2025-01-27, 22:58
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Utomhus på vintern behöver du inte värma, har typ motsatt effekt. Det handlar om att luften mellan korken och ketchupen ska ha ungefär samma temperatur som omgivningen. Om du skakar först, väntar lite, då expanderar luften och pressar ut ketchupen som satt sig i toppen av flaskan när du öppnar den.

Haha tack ❤️

Stämmer det att du forskat på ketchupflaskor, samt faktiskt vunnit nobelpris i både kemi och fysik?
Mina damer och herrar: Jerry Cotton!
Citera
2025-01-28, 18:20
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Haha tack ❤️

Stämmer det att du forskat på ketchupflaskor, samt faktiskt vunnit nobelpris i både kemi och fysik?
Mina damer och herrar: Jerry Cotton!

Så är det!
Citera
2025-02-03, 07:08
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Den smakar ju bara ättika och socker, knappt någon tomatsmak alls.
Felix är överlägsen. Hur kan någon köpa Heinz?

Jag kan hålla med, men barnen här säger tvärtom av nån anledning. Antar de har fått för mycket godis och gillar socker... Inte bra..
Citera
2025-02-03, 07:13
Medlem
Hahaxoxo666s avatar
Gud va tråkig världen hade varit om alla hade haft samma åsikter om saker. Och gud va bra världen är som låter varje människa bestämma själv vad de ska köpa för ketchup
Citera
2025-02-03, 22:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Heinz eller Lidls Kania är de enda jag köper. Gör oftast egen då det är enkelt.
Citera
2025-02-03, 22:41
Medlem
Baisianuss avatar
Jag köper den ketchup som är billig. Just nu har vi Heinz hemma. Förra flaskan var Lidls variant Kania. Ketchup är ingen stor sak i vårt liv och allihop smakar typ likadant så vi köper vad som är på rea. Orka hålla på och fokusera på ketchup…
Citera
2025-02-04, 00:41
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Jag köper den ketchup som är billig. Just nu har vi Heinz hemma. Förra flaskan var Lidls variant Kania. Ketchup är ingen stor sak i vårt liv och allihop smakar typ likadant så vi köper vad som är på rea. Orka hålla på och fokusera på ketchup…

Nej, de smakar verkligen inte likadant. Köp hem några olika märken och ta en tesked av varje och jämför "back to back". Om du inte då märker någon märkbar skillnad, ja då är dina smaklökar trasiga.
Citera
2025-02-16, 22:36
Medlem
Heinz smakar mer tomat, findus är betydligt sötare och billiga eldorado-sorter smakar som heinz utspätt med vatten.

Vilken sort som är bäst beror såklart på vad man ska ha det till. Heinz går bättre till hemmagjorda köttbullar, Felix till de färdiga. Lite förenklat...
Citera
Idag, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulfLundell
Heinz är för män, Felix för barn.

Hörs ju t.o.m på namnen.

Båda är undermåliga idag i kvalité. Inget jag köper. På 90 talet var Heinz mycket bättre tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in