Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-09-06, 11:16
  #37
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuHastMicht
Har googlat runt, försökt finna information om hur de gick sen för drömvinstagarna… hittar på internet enbart artiklar från Expressen och aftonbladet vilket ofta är vinklat, köpt eller lögn.

Därav söker ja nu sanningen på flashback.

Kan ni ge mig Real Life stories om en granne, familjemedlem eller när ni själva drog hem en för er storvinst och hur det förändrade era liv!?

Eller är Svenska Spel bara ännu en kassako för de rika makthavarna?

Tack =)

51% går till ”omkostnaderna ” 49% till själva spelet av insatsen du gör.

Set sen till antalet möjliga kombinationer.
Som finns i lotterispel

Så inser man det svåra med få bättre inkomst via lotterispel 😉
__________________
Senast redigerad av laughingduck 2023-09-06 kl. 11:19.
Citera
2024-04-15, 11:20
  #38
Medlem
Samma visa nästan varje gång när drömvinsten faller ut
Svenska spel söker Lottovinnare som vann 101 miljoner.
Efter två dagar har SVSP fortfarande inte fått tag på lördagens Lottovinnare.
https://www.expressen.se/sport/tips-...-101-miljoner/

Kommer inte svara när de ringer om man drar in drömvinsten,
pengarna är ju spelkontot eller förs över med automatik ändå.
__________________
Senast redigerad av pressmeddelande 2024-04-15 kl. 11:26.
Citera
2024-04-15, 17:00
  #39
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pressmeddelande
Kommer inte svara när de ringer om man drar in drömvinsten,
pengarna är ju spelkontot eller förs över med automatik ändå.

Från Svenska Spels hemsida:
"Alla vinster över fem miljoner kronor betalas ut i samband med ett bankmöte där vinnaren får möjlighet till ekonomisk och juridisk rådgivning. Något som är både viktigt och en uppskattad del i Svenska Spels spelansvarsarbete"
Citera
2024-04-15, 17:04
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Från Svenska Spels hemsida:
"Alla vinster över fem miljoner kronor betalas ut i samband med ett bankmöte där vinnaren får möjlighet till ekonomisk och juridisk rådgivning. Något som är både viktigt och en uppskattad del i Svenska Spels spelansvarsarbete"

Okej, tack för info, märkligt, en kompis vann 10
miljoner på joker, pengarna på spelkonto som
vanligt, var ett tag sen, kanske andra regler nu.
Citera
2024-04-15, 17:11
  #41
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Från Svenska Spels hemsida:
"Alla vinster över fem miljoner kronor betalas ut i samband med ett bankmöte där vinnaren får möjlighet till ekonomisk och juridisk rådgivning. Något som är både viktigt och en uppskattad del i Svenska Spels spelansvarsarbete"

Är väl Swedbank som skall försöka förvalta pengarna genom ge värdelösa råd. Och erbjuda värdelösa fonder som innehåller mest luft. Luktar mest S i den banken.
__________________
Senast redigerad av Mullret 2024-04-15 kl. 17:20.
Citera
2024-04-15, 17:17
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Är väl Swedbank som skall förvalta pengarna genom ge värdelösa råd. Och värdelösa fonder som innehåller mest luft.

Tänkte samma, man får väl tvinga sig att lyssna
och sen säga tack för tipsen, men nej tack
Citera
2024-04-16, 06:30
  #43
Medlem
Danlos avatar
I samma anda som TS undrar jag varför i hela friden inte ett andels-spel, säg 5 pers eller 10 pers NÅGONSIN vinner och får dela på jackpotten i Eurojackpot? Sannolikheten att en enda vinnare tar hem jackpotten i jämförelse med de hundratals miljoner spelare som kör andels-spel är ju i stort sett noll.. Bara det enkla faktumet luktar riggat och fejk enligt mig..
Citera
2024-04-16, 06:33
  #44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danlo
I samma anda som TS undrar jag varför i hela friden inte ett andels-spel, säg 5 pers eller 10 pers NÅGONSIN vinner och får dela på jackpotten i Eurojackpot? Sannolikheten att en enda vinnare tar hem jackpotten i jämförelse med de hundratals miljoner spelare som kör andels-spel är ju i stort sett noll.. Bara det enkla faktumet luktar riggat och fejk enligt mig..

Vad svamlar du om? Det händer hela tiden att andels-spelare får dela på potten, ta det lugnt med tjacket.
Citera
2024-04-17, 04:02
  #45
Medlem
Danlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorHora99
Vad svamlar du om? Det händer hela tiden att andels-spelare får dela på potten, ta det lugnt med tjacket.

Hur menar du då? Jag har ALDRIG sett tex 5 eller 10 vinnare, det är alltid typ 2, eller 4 när det flera på samma vinst..
Citera
2024-04-24, 23:37
  #46
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danlo
Hur menar du då? Jag har ALDRIG sett tex 5 eller 10 vinnare, det är alltid typ 2, eller 4 när det flera på samma vinst..

Det hände på Eurojackpot en gång när 5+2 gick till Jönköping och tio andelsköpare fick dela på vinsten.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback