
2022-06-07, 11:41
Medlem
inningboxers avatar
Hoppas ni NATO-runkare är nöjda nu. Vi har kastat bort allt vad neutralitet heter och står utan försvar. Bra jobbat. Ni borde bli omyndigförklarade allihopa, totalt värdelösa.
Citera
2022-06-07, 11:41
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Hur stort blir förtroendet från väljarna när det nu framgår att Magda köpte sin statsministerpost genom att muta en kurd med svenska skattemedel?

Kan inte förstå att en misstroendeförklaring enbart riktas mot dvärgen, hans korruption tycks ju vara en droppe i havet jämte Magdas...

Trodde aldrig jag skulle säga det eller skriva det, men jag hade gärna tagit tillbaka Stefan Löfven vid det här laget...
Förtroendet är högt. De som gnäller är ju alla losers som redan innan tycker sossarna är skit och som gillar att älta sig i allt som är negativt för sverige, de så kallade sverigevännerna. Det finns ju en orsak till varför både sossarna och magda har bättre omdömen än SD respektive Jimmie.
Citera
2022-06-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Alkomaggan får magkänsla och skickar vapen till krigförande land och pissar samtidigt på 200 år av neutralitetspolitik. Detta retar upp Ryssen som förklarar sverige som fientligt sinnad nation.

Nu kommer den kommunistiska terroristen kackel-babbe att rädda kvar den patologiska lögnaren - dvärgmogge, en av de sämsta justitieministrar landet har skådat, i utbyte mot att vår regering offentligt går ut och säger att vi stöder de kurdiska terroristorganisationerna vilket helt går emot Turkiets vilja för att släppa in sverige i nato.

Intressant hur ingen tar hänsyn till landet och befolkningens säkerhet. Viktigare att rädda kvar patologiska lögnare vid köttgrytorna...

Tycker ni det är rätt att man totalt ignorerar vad som är bäst för sverige och sveriges befolkning och istället går med på det ena och det andra till kurdorganisationer i andra länder.. Va fan har infödda svenskar för intressen i syrien eller med kurdorganisationer att göra?

Alkomaggan har mer högprioriterade uppgifter att färdigställa. Hon följer kontraktet till punkt och pricka. Den globala agendan ska fortskrida och de 17 globala målen ska vara uppnådda om åtta år, år 2030.

De 193 regeringarna, i världen, har aldrig haft sina egna hemländer som högsta prioritet. Dom försöker bara få sina befolkningar att tro att dom har det.
Citera
2022-06-07, 11:42
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonEinstein
Att Magdalena Andersson inte får igenom ansökan till Nato är en bra sak då Sverige behöver lära sig att inte vara stöddigt. Jag hoppas att Erdoğan står fast vid sitt beslut och inte ger vika en tum.

Vem som ska försvara oss om Ryssland anfaller är såklart vi själva men varför skulle Putin vilja anfalla när vi ändå inte kan gå med i NATO...
Ryssland kan ha förhandlat till sig detta med Turkiet i utbyte mot leverans av billiga naturresurser.
Jag skulle snarare säga att sverige SKA vara stöddigt och att det är därför Magda har högst förtroende av alla statsministrar på urlänge.
Citera
2022-06-07, 11:43
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Problemet är att vi har valt sida nu, hade vi inte ansökt om NATO medlemskap handlar det inte om rikets säkerhet. Men när vi har gjort stora uttalanden om NATO med USA's president skulle jag säga att det är det. Eftersom vi inte kommer att kunna gå med i NATO någotmer. Antagligen inte Finland heller efter vårat fiasko.

Plus att Finland kommer att hata oss något enormt just nu..
Tror knappast Finland hatar sverige ett endaste dugg. Vi är ju redan allierade med NaTO oavsett vad Turkiet säger.
Citera
2022-06-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Tror knappast Finland hatar sverige ett endaste dugg. Vi är ju redan allierade med NaTO oavsett vad Turkiet säger.
Efter detta kommer de antagligen att göra det. Eftersom Finlands NATO ansökan hänger på Sverige.
Citera
2022-06-07, 11:45
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det bästa hade varit att SD styrt Sverige de senaste decennierna. Då hade vi aldrig suttit i den här soppan.
Det kan nog stämma då SD är putinälskare och då hade vi säkert varit allierade med ryssland redan…. Så en annan soppa hade vi blandat oss med.
Citera
2022-06-07, 11:47
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Det kan nog stämma då SD är putinälskare och då hade vi säkert varit allierade med ryssland redan…. Så en annan soppa hade vi blandat oss med.
Jag vet inte vilket som är värst, att styras av kurder eller ryssar?
Citera
2022-06-07, 11:48
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Förtroendet är högt. De som gnäller är ju alla losers som redan innan tycker sossarna är skit och som gillar att älta sig i allt som är negativt för sverige, de så kallade sverigevännerna. Det finns ju en orsak till varför både sossarna och magda har bättre omdömen än SD respektive Jimmie.

Mja, det vet vi inte förrän efter valet, opinionsundersökningar har mer med opinionsbildning att göra än att faktiskt ta tempen på hur folk verkligen tycker om saker, med det sagt skulle det inte förvåna mig om svenssons åter låter sig luras av spinndoktorer och "experter", vi tycks ju ha större kapacitet till det än till något annat.

Du tycker alltså det är helt korrekt och i enlighet med den "demokratiska viljan"
att politiker ska kunna köpa val med skattemedel som insatts?
Och att alla som påvisar detta är losers? Vad nyktert må jag säga.

Är för övrigt inte SD för fem öre, avser rösta Nyans i år, så varför drar du ens in SD i detta? Har mycket riktigt aldrig imponerats av sossarna men i dagsläget hade jag gärna tagit tillbaka den hyfsat rumsrena Löfven över den genomkorrupta vinkärringen Magda.
Senast redigerad av WrenchZeMonkey 2022-06-07 kl. 11:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in