Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-13, 20:42
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Min erfarenhet av borderline består av åtminstone några stycken. Enda fördelen jag kan komma på är sexet annars är dom tyvärr inget att hänga i granen.
Citera
2022-06-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druiddance1337
Kan ni förklara varför dessa personer är så hemska/dåliga? Hur funkar det?

Bara ordet "Emotionellt instabilt personlighetssyndrom" aka borderline säger en hel del.

googla och läs på och se om du blir sugen på att dejta en som är så skör.
Citera
2022-06-13, 20:43
Medlem
HetroVitMans avatar
Citat:
Kan ni förklara varför dessa personer är så hemska/dåliga? Hur funkar det?

Absolut! Min Mamma har borderline personlighets störning. Hon var hemsk! Jag har inte pratat med henne sen jag fyllde 18 och flyttade hem ifrån.
Citera
2022-06-13, 20:47
Medlem
druiddance1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HetroVitMan
Absolut! Min Mamma har borderline personlighets störning. Hon var hemsk! Jag har inte pratat med henne sen jag fyllde 18 och flyttade hem ifrån.

Åh jävlar, fyfan, vad är det som händer då? Asså är dom elaka?
Citera
2022-06-13, 20:47
Medlem
Kajahs avatar
Emotionellt instabila människpr som manipulerar människor. Det kommer vara psykiskt utmanande och du kommer må mycket, mycket dåligt. Hon kommer dock manipulera dig så hårt att du spelar med. Inte helt omöjligt att hon kommer misshandla dig, både psykiskt och fysiskt. Ett exempel på en kvinna som uppenbarligen har BPD är Amber Heard.
Citera
2022-06-13, 20:48
Medlem
HetroVitMans avatar
Sen är det så här att man kan ha sjukdomar så som ADHD eller liknande men att ha BPD är liksom likställt med narcissism eller psykopati. Detta är personligheten i dom.
Citera
2022-06-13, 20:48
Medlem
HetroVitMans avatar
Citat:
Åh jävlar, fyfan, vad är det som händer då? Asså är dom elaka?

Dom hatar dig och älskar dig på samma gång! Så du vet aldrig vad dom känner.
Citera
2022-06-13, 21:07
Medlem
Har dejtat tjejer med bordeline. De är väldigt öppna med sina diagnoser. Men de använder dem även som en ursäkt till sitt sanslöst idiotiska beteende. Om du vill ha ett tyfon-stormigt liv utan trygga punkter, ständiga känslomässiga berg- och dalbanor med ett konsekvenstänk av en treåring så har du hittat rätt. Annars lägg ner projektet innan det slukar dig.
Citera
2022-06-13, 21:17
Medlem
Citat:
Har börjat snacka med en skön och snygg brud men fick reda på att hon har borderline, hur allvarligt påverkar det en relation? Hur påverkar det personen? Aldrig träffat någon med det.
Läs igenom min erfarenhet om borderline och även lite länkar att kolla igenom.
Och kommentera gärna alla som läser den.
(FB) Borderline ?
Citera
2022-06-13, 21:22
Medlem
zezonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Är det något man brukar dela med sig av såpass tidigt, sina diagnoser?

Om man har just borderline så är det nog något man kan dela med sig av tidigt

Om inte annat så visar det sig rätt tydligt ganska snabbt
Citera
2022-06-13, 21:51
Medlem
mamegomas avatar
Diagnosen borderline behöver inte vara en dödsdom som vissa i tråden verkar tro. Klart det finns folk som hanterar den dåligt och kan få meltdowns men så länge hon går i terapi och är öppen med sitt mående finns det en god chans att det kan bli bra mellan er också. Jag har själv inte diagnosen men har ett annat personlighetssyndrom och har gått i gruppterapi med folk som har borderline. Den kan ta uttryck på så många olika sätt, inte bara genom ilskeutbrott eller att de manipulerar folk.

Om du tycker att den här tjejen verkar schysst och trevlig och hon är öppen med sin diagnos tycker jag det är bättre att du ställer lite försiktiga frågor kring vad borderline betyder för henne och visar intresse för hennes mående. Det vinner ni båda på i längden.
Citera
2022-06-13, 22:33
Medlem
Hov1 förklarar det bra i denna låt.
https://m.youtube.com/watch?v=aLZQN2plWKQ

Vänd henne ryggen omedelbart innan hon förgör dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in