2024-03-30, 15:11
Avstngd
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
?? Tryck vnster p D-padden s helar din mage dig utanfr combat.

Sen finns ju potions som helar dig ocks.

Om du nu inte menar frlorad max-HP fr det kan inte ens en mage hela utan du mste vila fr att hela det.

Kr inte kontroll vet du vad tangentbordet kan vara fr den funktionen?
Citera
2024-03-30, 15:12
Avstngd
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Frmodligen,fast elden ring har sjukt mycket bttre grafik och stabil fps.
Skulle sga att detta r mer likt the witcher 3 fast med bttre gameplay, smre quest.
Men det r inte vrt fullpris tycker jag, knns mer som en betatest

Elden ring har inte bttre grafik. Snackar du om?
Citera
2024-03-30, 15:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram

Kr med controller jag med, men en snabb google sger att det r 1-4 fr de olika pawn ordrarna..

https://screenrant.com/dragons-dogma...mmands-quests/
Citera
2024-03-30, 15:48
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ingen aning d jag kr p PS5. Men antar att kortkommandon r bundna bredvid varandra, s nn av dem? Den som heter "Help me!", i alla fall
Citera
2024-03-30, 15:49
Avstngd
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ingen aning d jag kr p PS5. Men antar att kortkommandon r bundna bredvid varandra, s nn av dem? Den som heter "Help me!", i alla fall

Grymt tack, helt missat!
Citera
2024-03-30, 15:59
Medlem
Citat:
Elden ring har inte bttre grafik. Snackar du om?
Det ser mycket bttre ut iallafall.
Citera
2024-03-30, 16:00
Avstngd
Horrorgrams avatar
Citat:
Det ser mycket bttre ut iallafall.

P vilket stt? Finns nog ingen skillnad rent grafikmssigt. Fps drop dremot, dr r det skillnad.
Citera
2024-04-02, 23:53
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Nu har vi svaret p hur mycket stormen i ett vattenglas skapat av patetiska Youtubers och influencers pverkade.

2.5 miljoner slda p frsta 2 veckorna. Som jmfrelse slde frsta spelet 1 miljon p frsta MNADEN. Totalt 8 miljoner. Men d inrknat re-release ocks.
Citera
2024-04-03, 12:56
Medlem
Fast spelet r nd skit p vissa punkter,dock kul tidsfrdriv men med vissa brister.
Absolut inget Goty direkt.
Citera
2024-04-03, 13:06
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Fast spelet r nd skit p vissa punkter,dock kul tidsfrdriv men med vissa brister.
Absolut inget Goty direkt.

Str mig rtt mycket p att det finns s f fiendetyper, det r liksom antingen Goblins A eller Goblins B man mter, eller Varg A eller Varg B beroende p vilken del av kartan man r i. Finns lite variation s klart men 9 av 10 fighter r ju mot antingen goblins eller vargar vilket r lite lamt.
Citera
2024-04-03, 13:16
Medlem
Ja sen att dom dyker upp var 10 sekund gr ju inte saken bttre 😅.
Storyn fattar jag inte alls? Skiter i den nd.
Citera
2024-10-09, 22:44
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Dragit igng detta. Redan nu ett par negativa punkter/strningsmoment.

Monster. VERALLT. Du kan knappt utforska ngon sekund mellan varje monster encounter. Jag menar var det verkligen ingen i speltester som fann detta irriterande? Eller sket utvecklarna i det? Blir ju extremt trttsamt. Spelvrlden r ju s jvla vacker och kul designad med massor av locations och gmda omrden och inte sedvanliga Ubisoft map marker kladdet. Men s istllet fr mycket monster verallt. Och alltid samma sm mobs. Goblins. Wolfs. Harpy. Saurians. Frre och strre monsters hade varit bttre ( cyclops/wyverns osv)

Ingen lock on. Kanske frsta inte hade heller fr lnge sen jag spelade. Men tycker det blir lite irriterande mot stora grupper.

Stamina. Fan vad det knns som den ta slut snabbt hela tiden. Gr s lngsamt och utforska d.

Gillar egentligen bristen p fast travel d det uppmuntrar till mer eget utforskande. Men punkt ett och tre r strningsmoment som drar ned den delen. Och det ska ju vara det bsta med spelet.

I vrigt gillar jag det. Vackert. Bra musik. Kul bossar. Grym spelvrld. Vocation systemet och pawns. Tidigt n men som sagt punkt ett och tv hindrar nog spelet frn hgsta hjderna r knslan. Men nd bra uppfljare. Tidig bedmning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in