Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-03, 18:13
  #97
Medlem
Mukkyhalsarmukawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderkulla040
Han är kopplad med en grupp från Malmö, som varken jag eller mina vänner tycker om.

Han är den som sponsrar dem, hans dagar är räknade enligt rykten finns en stor spelare i Malmö som vill ha väck han och några till från Malmö.


Manen du e helt slut gå käka dina benzo tabletter och gå lägg dig!

”Mina vänner” sluta snacka skit din luffare.
Citera
2022-07-03, 19:36
  #98
Medlem
wingsawieis avatar
Är väl främst kokain han gjort pengar på. Typ harmlös drog som partyfolk väljer att konsumera och vill betala för. Speciellt om han nu har mycket av sin business på ibiza. Endast frivilliga konsumenter där.

Sen att verkar han ha varit rätt omdömeslös i yngre år. Utsatt oskyldiga för våld/skräck osv med rån. Där har vi hans omoraliska sida. Inte knarket.

Citat:
Ursprungligen postat av Boxbollen
Bedrövligt att vissa människor ser upp till denna samhällsparasit och psykopat.
Men skulle i ärlighetens namn inte vilja byta liv med honom oavsett hur mycket pengar han gör på sitt knark.
Kan inte vara lätt att se sig själv i spegeln och känna sig lycklig innerst inne.
Hellre en 3.a i nån förort och veta att man bidrar till samhället än att bo i ett slott i Barcelona och veta att allt är ett luftslott som polisen kan spränga när som helst.
Citera
2022-07-03, 19:39
  #99
Medlem
johnthedickholmess avatar
Folk här på FB sa att Räven (kurden som fängslats i Turkiet) är största importören av knark till Sverige. Samarbetar han med Oredan? Dvs. är det Oredan som grejar kolan åt honom med hans finansieringsupplägg?
Citera
2022-07-03, 20:41
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 255M
Det verkar som Spanien gör något liknande som många sydamerikanska länder gör. Där de gärna visar upp hur de har gripit en högt uppsatt kartellmedlem eller liknande för att visa befolkningen att de faktiskt gör någon skillnad, när de i själva verket är genomkorrupta själva och tar mutor hela tiden och många är själva delaktiga i den organiserade brottsligheten de säger sig bekämpa.

Kanske är det så att Jonas Falk är infiltratör och att de behöver se till att han syns på film när han grips, för att sedan släppa han på fri fot när han har gett den information de behöver. Alternativt mutor.

det betvivlar jag, han som infiltratör? Nä fan, han har för bra CV för det, han är en av grundarna till brödraskapet till o med, däremot undrar jag över detta axat ur artikeln ”En av dessa undersökta visade sig vara en person som av svenska myndigheter anses vara den mest aktiva brottslingen under senare år”, skriver polisen och syftar på Jonas Falk."

https://www.expressen.se/nyheter/jon...knarktillslag/

kan inte få ihop det med att han skulle vara den mest aktiva brottslingen alls, har dom missat vad som händer i Sverige?

Killen satt häktad från 2010 och 3,5 år framåt, sen blev han häktad efter ett dygn i frihet och transporterad till Spanien, där han mest verkar ha haft fullt upp med rättvisan där och skadeståndsanspråk mot Sverige, samtidigt ska han alltså enligt svenska myndigheter vara den mest aktiva brottslingen vi har? Nä fan, lägg ner, det köper jag inte
Citera
2022-07-03, 22:21
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wingsawiei
Är väl främst kokain han gjort pengar på. Typ harmlös drog som partyfolk väljer att konsumera och vill betala för. Speciellt om han nu har mycket av sin business på ibiza. Endast frivilliga konsumenter där.

Sen att verkar han ha varit rätt omdömeslös i yngre år. Utsatt oskyldiga för våld/skräck osv med rån. Där har vi hans omoraliska sida. Inte knarket.

"Typ harmlös drog"? Kokain? 🤣🤣
Citera
2022-07-04, 00:50
  #102
Avstängd
Aldrig att oredan är informatör. Skär av mig kuken live på Flashback om de stämmer
Citera
2022-07-04, 00:58
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
det betvivlar jag, han som infiltratör? Nä fan, han har för bra CV för det, han är en av grundarna till brödraskapet till o med, däremot undrar jag över detta axat ur artikeln ”En av dessa undersökta visade sig vara en person som av svenska myndigheter anses vara den mest aktiva brottslingen under senare år”, skriver polisen och syftar på Jonas Falk."

https://www.expressen.se/nyheter/jon...knarktillslag/

kan inte få ihop det med att han skulle vara den mest aktiva brottslingen alls, har dom missat vad som händer i Sverige?

Killen satt häktad från 2010 och 3,5 år framåt, sen blev han häktad efter ett dygn i frihet och transporterad till Spanien, där han mest verkar ha haft fullt upp med rättvisan där och skadeståndsanspråk mot Sverige, samtidigt ska han alltså enligt svenska myndigheter vara den mest aktiva brottslingen vi har? Nä fan, lägg ner, det köper jag inte
Instämmer. Tror han är en kassako för snutarna, för vad tjänar dem egentligen på att låsa in honom? Inte som att kokainet eller maffian försvinner. Ska han inte också avtjäna ett fängelsestraff på 2.5 år? Om han var infiltratör så hade han blivit klippt redan. Men han är ute helt fri. Sedan att han är grymt duktig på att inte lämna spår är något också, men sitter man på dem största kontakterna i branschen har man makt. Lite som George Jung fast han smugglade det mesta själv i början men hade de stora kontakterna och drog in pengar.
Citera
2022-07-04, 01:30
  #104
Medlem
Tyckte gripandet o bortförandet såg tamt ut..sen släppt efter 24 timmar..kanske spanska polisen vill att det ska se ut som att han samarbetar .Eller så är det just det han gör..
__________________
Senast redigerad av blackniggeryoe 2022-07-04 kl. 01:34.
Citera
2022-07-04, 02:25
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
Tyckte gripandet o bortförandet såg tamt ut..sen släppt efter 24 timmar..kanske spanska polisen vill att det ska se ut som att han samarbetar .Eller så är det just det han gör..

Tror du polisen skulle vilja ens samarbeta med honom efter Playa-skandalen? Iaf inte svensk polis 100%.

Får dock vibben av Oredan att han är otroligt otroligt försiktig av sig. Verkar ju inte fastnat i krypterade appar härvorna eller liknande och borde inte hans namn figurera i andras encro-telefoner osv ? Även om han är försiktig så måste de ju finnas folk han gör affärer med som inte är av samma kaliber om ni pratar blattar från Göteborg och Malmö här i tråden menar jag
Citera
2022-07-04, 09:56
  #106
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Förhoppningsvis får vi se detta oftare när knarklangare av Jonas dignitet grips.
Inte mig emot, det fungerar både på påtända kvinnomisshandlande negrer och vita knarkkungar. Förövrigt är du helt snett ute med din signatur.
Citera
2022-07-04, 10:05
  #107
Medlem
K.K.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Aldrig att oredan är informatör. Skär av mig kuken live på Flashback om de stämmer



Länk till din livestream?
Citera
2022-07-04, 10:28
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag finner det ganska lustigt hur ni dyrkar och lovordar en grovt kriminell person med svensk påbrå, men gäller det någon med utländsk påbrå så är det hus i helvete. Hyckleri på hög nivå. Jag är glad att jag är mindre aktiv på Flashback och lär så småningom försvinna härifrån.

Man backar alltid upp sin ras. Förhoppningsvis försvinner du och dina gelikar från vårt territorium tids nog också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in