Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-12, 23:33
  #1
Medlem
0xgh64s avatar
Tjoo, håller på och fixar på en discord bot som ska skicka all nya artiklar från Threatpost till min discord channel och botten använder RSS feed, hur ska jag gå tillväga att få en thumbnail med i bilden? Såhäran ser det ut nu: https://gyazo.com/c84fc87cb03cdb08fc714b81d52be8bc . Saken är ju den att en thumbnail som är static är ju lätt implanterat men vill ha själva thumbnailen från artikeln. Sen om någon sitter på någon annan bra bot för CyberSec news så som nya CVEs etc skulle också uppskattas
__________________
Senast redigerad av 0xgh64 2022-07-12 kl. 23:36.
Citera
2022-07-13, 10:43
  #2
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xgh64
Tjoo, håller på och fixar på en discord bot som ska skicka all nya artiklar från Threatpost till min discord channel och botten använder RSS feed, hur ska jag gå tillväga att få en thumbnail med i bilden? Såhäran ser det ut nu: https://gyazo.com/c84fc87cb03cdb08fc714b81d52be8bc . Saken är ju den att en thumbnail som är static är ju lätt implanterat men vill ha själva thumbnailen från artikeln. Sen om någon sitter på någon annan bra bot för CyberSec news så som nya CVEs etc skulle också uppskattas
På vilket sätt är Python inblandat?
Citera
2022-07-13, 18:21
  #3
Medlem
0xgh64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
På vilket sätt är Python inblandat?
Boten är ju kodad i python haha, men värkar som jag får nöjja mig utan thumbnail eller hitta ett annat sätt att fetcha artiklarna.
__________________
Senast redigerad av 0xgh64 2022-07-13 kl. 18:23.
Citera
2022-07-13, 21:12
  #4
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xgh64
Boten är ju kodad i python haha, men värkar som jag får nöjja mig utan thumbnail eller hitta ett annat sätt att fetcha artiklarna.
Ok, en bra början är att länka till koden för botten.
Citera
2022-07-13, 22:08
  #5
Medlem
Vad får du ut av JSON som kommer från RSS? Om inte bilden eller en adress till bilden finns där så måste du nog gå aktiv för att kunna få ner bilden, dvs använda typ selenium och manuellt klicka på skiten. Alt. curla ned bilden om du har bildadressen.
Citera
2022-07-14, 00:24
  #6
Medlem
0xgh64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Vad får du ut av JSON som kommer från RSS? Om inte bilden eller en adress till bilden finns där så måste du nog gå aktiv för att kunna få ner bilden, dvs använda typ selenium och manuellt klicka på skiten. Alt. curla ned bilden om du har bildadressen.
Du kan använda feedparser för att parsa RSS feeds, samt är RSS feeds i XML format. Outputen i terminalen som kör python scriptet är dock JSON.
Citera
2022-07-14, 00:29
  #7
Medlem
0xgh64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ok, en bra början är att länka till koden för botten.
Har det fixat så att det duger är endast en channel med lite nya CyberSec news sammt updates från exploit-db i en discord server jag fixade för våran qrew i förrgår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback