Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-06, 21:14
Medlem
...och den galopperande korruptionen är naturligtvis ett ÄNNU större problem.

https://www.youtube.com/watch?v=0KiII_2qabk
Citera
2022-12-06, 21:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Brent oljan låg mellan 83 och 86$ hela förra veckan. Kan du sluta ljuga och hålla dig till brentoljan som är den globala mätaren, tack!
Nu sjunker den snabbt. 79$ i skrivande stund. Alla rekommendationer på kort och medellång sikt är att sälja. Kan du börja hålla dig till sanningen tack!

https://www.marketwatch.com/investin...countrycode=uk
Varsågod och säg det till trading economics
Du fick min länk och mina citat från den källan som är mainstream
Sluta upp med trams om lögner när du kan följa min källa
Har ingen lust att debattera med en person som håller på med personangrepp
Klart slut
Citera
2022-12-06, 21:35
Avstängd
Citat:
När man invaderar andra länder borde man ha stor tillväxt. Om man har en fungerande industri så att säga.

USA är en fungerande ekonomi. Vi kan se på USAs BNP tillväxt under WW2.
1941, +17,7%. 1942, +18,9%. 1943, +17%. Efter kriget sjönk BNPn under några år, mest 1946, -11,6% för att sedan stabiliseras.

Det är normalt för en stark ekonomi att rampa upp under krig. När kriget är över och krigsindustrin skruvas ner sjunker det tillbaks en del. Ryssland kan inte visa upp ens nollresultat trots att dom just invaderat ett land och vapenindustrin borde gå på högvarv. Det är inte en frisk ekonomi. Landet kommer att kollapsa på sikt.

https://www.statista.com/statistics/...tes-1930-2019/
Du är helt ute och cyklar när du jämför med USA för 75 år sedan eller Sverige då för den delen
Du kan enkelt kolla BNP tillväxt för USA de senaste 30 åren eller för EU med för den delen.
USA har drivit både krig och konflikter under de senaste 30 åren och även nu går krigsindustrin på högvarv.
Kina har inte drivit några krig men har ändå betydligt högre tillväxt än USA.
Har du någon källa i någon erkänd finansanalytiker eller affärstidning som stöder din teori så ger jag mig.
Ge mig även gärna exempel på "friska" ekonomier.
Citera
2022-12-06, 22:20
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Du är helt ute och cyklar när du jämför med USA för 75 år sedan eller Sverige då för den delen
Du kan enkelt kolla BNP tillväxt för USA de senaste 30 åren eller för EU med för den delen.
USA har drivit både krig och konflikter under de senaste 30 åren och även nu går krigsindustrin på högvarv.
Kina har inte drivit några krig men har ändå betydligt högre tillväxt än USA.
Har du någon källa i någon erkänd finansanalytiker eller affärstidning som stöder din teori så ger jag mig.
Ge mig även gärna exempel på "friska" ekonomier.
Citat:
America's response to World War II was the most extraordinary mobilization of an idle economy in the history of the world. During the war 17 million new civilian jobs were created, industrial productivity increased by 96 percent, and corporate profits after taxes doubled. The government expenditures helped bring about the business recovery that had eluded the New Deal. War needs directly consumed over one-third of the output of industry, but the expanded productivity ensured a remarkable supply of consumer goods to the people as well. America was the only that saw an expansion of consumer goods despite wartime rationing. BY 1944, as a result of wage increases and overtime pay, real weekly wages before taxes in manufacturing were 50 percent higher than in 1939. The war also created entire new technologies, industries, and associated human skills.
https://prospect.org/health/way-won-...-world-war-ii/

En frisk ekonomi är en ekonomi med A eller högre i kreditvärdighet. Ryssland tappade sin kreditvärdighet helt ,och finansinstituten vill inte längre ranka dom då dom är så värdelösa. En apa i kostym förstår varför ekonomin borde explodera då man för ett invasionskrig. Alla kan se att Rysslands svaga ekonomi gör det omöjligt för dom att föra ett långvarigt invasionskrig. Du gör det inte och jag kommer inte längre att svara på dina imbecilla inlägg.

