Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-18, 14:36
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Jag har inte koll på hur rättsväsendet/juridiken fungerar i fall som detta där den skadeståndsskyldiga skänker bort sin egendom för att undgå att betala skadeståndet men hoppas verkligen att någon börjar gräva i förfarandet och att det leder till att mördarens mor blir vräkt och att egendomen säljs.

Tyvärr så tror jag att det inte går att göra någonting, samma sak hände i nyårsmordet i Sundsvall där mörderskan skrev över lägenhet bilar motorcykel på barnen, åklagaren glömde att ta kvarstad i bostaden och fordonen därför kunde kvinnan föra över allt till barnen när hon var häktad.

(FB) Kvinna hittad död i Sundsvalls kommun (grovt våldsbrott) 2020/01/01
Citera
2024-03-18, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför ska du blanda in M:s mor i detta?
Du ger uttryck för kvinnohat när du försöker inbilla tråden om att mamman haft en dold avsikt med att skriva sig i huset? Är det inte betydligt mer troligt att mamman bor i huset efter att ha fått det i gåva av sin son och att det är därför hon skrivit sig där?.

Tidigare har du gjort allt för att svartmåla M men nu är det tydligen hans stackars mamma som du försöker misstänkliggöra. Har du ingen skam i kroppen?

När det gäller att "svartmåla" mördare och att deras morsa inte är ärlig och behjälplig att undanhålla skadestånd så nix, i gen skam alls.
Hade det varit min unge har den fått stå till svars för sina handlingar och hosta upp skadestånd.
Jag står vid mitt vuxnas barm sida med så fan jag skulle ljuga eller låta den skriva över ägodelar på mig för att slippa skadestånd.

LYSSNA och LÄS förhör/rättegång och jämför förhören så märker du (kanske) att det sliras på sanningen.
Citera
2024-03-18, 16:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
När det gäller att "svartmåla" mördare och att deras morsa inte är ärlig och behjälplig att undanhålla skadestånd så nix, i gen skam alls.

Får man fråga vad mamman har att göra med M:s tidigare handlingar? Kan inte ditt misstänkliggörande av mamman sägas vara ett uttryck för kvinnohat? Du vet nog inte heller något om M:s motiv till att ge mamman gåvor? Däremot verkar du till varje pris vilja svartmåla M och nu även hans mor.

Citat:
Lyssna och läs förhör/rättegång och jämför förhören så märker du (kanske) att det sliras på sanningen.

Du tolkar då saker som du vill och önskar.
Vi andra som har en mer opartisk syn på detta fall har inte märkt detta.
Citera
2024-03-18, 16:40
Medlem
Citat:
Får man fråga vad mamman har att göra med M:s tidigare handlingar? Kan inte ditt misstänkliggörande av mamman sägas vara ett uttryck för kvinnohat? Du vet nog inte heller något om M:s motiv till att ge mamman gåvor? Däremot verkar du till varje pris vilja svartmåla M och nu även hans mor.

Du tolkar då saker som du vill och önskar.
Vi andra som har en mer opartisk syn på detta fall har inte märkt detta.

Tidgare handlingar? Jag skriver om mordet. Och hon och hennes sambo for direkt dit. Men dom kan visst inte riktigt komma överens om vem som pratade med Micke.

Hahaha du är faktisk lite rolig nu.
Tidgare har du alltid anklagat mig för manshat men nu är det visst kvinnohat?
Jag har redan svarat dig. Jag föraktar den som mördar.
Skiter högaktningsfullt i om GM är kvinna/man/den/det.

"vi ANDRA" Vilka är dom ANDRA?
Du förstår visst inte att du är väldigt ensam om många av dina åsikter.
Citera
2024-03-18, 16:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tidgare handlingar? Jag skriver om mordet. Och hon och hennes sambo for direkt dit. Men dom kan visst inte riktigt komma överens om vem som pratade med M

De blev troligtvis kanske chockade över vad som hänt i M:s hem?

Du kan ju inte skuldbelägga mamman och sambon för detta?

Du har tidigare i tråden gett prov på en väldigt partisk syn på detta fall, vi andra som intagit ett mer opartiskt förhållningssätt till fallet håller alltså inte med dig och det får du helt enkelt acceptera ☺️
Citera
2024-03-18, 16:58
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:

Du har tidigare i tråden gett prov på en väldigt partisk syn på detta fall, vi andra som intagit ett mer opartiskt förhållningssätt till fallet håller alltså inte med dig och det får du helt enkelt acceptera ☺️

Ööööhhhh, ursäkta?

vi andra som intagit ett mer opartiskt förhållningssätt till fallet

Du kan inte inkludera dig själv i detta lille vän!
Citera
2024-03-18, 17:26
Medlem
Citat:

Jajamän jag är partisk.
Jag står alltid på offrets sida.
Är man en mördare får man stå för det helt enkelt.
Och nej, det finns inget "vi andra" för dina åsikter.
Du är ENSAM!

Om man som anhörig till en mördare är behjälplig på det sätt som (minst)mor i det fallet är så är man inte så jäkla god.
Och chock? Efter så här lång tid?
Nix.
Citera
2024-03-18, 20:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jajamän jag är partisk.

Ja vi andra har märkt det. Nu försöker du dessutom misstänkliggöra M:s mor.

Citat:
Jag står alltid på offrets sida.

Och med det menar du att det är ok att misstänkliggöra mamman?

Citat:
Om man som anhörig till en mördare är behjälplig på det sätt som (minst)mor i det fallet är så är man inte så jäkla god.

Hon har tagit emot gåvor. Dina lama försök att smutskasta mamman är smått patetiska.
Citera
2024-03-18, 20:48
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Är det någon här i tråden som har en fungerande länk till Fup och Dom?
Citera
2024-03-18, 21:36
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Hon har tagit emot gåvor.

Anser du att det är ett normalt beteende att ta emot gåvor från en dömd mördare som försöker komma undan med att betala skadestånd till offrets anhöriga?
Senast redigerad av RAMMVOGEL 2024-03-18 kl. 21:38.
Citera
2024-03-18, 21:52
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Är det någon här i tråden som har en fungerande länk till Fup och Dom?
Var så god:
https://gofile.io/d/DBQ2Zf
Citera
2024-03-18, 22:30
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Var så god:
https://gofile.io/d/DBQ2Zf

Tack!
Citera