Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Jag tycker du virrar runt bland olika argument som inte leder någonstans. Svenska soldater var i Afghanistan ja, men ditt argument verkade vara att Sverige inte hade varit där öht om det inte vore för Nato. Men Sverige är ju fan inte med i Nato så vad försöker du komma fram till? Kan du vara konsekvent rationell och använda logik när du postar inlägg till mig?
Jag försöker inte komma fram till någonting, och om jag ska vara helt ärlig så har jag glömt bort vad vi ursprungligen diskuterade. Jag menar på att USA är det styrande landet inom NATO, med tanke på att de är det största mäktigaste landet med den största militären. Thats it.
Jag menar väl mer att Sverige inte hade varit där om det inte hade varit för USA, och att USA är ett imperialistiskt land som invaderar, destabiliserar, stjäler natur-resurser, och agerar som en världs-polis. Det faktum att USA är den styrande kraften inom NATO gör att jag inte är särskilt positiv inställd till NATO. Men du behöver inte oroa dig, därför att jag tror att det mer eller mindre redan är bestämt att Sverige kommer att bli medlem. Det enda som hindrar nu är Turkiet, och jag tror inte att det handlar om PKK, utan om att Putin har gjort en deal med Erdogan (eller någon annan inom Turkiet).
Du verkar se NATO som en försvars-styrka som endast sysslar med ädla saker. Så ser inte jag det. Jag är övertygad om att de används mycket för USA:s räkning, och på olika sätt arbetar för USA:s olika imperialistiska projekt.