Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-06, 13:54
  #1
Medlem
Under gårdagskvällen utbröt ett större bråk vid Torpaområdet i Vänersborg som mynnade ut i att flera skott avfyrades.

Polisen skriver på sin webbplats:
Polis larmades till Tegelbruksvägen i Vänersborg då ett 20-tal personer bråkade på platsen. Enligt uppgifter till polisen hade det hörts smällar i området. Innan polispatruller kommit till platsen ska flera bilar setts lämna området. Vid Tenggrenstorp ska dock flera bilar parkerats. Bilarna samt personer som färdats i dem kunde kontrolleras av polis. På Tegelbruksvägen kunde viss bevisning säkras som styrker att skott kan ha avlossats.

Polis kunde gripa 3 personer misstänkta för grovt vapenbrott, grov misshandel och försök till mord, alla tre är anhållna av åklagare.
Källa: https://polisen.se/aktuellt/handelse...gotalands-lan/

TTELA rapporterar:
Kvinnan, vi kan kalla henne Berit, hade precis gått och lagt sig på tisdagskvällen när hon hörde oväsen på utsidan.

- Det var massor med folk där borta, säger hon och pekar på gräsområdet mellan Hemköp Torpa och första bostadshuset vid Poppelvägen.

- Det var bråk och slagsmål. Jag ser sen hur tre skott smäller, först två och sen ett. Jag såg flammorna när det small, säger Berit.

Hon sprang då in och ringde polis.

- Jag blev nåt såpass rädd, det kunde ju komma en kula farande, säger hon.

Enligt Berit brukar det vara stökigt i området.

- Det är mycket bråk och det finns droghandel på parkeringen. Vid midsommar hördes också skott i området. Det är obehagligt, säger hon.

Hörde skott

Någon som inte känner lika stor oro för att bo i området är Anna-Lisa Ryberg. Hon bor ett par hundra meter från brottsplatsen.

- Jag hörde två skott igår kväll, sedan somnade jag. Jag har bott här i två år och trivs, men jag hör ofta skott i området, säger hon.
Källa: https://www.ttela.se/nyheter/v%C3%A4...ler-1.76362161 (Låst artikel)

Är det någon som vet mer om händelsen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback