Citat:
Ursprungligen postat av
AquaBear
Hum, jag har diagnosen EIPS men känner inte igen mig i flera saker som flera skriver. Någon skrev också att han fick ta all skit och be om förlåtelse, snarare så att jag får göra det som har diagnosen. Ljuger och manipulerar? Nä. Kan ljuga om jag kommer på innan till skillnad från min partner som har lättare att ljuga spontant. Tycker dessutom att det är jobbigt att ljuga och får ständigt dåligt samvete för allt. Någon nämnde Amber Heard, jag är långt ifrån sån teater. Hon har beskrivits som att hon inte har känslor, jag har dom utanpå.
Det finns olika grader av skiten så du kan ju fråga henne. Om hon har medicin så kanske hon är stabil?
Dock intressant att läsa, för att få mer självinsikt om hur man kanske beter sig.
Tror folk slänger ur sig borderline för lättvindigt om tjejer med problem. Hur många av de som uttalar sig om sina galna extjejer med borderline har verkligen fått det diagnosticerat? Det är väl ganska svårt att upptäcka/diagnosticera, om jag förstått det rätt, och jag tror att många bara slänger ihop att man har flera diagnoser när man i själva verket kanske bara har EN.
Jag har ett NPF t ex, bara, inget annat. FOlk kommer med fördomar att tjejer med ADHD också ska ha borderline, bipolär, självskadebeteende, histrionsk personlighetsstörning mm mm.