2022-07-08, 00:28
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag har en jättegammal grovdammsugare Nilfisk GS80 som min pappa stal på sitt jobb innan han gick i pension och sedan gav till mig för att använda i garaget. Jag trodde tidigare att den var påslös precis som min centraldammsugare och har använt den utan påse, men med resultatet att det inre tygfiltret kloggade igen med damm och dammsugaren tappade all sin sugkraft. Nu har jag tvättat tygfiltret och dammsugaren suger med full kraft igen, men jag har lärt mig min läxa och tänker köpa påsar till den att använda hädanefter.

Jag kan välja Nilfisk Original som är av papper, men också fake filter av syntetfiber. Vad finns det för för och nackdelar med de olika filtermaterialen, så jag kan välja det alternativ som ger bäst dammsugningsupplevelse?

Dammsugaren ska användas till riktigt smutsiga uppgifter, som att dammsuga upp sågspån och slipdamm i garaget, samt aska ur grillen och liknande.
Citera
2022-07-08, 00:32
Medlem
Papper är att rekommendera. Det andra alternativet tål betydligt mindre. Lycka till med stöldgodset!
Citera
2022-07-08, 00:43
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Papper är att rekommendera. Det andra alternativet tål betydligt mindre. Lycka till med stöldgodset!

Papper blir det då. Jag lägger en beställning på Original.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in