Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-30, 08:33
  #1
Medlem
Under natten har någon skjutit mot en lägenhet på Sandgatan i Norrköping. Ingen ska dock ha kommit till skada:
03:05 Polisen larmades till Sandgatan i Norrköping efter att flera samtal hade inkommit gällande höga smällar som man tyckte lät som pistolskott. På platsen kunde polisen konstatera att det fanns hål i en fönsterruta. Polisen misstänker att hålen har uppkommit genom att någon har skjutit mot fönstret. Ingen person befann sig i lägenheten och ingen har kommit till skada. Polisen spärrade av ett område runt byggnaden och kriminaltekniker beordrades till platsen. Vittnen förhördes. En förundersökning om grovt vapenbrott och grovt olaga hot är påbörjad. Eventuellt har en moped setts lämna platsen i samband med smällarna. Flera patruller sökte efter gärningspersonen/personerna men tyvärr utan resultat. Polisen är angelägen om att ta emot tips från personer som sett, hört eller på annat sätt har uppgifter att lämna om händelsen
.
Källa: https://polisen.se/aktuellt/handelse...rgotlands-lan/

Norrköpings Tidningar har en låst artikel om händelsen, men där finns en bild som kanske kan ge vägledning om var på Sandgatan skottlossningen ägt rum:
https://nt.se/artikel/lynon4zj

Är det någon som vet mer om händelsen?
Citera
2022-06-30, 08:51
  #2
Medlem
Verkar vara kvarteret Luntgatan/Sandgatan inne på gården.
I samma hus ligger väl My Way.
Citera
2022-06-30, 09:59
  #3
Medlem
Det är Luntgatan 8D, bottenvåningen och utsidan av fastigheten. Det är en återvändsgränd där det nästan dagligen hänger BMW-folk med fannypacks.
__________________
Senast redigerad av Danjeel 2022-06-30 kl. 10:01. Anledning: Mer info
Citera
2022-06-30, 10:09
  #4
Medlem
sebbekillens avatar
Luntgatan 8d lgh 1001.
Enligt snacket utanför så ska dörren till lägenheten även vara uppbruten.
Citera
2022-06-30, 10:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbekillen
Luntgatan 8d lgh 1001.
Enligt snacket utanför så ska dörren till lägenheten även vara uppbruten.

Sannolikt polisen som brutit upp, ingen var hemma i lägenheten så de tog sig in på det sättet.
Citera
2022-06-30, 12:44
  #6
Medlem
sebbekillens avatar
Såg lite bilder nu på Facebook.
Sök på låssmeden i Norrköping.
Citera
2022-06-30, 16:35
  #7
Medlem
moohs avatar
Väl känt att i det kvarteret bor det flera personer med tvivelaktig bakgrund. Men jag har aldrig känt att jag inte vågar gå där. Å andra sidan är jag aldrig ute och knallar klockan 3 på natten.
Alldeles i närheten ligger Kyckling Kebab och dom gör utmärkta rullar och tallrikar, å tanten som alltid jobbar där är väldig trevlig.
Citera
2022-06-30, 18:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mooh
Väl känt att i det kvarteret bor det flera personer med tvivelaktig bakgrund. Men jag har aldrig känt att jag inte vågar gå där. Å andra sidan är jag aldrig ute och knallar klockan 3 på natten.
Alldeles i närheten ligger Kyckling Kebab och dom gör utmärkta rullar och tallrikar, å tanten som alltid jobbar där är väldig trevlig.

Trodde det var någorlunda städat, då detta huset är bostadsrätter?

Vad är det för tvivelaktiga figurer?
Citera
2022-06-30, 20:30
  #9
Medlem
Om lägenheten stämmer är det fyra personer skrivna i den?
Det ena, gifta paret verkar ha småbarn?
Citera
2022-06-30, 21:52
  #10
Medlem
Har hört att Boutros bor där på gården,går ju att läsa en hel del om dom här på f.b..var skotten avsedda för han..
Citera
2022-07-01, 16:38
  #11
Medlem
Jag gick förbi nyss på väg till affären. Det var ett par rejäla skott i rutan. Fruktansvärt om det bor barn där som det verkar göra om man tittar på bilderna som nämnts tidigare i tråden. Tur att de inte var hemma, på semester kanske?
Jag har reagerat på att det brukar hänga bilar mellan Kycklingkebaben och Apoteket, några stycken bilar samt unga killar runt 25, högljudda. Jag undrar vad de gör där, varför just där? Det är riktigt fina bilar och unga(utländska) killar med märkeskläder och smycken. Det är ju lite skymt från Kungsgatan, återvändsgränd liksom. Känns inte alls bekvämt att gå förbi dessa gäng, känner mig lite rädd faktiskt.
Jag tänker spontant någon knarkuppgörelse som inte har med lägenhetsägaren att göra? Å andra sidan är det tre skott som precis har träffat rutan, kanske inte så stor sannolikhet att missrikta tre skott sådär.
Det är bostadsrätter på gården och bor mycket barnfamiljer på gården och runtomkring. En lugn gård, vad jag vet.
Hoppas att videoövervakningen ger något. Det var fruktansvärt att se rutan och alla skotten!
Citera
2022-07-01, 18:06
  #12
Medlem
Om man tittar lite närmare vilka som bor i lägenheten så verkar det vara ett par med ett eller två barn. Hon, mamman är ca 30, blond och svensk och jobbar på kommunen. Han, några år äldre har engelskt/amerikanskt namn och jobbar på Försäkringskassan(inga bilder på FB) Båda har utsatta ’samhällsjobb.’ De har ett eller två barn, små. Kanske 4 och 2 år eller något sådant. Minst en är pojke. En vanlig småbarnsfamilj.
Ingen av föräldrarna verkar vara födda i Norrköping utan är inflyttade. Om man tittar på FB så lutar det åt det röda hållet, mamman har delat saker om immigration och ’black lives matter.’
Ja, vad ska man säga? Härliga mysiga Norrköping?! Vi som är födda här vet hur hård den här staden kan vara, måste vara en chock för dessa människor. Tror inte de hade kunnat föreställa sig med att få sönderskjutna fönsterrutor när de bar in flyttkartonger i den nya lägenheten. Tragiskt! Men tur i oturen att de inte var hemma!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback