Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Det var ju en extremt liten brf, kan kanske vara svårt att låna upp pengar så medlemmarna får gå in med kapitaltillskott och höja insatserna istället.
Skumt, kan ge mig fasen på att där stod något om att man skulle dela på jobbet och betala ommålningen "cash" (efter hur stor andel i föreningen man hade) i den ursprungliga trådstarten. Det står inte ordagrant så längre, men texten är inte redigerad heller...skumt (eller så har jag läst slarvigt).
Men till ämnet igen, det är antagligen inte ovanligt att BRF har dåligt med pengar för att klara en utgift. Normalt förfarande är då att föreningen tar ett lån och sedan portionerar ut kostnaderna för detta genom att höja månadsavgifterna med någon 20-lapp per kvm och år.
Oavsett storlek på BR, det går
inte till så att ordföranden i BRF skulle komma och knacka på och säga "vi har bytt samtliga fönster i fastigheten och glasat in balkongerna, här är din del att betala...72650 kr, du har 30 dagar på dig att betala, trevlig helg med förresten" (vilket jag förstått det som i ursprunglig text)