Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-07, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset7
Svenska avundsjukan lyser igenom i tråden. Han har gjort mer för det här landet och betalat mer skatt än vad ni själva och era mor/farföräldrar har gjort tillsammans.

Han har gjort så att riktiga seriösa företagare gått i konkurs och massor av människor i europa blivit arbetslösa helt i onödan.

Vem som helst kan byta ut sortimentet mot billigt kinesiskt krafs och köra med fulkonkurrens. Ungefär lika äckligt som ikea som gjort miljontals människor arbetslösa i europa.

Det är inte avundsjuka.
Citera
2022-07-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Åhléns? Trodde skiten konkade på början av 2000-talet. Det enda roliga förr var musikbutiken i affären med cds osv, men den tiden är ju förbi, riktigt konstig butik som jag inte förstår vilka dom riktar sig till?

Dyrt var det där med

Hur kan du missat att kedjan finns kvar?
Citera
2022-07-10, 21:53
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Hur kan du missat att kedjan finns kvar?

Inte sett den sen den försvann från vår stad i början av 00-talet. Men den kanske är vanligare uppåt landet
Citera
2022-07-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Inte sett den sen den försvann från vår stad i början av 00-talet. Men den kanske är vanligare uppåt landet

Åhléns i Ystad lade ner förra året, nu är någ Åhlens City i Malmö det sydligaste. Det i Lund har flyttat till mindre lokaler. I småstäder har det nog försvunnit en hel del.
Citera
2022-11-11, 18:15
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Åhléns varslade 75 personer igår. Konkurs i vår?
Citera
2022-11-25, 16:53
Medlem
Åhlens har stoor-rea - är detta libanesisk mygelrea?

Shirt Factory 500 något - ord pris 1,100

Jeans för mig okänt märke - rea 900 något - nypris 1,900
Citera
2022-11-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Shit, jag som har haft så svårt att hitta vissa Åhlens-märkes kläder, väldigt basic för Åhlens är jutotalt sönderstyckat REDAN av alla varumärken (Åhlens-sortimentet går ju inte ens att hitta i city varuhuset ens med alla uppstyckade butiker inne i varuhuset).
Nu går ju Åhlens eget märke i graven.
Varför ens kalla varuhuset för Åhlens?
Det är ju bara massa olika butiker inne i varuhuset, så Åhlens är ju redan utrotat.

Ja, jag tycker det var suveränt förr när klädavdelningen hade alla byxor på ett ställe, alla skjortor på ett ställe och så vidare. Senare skulle allt delas upp på märken. Då slutade jag handla kläder där.
Citera
2022-11-26, 13:45
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja du har troligen rätt.
Jag är mer emot invandrare som inte lyckas alls, inte vill något alls.
Även lata svenskar som bara gnäller.

Precis som den som vinner massa miljoner är lyckans gullgosse men den som jobbar och sliter och får ihop några miljoner är ett kräk som man genast tror det är mygel och skit bakom fasaden.

Om nya ägaren lyckas bra med Åhléns kan det medföra att fler får arbete och slipper vara arbetslösa.
Fler som arbetar = mer skatt betalas in till staten och vi får det bättre.

Ja han låter ju inte direkt som en blond svenne på namnet (vilket han ju inte är heller) å då misstror man dom eftersom att i folktron så kan inte invandrare göra succé utan de myglar sig fram istället. Är de pizzabagare så är det okej det är som det ska vara, köper de upp företag å vänder det till vinst så är det nått fuffens. Invandrare ska egentligen inte klara av sådant. Enligt folktron.
Senast redigerad av Onan-eraren 2022-11-26 kl. 13:52.
Citera
2022-12-14, 11:32
Medlem
Jordgubbes avatar
Det fanns en tråd 2010 (FB) Varför är Åhlens så dyra?, vars frågeställning hela tiden varit relevant (den tråden stängdes av nån anledning). Det har gått dåligt för Åhléns de senaste sex år som syns (2016-2021), exempelvis var resultatet förra året en miljon back per månad (de skiljer väldigt mycket mellan back en halv miljon per dag i resultat och back en miljon i månaden som finansnetto, nån får gärna analysera varför). När jag jämför saker jag övervägt köpa, är Åhlens inte sällan 1.5 till 2 gånger dyrare än på andra ställen (har nyligen jämfört tex en klocka, ett täcke, en väska). Vad pysslar de med? Vem handlar där? Nye ägaren verkar ha strategin att bygga en massa nya varuhus. Detta är snarare ett dårhus.
Senast redigerad av Jordgubbe 2022-12-14 kl. 11:40.
Citera
2022-12-14, 13:24
Medlem
TRE grejer.

OBS han har inte fått köpa fastigheten.

Vad är konceptet - uthyrning till andra företag o bli hyresgästplågare dvs galleria

Vilka produkter annars i egen regi.

Finns olika uppgifter - kom med tomma händer - familjen rik i libanon - vilketn stämmer

Hur många släktingar har han tagit hit - hans bror jobbade i butiken på västerlånggatan o
kunde inte svenska - blev intervjuad i tv när iraniern slog strike med sin bil där
Citera
2023-01-10, 15:18
Medlem
Att sälja billigt från Kina är inte framtiden, stora lokaler, nja det finns utmaningar att få Åhlens lönsamt men hoppas det lyckas. Torsten Jansson passiv delägare kan vara riktigt bra.
Citera
2023-07-23, 05:27
Medlem
Fågel viskade i mitt öra att kommande årsredovisningen för 2022 visar på vinst för första gången på 10 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in