Citat:
Ursprungligen postat av
GregerMedeltid
Någon som har en vettig lösning på hur man ska handhas med UPS när man bor i lägenhet och har portkod? Till skillnad från varje annat logistikföretag i Sverige finns det ingen möjlighet att ange något sånt när paketet väl är skickat, och även om de har mitt nummer så vägrar föraren att ringa.
De har nu gjort två meningslösa försök och tänker göra ett tredje idag, men det är lika meningslöst som de två andra. Går paketet automatiskt till ombud eller finns det en risk att det går tillbaka till avsändaren?
Ibland står de att de varit hos en, men de har de inte. T.ex. har jag en ringklocka där det står mitt namn på så jag kan svara o öppna dörren inifrån min lägenhet, det är inte särskilt svårt. Ändå stod de att de gjort 3 försök att komma hem till mig o lämna det. Jag var som sagt hemma precis hela dagen, just för att ta emot paketet, men det kom ingen o ringde på.
Efter 3 gånger så kunde jag dock hämta ut de hos ett ombud. När jag ringde o klagade sa dom att chaufförerna inte har några arbetstelefoner, vilket jag dock betvivlar starkt på... Det lönar sig inte att ringa o klaga, men har det inte kommit till ditt ombud inom kort så hade jag gjort det ändå.