Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-27, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Kommer rusa, vilken tur att jag fick in en massa pengar i dag, blir att satsa på guld bull x20. Idioterna gör mig ännu rikare med ännu ett totalt ogenomtänkt beslut.
Köpte nu på 1825 med hävstång 162.
Tack för den gratischansen.
Citera
2022-06-27, 18:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Potatispriset i Ryssland? Har du koll på det? Bor du i Ryssland?
Har du även koll på potatispriset i EU?

Det finns många videos på youtube där de filmar matpriserna varje vecka i olika affärer för det är inte olagligt att göra det i Ryssland så det är ett sätt att förklara hur ekonomin ser ut i Ryssland utan att bli censurerad.
Citera
2022-06-27, 18:16
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Så G7 plus övriga Väst har kommit till den punkten? Har aldrig sett eller hört detta trots att jag följer internationell press dagligen.
Du måste nog understödja ditt påstående med fakta.

Jag tror inte du förstår, sanktioner från väst kommer inte att handla om "bojkott" av nationer i sin helhet (dvs som hävdades), utan om att företag som väljer att handla med Ryssland kan komma att stängas ute från exempelvis EU´s marknad.
Citera
2022-06-27, 18:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tror inte du förstår, sanktioner från väst kommer inte att handla om "bojkott" av nationer i sin helhet (dvs som hävdades), utan om att företag som väljer att handla med Ryssland kan komma att stängas ute från exempelvis EU´s marknad.
bifoga faktaunderlag tack
Citera
2022-06-27, 18:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Så G7 plus övriga Väst har kommit till den punkten? Har aldrig sett eller hört detta trots att jag följer internationell press dagligen.
Du måste nog understödja ditt påstående med fakta.

USA har klubbat igenom den sanktionen så det gäller än så länge bara USA. Men EU kommer säkert att tagga efter förr eller senare. Att bli sanktionerad av USA är dock en jävligt stor grej om man är ett internationellt företag.
Citera
2022-06-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför vänta till september?

Det får du fråga Putin och company. Jag utgår bara utifrån Rysslands uttalanden.
Citera
2022-06-27, 18:19
Avstängd
Citat:
Det finns många videos på youtube där de filmar matpriserna varje vecka i olika affärer för det är inte olagligt att göra det i Ryssland så det är ett sätt att förklara hur ekonomin ser ut i Ryssland utan att bli censurerad.
har sett något exempel på det men det känns inte trovärdigt med fladdrande mobilkamera osv

ag har faktiskt på sistone kollat vad en liter bensin kostar i Ryssland och det är ca 10 SEK jfr med Sverige där en liter ligger på ca 24 SEK
potatis är svårare att jämföra hittar inte det på Google men du får gärna länka
Citera
2022-06-27, 18:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
Det får du fråga Putin och company. Jag utgår bara utifrån Rysslands uttalanden.

Det är lite lustigt att du ens bryr dig vad de säger i dagsläget.
Citera
Avstängd
Citat:
USA har klubbat igenom den sanktionen så det gäller än så länge bara USA. Men EU kommer säkert att tagga efter förr eller senare. Att bli sanktionerad av USA är dock en jävligt stor grej om man är ett internationellt företag.
Underlag tack!
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Underlag tack!

Googla.
Citera
2022-06-27, 18:22
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Potatispriset i Ryssland? Har du koll på det? Bor du i Ryssland?
Har du även koll på potatispriset i EU?

jag har faktiskt på sistone kollat vad en liter bensin kostar i Ryssland och det är ca 10 SEK jfr med Sverige där en liter ligger på ca 24 SEK
potatis är svårare att jämföra hittar inte det på Google men du får gärna länka

Medianinkomsten i Sverige är ungefär 5 ggr högre än i Ryssland.

Vad hade du valt, en lön på 6 000 kr i månaden och 10 kr/litern eller 30.000 i månaden och 24 kr/litern?
Citera
2022-06-27, 18:22
Avstängd
Citat:
Googla.
jahaja så var det med den saken alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto