Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-08, 08:26
  #121
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Nu bekräftar polisen det jag skrev tidigare, att en misstänkt greps 30 minuter efter skjutningen.
Jag hörde också att den gripne hade narkotika på sig och att det troligen är en narkotikauppgörelse som gått snett. Gripandet gäller mord och även försök till mord då ytterligare en person befunnit sig på brottsplatsen. BO bror som var snabbt på plats?
Den gripne är 16 år..
Citat:
Uppdatering onsdag kl 07:43: En man, 16 år gammal, har gripits och anhållits. Han greps 30 minuter efter att polisen larmades till platsen, och gripandet skedde i samband med polisens kontroller i närliggande område. Gärningsmannen är anhållen misstänkt för mord samt försök till mord då ytterligare en person befann sig på brottsplatsen i samband med händelsen.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...-kristianstad/

Igenkänd på brottsplatsen eller nedblodad?
Citera
2022-06-08, 08:26
  #122
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sko...-till-sjukhus/ 16 år

https://www.kristianstadsbladet.se/k...mord-3262c70c/ (betal-artikel)
Citera
2022-06-08, 09:31
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K1977
"Svensk"

Heter Everm*n i efternamn så vitt jag vet. Så ja, svensk.

Ursäkta att jag kränkt ert datanörd-hjärta men jag står fast vid att våldet ökat pga normalisering av våld via spel och dylikt. Jämför gangstrarna på 90-00 talet och idag. Lägger ner denna diskussion för det leder ingen vart i detta fall.

Tillbaka till tråden, när får man reda på vem den häktade är? Har vi någon som kan hämta ut häktningsframställan???
Citera
2022-06-08, 09:33
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurlpower
Heter Everm*n i efternamn så vitt jag vet. Så ja, svensk.

Ursäkta att jag kränkt ert datanörd-hjärta men jag står fast vid att våldet ökat pga normalisering av våld via spel och dylikt. Jämför gangstrarna på 90-00 talet och idag. Lägger ner denna diskussion för det leder ingen vart i detta fall.

Tillbaka till tråden, när får man reda på vem den häktade är? Har vi någon som kan hämta ut häktningsframställan???
Är man uppväxt på Challan eller Gamlegården senaste decenniet är man helt befriad från svenska värderingar.
Citera
2022-06-08, 09:40
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K1977
Är man uppväxt på Challan eller Gamlegården senaste decenniet är man helt befriad från svenska värderingar.

Uppvuxen på Helgedal.
Citera
2022-06-08, 09:41
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurlpower
Heter Everm*n i efternamn så vitt jag vet. Så ja, svensk.

Ursäkta att jag kränkt ert datanörd-hjärta men jag står fast vid att våldet ökat pga normalisering av våld via spel och dylikt. Jämför gangstrarna på 90-00 talet och idag. Lägger ner denna diskussion för det leder ingen vart i detta fall.

Tillbaka till tråden, när får man reda på vem den häktade är? Har vi någon som kan hämta ut häktningsframställan???

Man anhåller först och sedan begär åklagare häktning.
Citera
2022-06-08, 09:47
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurlpower
Heter Everm*n i efternamn så vitt jag vet. Så ja, svensk.

Ursäkta att jag kränkt ert datanörd-hjärta men jag står fast vid att våldet ökat pga normalisering av våld via spel och dylikt. Jämför gangstrarna på 90-00 talet och idag. Lägger ner denna diskussion för det leder ingen vart i detta fall.

Tillbaka till tråden, när får man reda på vem den häktade är? Har vi någon som kan hämta ut häktningsframställan???

Vem heter everm*n i efternamn? Gm eller vadå?
Citera
2022-06-08, 10:03
  #128
Medlem
16 år.

Då är det 4 års ungdomsvård som väntar och ute efter 2.5?
Citera
2022-06-08, 10:03
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurlpower
Heter Everm*n i efternamn så vitt jag vet. Så ja, svensk.

Ursäkta att jag kränkt ert datanörd-hjärta men jag står fast vid att våldet ökat pga normalisering av våld via spel och dylikt. Jämför gangstrarna på 90-00 talet och idag. Lägger ner denna diskussion för det leder ingen vart i detta fall.

Tillbaka till tråden, när får man reda på vem den häktade är? Har vi någon som kan hämta ut häktningsframställan???

De som dömdes för mordförsöket vid Gamlegården Centrum heter Ezat Nurullah, Mazen Ibrahim och Ayub Idriss.

Mer intressant för den här tråden är dock vad den nu gripne heter, vem den andra personen han sköt mot var, samt motivet.
__________________
Senast redigerad av Stefan S 2022-06-08 kl. 10:09. Anledning: Korrigerade ett stavfel
Citera
2022-06-08, 10:10
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
De som dömdes för mordförsöket vid Gamlegråden Centrum heter Ezat Nurullah, Mazen Ibrahim och Ayub Idriss.

Mer intressant för den här tråden är dock vad den nu gripne heter, vem den andra personen han sköt mot var, samt motivet.


Det var det inte, de du nämner var inblandade i ett annat brott uppe i centrum
Citera
2022-06-08, 10:12
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinos..katt
Det var det inte, de du nämner var inblandade i ett annat brott uppe i centrum

Ber om ursäkt. Det var slarvigt av mig.

Gabriel Everman och Mohammed Ayman Saud Temeiza var det som dömdes för det mordförsöket.
__________________
Senast redigerad av Stefan S 2022-06-08 kl. 10:16.
Citera
2022-06-08, 10:18
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Ber om ursäkt. Det var slarvigt av mig.

Gabriel Everman och Mohammed Ayman Saud Temeiza var det som dömdes för det mordförsöket.
Precis, tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback