Citat:
Ursprungligen postat av
morgans-skor
Ska måla om. Vill helst måla idag, men väggarna är så risiga att jag ev. borde få rätt till underhåll. Ska därför först kontakta husvärden på måndag och be dem kolla/omvärdera innan jag gör något.
Jag tänker inte hålla på att riva tapeter och skit (måste man det?), utan det blir övermålning, såvida de inte ersätter mig för jobbet eller skickar dit en hantverkare.
Det finns alltså målarfärg som isolerar allt skit som väggarna eventuellt släpper ut? Eller spelar det någon roll vilken typ av färg man väljer?
Är tapeterna dåligt klistrade så är risken stor att tapeterna släpper om du m0lar dom. Med tanke på skicket i lgh och din beskrivning så är nog chansen stor att jobbet är dåligt utfört.
Städade inte föregående lgh innehavaren innan utflytt? Den ska vara städad och om det är en privat värd och lgh har varit dåligt städad så är risken stor att hyresvärden skickar räkning för städning till gamla hyresgästen.
Du måste ju klaga hos dom du hyr lägenhet hos. Har du fått besiktnings pappret på lgh? Alla fel som finns ska stå uppskrivna på pappret annars får du stå för det den dagen du flyttar. Finns det inte med på pappret så blir du ersättningsskyldig så tänk på det. Är viktigt att du får detta papper och hittar du några fel sånska detta antecknas på pappret och få kopia av hyresvärden.