• 2
  • 3
2022-07-10, 12:29
Medlem
bomhulls avatar
Antar att västen ger en smalare siluett åt användaren genom att dölja bukfettet
Citera
2022-07-10, 12:45
Medlem
En tunn väst är ett extremt bekvämt sätt att bära runt prylar på - mobil, plånbok, nycklar, multitool etc. Av samma anledning som soldater bär stridsväst. Mycket bättre än att ha en massa saker i byxfickorna.
Citera
2022-07-10, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
En tunn väst är ett extremt bekvämt sätt att bära runt prylar på - mobil, plånbok, nycklar, multitool etc. Av samma anledning som soldater bär stridsväst. Mycket bättre än att ha en massa saker i byxfickorna.
Och vad är det för fel på kavaj eller jacka?
Citera
2022-07-10, 13:00
Låter som en swingersväst.
Men svårt att avgöra utan bild
Citera
2022-07-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Jag är ingen campingmänniska så jag har inte TS erfarenhet av campinglivet. Kan det var något som den här stickade västen du menar? Känns lite camping. Tror jag. Om inte så ta en bild av dina campinggrannar.

https://klädaffärer.se/produkt/saol-...ar-och-fickor/

Haha! Han såg högst olycklig ut i den västen
Citera
2022-07-10, 17:04
Medlem
Verkar flöda av husbilar på vägarna där jag bor nu och är ju alltid medelåldersmän alternativt äldre som åker runt i dom jag tycker dock det är skoj att de unnar sig i livet och inte enbart sitter o ruvar på sina pengar tills de dör.

Och jag ej sett någon med väst faktiskt
Senast redigerad av trefemmor 2022-07-10 kl. 17:53.
Citera
2022-07-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Låter bekvämt att ha en massa fickor.
Bra för den som börjar bli gammal och glömsk och förlägger sina nycklar och plånbok lite här och där.
Citera
2022-07-11, 08:07
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quaerere
Haha! Han såg högst olycklig ut i den västen
Han kanske har köpt en fin hyrbil för dyra lån vars ränta nu stiger hysteriskt. Västen kanske är det enda han äger.

Till ts. Ser alla i de där västarna olyckliga ut?
Citera
2022-07-11, 13:05
Medlem
Det är ju lika mycket 90 och 00-talister som använder väst. Det var ju fjolårets stora trend att ha en sådan som ser ut som någon form av taktisk utrustning, som en del av att normalisera ghettokulturen. Innan det hade vi dunvästen som gjorde ett återtåg.
Citera
2022-07-11, 13:10
Medlem
Stormpiskares avatar
Ville bara nämna: Var ute till närcentrum för ett par timmar sedan, och såg tre män i åldern runt sjuttio, med väst. Hade inte reagerat om jag inte läst den här tråden innan.

Såg inga andra bära väst.

Alla tre hade varianten med sjukt mycket fickor, men olika modeller. Ingen var dock i närheten av någon husbil.

Samtliga såg så där sturska ut, som typ Lassgård gjorde i filmen "En man som heter Ove".

Jag tror fan ts har gjort en grym spaning!

Ska absolut hålla koll så fort jag är bland folk i fortsättningen.
Citera
2022-07-13, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Dessa vidriga kräk bär någon form av väst. Vad fan är det frågan om?

Är det tyskar? Där verkar det vara obligatoriskt för mån att bära väst över en viss ålder.
Citera
2023-10-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Inte flytväst eller fiskeväst.
Sportig skulle jag beskriva den som.
Jag hatar husbils-boomern och allt som de gör och har på sig.

låter som att husbilssvennarna har samma modesmak som blattarna i orten då. enligt dom finns inget häftigare än en dunväst, hahaha.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in