• 3
  • 4
2025-01-28, 13:27
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag måste be om ursäkt till UPS...

Jag väntade en leverans o det stod att dom varit o försökt lämna det hemma hos mig. Att paketet hade kommit, o jag som gick in hos UPS-ombudet o klagade på den stackars expediten.

Jag gick hem o kollade en gång till, så stod de att det var USPS (United States Postal Service) som paketet fraktats med, o hade således inget med UPS att göra, o försändelsen låg på PostNords paketombud...

Spårningsnumret var det jag hade när jag beställde diamanter från Indien i somras, o då blev jag verkligen arg på UPS, då jag stannat hemma o avbokat ett läkarbesök, endast för att ta emot UPS-försändelsen. Hur fan jag lyckats få fram det spårningsnumret igen vete tusan, möjligen sökt efter UPS i mailen o hittat numret från i somras...?

Då var jag vansinnig, trodde dom slarvat bort diamanterna, man skulle bl.a. bokstavera försändelsenumret som är nått i stil med GTR7MTUHTTHGRE54Y43 för en indier som sitter i supporten, som ska kolla upp det. O tydligen hade inte ens förarna några arbetstelefoner? Tre dagar stod det att de hade försökt lämna försändelsen hemma. Sen kunde jag hämta ut det hos ombudet.

Sammanblandningen mellan UPS och USPS är en klassiker.
Citera
2025-01-30, 08:49
Medlem
GregerMedeltids avatar
Någon som har en vettig lösning på hur man ska handhas med UPS när man bor i lägenhet och har portkod? Till skillnad från varje annat logistikföretag i Sverige finns det ingen möjlighet att ange något sånt när paketet väl är skickat, och även om de har mitt nummer så vägrar föraren att ringa.

De har nu gjort två meningslösa försök och tänker göra ett tredje idag, men det är lika meningslöst som de två andra. Går paketet automatiskt till ombud eller finns det en risk att det går tillbaka till avsändaren?
Citera
2025-01-31, 08:04
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Någon som har en vettig lösning på hur man ska handhas med UPS när man bor i lägenhet och har portkod? Till skillnad från varje annat logistikföretag i Sverige finns det ingen möjlighet att ange något sånt när paketet väl är skickat, och även om de har mitt nummer så vägrar föraren att ringa.

De har nu gjort två meningslösa försök och tänker göra ett tredje idag, men det är lika meningslöst som de två andra. Går paketet automatiskt till ombud eller finns det en risk att det går tillbaka till avsändaren?
Ibland står de att de varit hos en, men de har de inte. T.ex. har jag en ringklocka där det står mitt namn på så jag kan svara o öppna dörren inifrån min lägenhet, det är inte särskilt svårt. Ändå stod de att de gjort 3 försök att komma hem till mig o lämna det. Jag var som sagt hemma precis hela dagen, just för att ta emot paketet, men det kom ingen o ringde på.

Efter 3 gånger så kunde jag dock hämta ut de hos ett ombud. När jag ringde o klagade sa dom att chaufförerna inte har några arbetstelefoner, vilket jag dock betvivlar starkt på... Det lönar sig inte att ringa o klaga, men har det inte kommit till ditt ombud inom kort så hade jag gjort det ändå.
Citera
2025-01-31, 14:09
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Beror på hur stort och tungt paketet är för ombud brukar ha en gräns på högst 20kg och att inte hantera för långa / skrymmande paket men testa att ringa kundtjänsten och be att de skriver portkod på lådan eller håller kvar hos terminalen
.
Åkte själv och hämtade en gång på terminal men låg rätt långt bort i industriområde och har inte bil ...fick hemleverans förra månaden och då kunde jag skriva portkoden som extra kommentar vid beställning men de hade bara ställt lådan utanför dörren och fick inte något besked eller att de ringde på så tur att mina grannar är okej.
Citera
2025-02-01, 21:41
Medlem
Citat:

Även om du bor i en villa eller fastighet utan portkod, så kommer budet att skita i att leverera och skylla på att det behövdes en portkod.

Försändelsen går inte automatiskt till ett ombud efter ett leverransförsök. Kontakta kundtjänst på telefon och förklara vad som har hänt.

Jag har råkat ut för samma sak där budet skickade ett SMS om att det behövdes en portkod för att komma in i fastigheten (jag bor i en villa). Jag ringde direkt till kundtjänst och fick reda på att budbilen befann sig 10 mil från mig på andra sidan staden "1,5 timmes bilfärd i morgonrusningen". Budet hade helt enkelt struntat i att levera min försändelse och åkt direkt till kunder på andra sidan staden.
Citera
2025-02-03, 19:19
Medlem
PlanetCaravans avatar
Jag jobbar för en underleverantör till UPS. Jag får i stort sett ut alla mina paket varje dag. Jag har en väldigt god kontakt med kunder och får bra lovord.

Tråkigt att höra om era erfarenheter. Finns ju en del lata klappmongon som kör ibland!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in