• 2
  • 3
2023-09-22, 08:44
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Ovan är en bra och mycket relevant fråga Mistyarrow. Jag undrar också vad du gör för att ändra så att det inte blir det du är rädd för? Jag menar att få saker här i livet "bara blir". Det händer för att du gör saker eller väljer att inte göra saker. Det senare är mycket vanligt.

Jag skulle inte vilja ha det livet du beskriver heller, har heller aldrig haft det utom under några kortare perioder. Dels beroende på vad jag själv gör men också vad jag väljer för partner. Ta initiativ själv samt välj rätt partner som har samma inställning som du och chansen är liten att du hamnar där du inte vill hamna.

Jag medger dock att det är lätt att hamna i "fat cat-fällan", särskilt för oss män. Samborelationer är betydligt sämre / farligare för män än för kvinnor i mening att vi män i större utsträckning går ned oss. Slutar träna och ta hand om oss. Slutar umgås med vänner och utveckla / driva våra intressen. Det behöver dock inte vara så om man som man är medveten om den fällan samt gör något åt det.

// CC
Håller med det börjar med val av partner, vara medveten om vad man gör själv och hur den bidrar till båda negativ och positiv riktning för relationen.Fat cat fällan, är det för att man är bekväm eller har inte ork och mår inte bra? Kan man skriva ner vad man har för intresse och prioriteringar i rätt ordning, vad är viktigaste man värderar, sedan poängsätta det.Om relation och närhet står högst på min lista, vad gör jag idag för att prioritera det? Är jag nöjd ? Vad skulle jag kunna göra mer om jag vill se förbättring?
Citera
2025-03-28, 23:40
Medlem
Nu 2,5 år senare så visade det sig att jag hade rätt!

Det hade varit lättare att leva ensam och vara ensam! Det känns som jag gått hela golgatavandringen!

Kvinnor kräver så enormt mycket och vill så mycket både psykiskt, fysiskt och ekonomiskt.

Jag går faminig på knäna!
Senast redigerad av Mistyarrow 2025-03-28 kl. 23:42.
Citera
2025-03-28, 23:45
Medlem
Du har inte träffat rätt, då försvinner alla tvivel
Citera
2025-03-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Du har inte träffat rätt, då försvinner alla tvivel

Jag har träffat helt rätt till 100%
Citera
2025-03-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Jag har träffat helt rätt till 100%
Vad bra, gratulerar!
Citera
2025-03-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Vad bra, gratulerar!

En kvinna med 4 barn är inte att leka med om man så säger! Det krvs en riktig man för att palla trcket!
Citera
2025-03-29, 01:56
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
En kvinna med 4 barn är inte att leka med om man så säger! Det krvs en riktig man för att palla trcket!

En del skulle säga att det är en positiv upplevelse att träffa rätt, troligtvis kommer du på bättre tankar i nyktert skick och jag vill gratulera dig till att ha träffat rätt. Grattis!
Citera
2025-03-29, 02:20
Medlem
Citat:
troligtvis kommer du på bättre tankar i nyktert skick

Då har jag varit dead drunk i tre år!

Citera
2025-03-30, 19:33
Medlem
nixon_khans avatar
TS, gå till en psykolog. Den "rätta" finns inte (det är en västerländsk mediagrej). Har haft flera kompisar som haft problem med hur de är i relationer, inklusive undvikandebeteende, och de kommer underfund med det.

Om du ser ett mönster som upprepas gång på gång så kommer det inte gå iväg av sig själv.
Citera
2025-04-01, 14:07
Medlem
Citat:
Hej!

Ibland träffar jag jag tjejer som jag faller för men sen så drar jag mig undan när jag känner att det är på gränsen att både hon och jag är förälskade i varann. Det är nån skräck jag har för svenssonlivet som jag inte pallar!

Vad är fel?

Classic dilemma det här. Frågan är ju kanske egentligen vad din rädsla grundar sig i. Du behöver inte ha ett svenssonliv bara för att du har en partner, det är ingen annan än du själv som kan avgöra vilken typ av relation du kan ha. Bonnie & Clyde var inga svenssons

Utgår jag från egna erfarenheter och hur jag känner kring det hela så är rädslan en del av det fina med en relation. Det är lite som att hoppa ut för ett stup och hoppas på det bästa känslomässigt. Blir det inget bra lär man sig något av det också. Blir det bra är det det mest fantastiska livet har att erbjuda. Man måste bara våga.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in