Du ljög ju om oljekursen också, din egen länk styrker det. Ha det bra i ryssparadiset ditt när du sitter och skiter på utedasset och hämtar vatten med en rostig hink från byabrunnen.
Citera
2022-12-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Vad in i glödheta helvete skulle någon vid sina sinnes fulla bruk vilja ha från Ryssland?

Konstgödsel kanske?
Finns en hel del produkter som ryssarna säljer till oss övriga.
Citera
2022-12-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Konstgödsel kanske?
Finns en hel del produkter som ryssarna säljer till oss övriga.

Ja dom är duktiga på skit dom där i östliga orchriket. Naturlig likväl som konstgjord....
Citera
2022-12-07, 18:22
Medlem
Citat:
Brentoljan dyker nu efter att man införde pristak på rysk olja igår. Nere på 81$ för tillfället. Det ser inte bra ut för Ryssland det här, det verkar som att väst med tjugo gånger så stor ekonomi som Ryssland också skulle ha tjugo gånger så stort inflytande över marknaden. Vem hade trott det? Inte rysstrollen iaf

Nej, Rossija naturligtvis 20 gånger 'stronker' då globohomosanktioner bara gynnar dom. Glöm inte det
Citera
2022-12-07, 19:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Vad in i glödheta helvete skulle någon vid sina sinnes fulla bruk vilja ha från Ryssland?

Inte ens ryssarna har något ryskt: https://www.youtube.com/watch?v=DtfB06jAmH8
Citera
2022-12-07, 19:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Brentoljan dyker nu efter att man införde pristak på rysk olja igår. Nere på 81$ för tillfället. Det ser inte bra ut för Ryssland det här, det verkar som att väst med tjugo gånger så stor ekonomi som Ryssland också skulle ha tjugo gånger så stort inflytande över marknaden. Vem hade trott det? Inte rysstrollen iaf

Det bör vara mycket mer än 20 gånger så stor ekonomi när man räknar väst lite bredare med Europa, USA, Kanada, Japan, Sydkorea, Australien, Nya Zeeland, Taiwan. Kanske 25-30 gånger så stora.

Undrar hur liten Rysslands ekonomi är nu, alla siffror är väl gamla.
Citera
2022-12-07, 20:08
Avstängd
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Inte ens ryssarna har något ryskt: https://www.youtube.com/watch?v=DtfB06jAmH8

Tänkte på mig själv.
Hur mycket har jag på mig som är tillverkat i EU??
Svar 0 %!
Nästan allt är nog tillverkat i Kina även min Samsungtelefon.
Kan också vara tillverkat i andra lågprisländer.
Citera
2022-12-07, 20:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Tänkte på mig själv.
Hur mycket har jag på mig som är tillverkat i EU??
Svar 0 %!
Nästan allt är nog tillverkat i Kina även min Samsungtelefon.
Kan också vara tillverkat i andra lågprisländer.
Precis, ännu värre hur mycket av de livsmedel vi köper är "made in Sweden"?
Mat och energi är grundläggande för mänsklig överlevnad.
Våra jordbruk är dessutom beroende av konstgödsel som vi importerar från Ryssland.
Samma gäller för övrigt för jordbruk världen över.
Citera
2022-12-07, 20:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Tänkte på mig själv. Hur mycket har jag på mig som är tillverkat i EU??
Svar 0 %! Nästan allt är nog tillverkat i Kina även min Samsungtelefon. Kan också vara tillverkat i andra lågprisländer.

Ja skulle vi göra som Ryssland så att alla hatar oss får vi svårt att tillverka allt själva. Kina har ju makt i detta men den är ju ett tveeggat svärd för de förlorar ju all sin export om väst får handelskrig mot dem. Men väst hade aldrig kunnat göra mot Kina som de nu gör mot Ryssland. Ryssland har bara råvaror att sälja och de är enklare att ersätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in