Citat:
Håller med det börjar med val av partner, vara medveten om vad man gör själv och hur den bidrar till båda negativ och positiv riktning för relationen.Fat cat fällan, är det för att man är bekväm eller har inte ork och mår inte bra? Kan man skriva ner vad man har för intresse och prioriteringar i rätt ordning, vad är viktigaste man värderar, sedan poängsätta det.Om relation och närhet står högst på min lista, vad gör jag idag för att prioritera det? Är jag nöjd ? Vad skulle jag kunna göra mer om jag vill se förbättring?
Ovan är en bra och mycket relevant fråga Mistyarrow. Jag undrar också vad du gör för att ändra så att det inte blir det du är rädd för? Jag menar att få saker här i livet "bara blir". Det händer för att du gör saker eller väljer att inte göra saker. Det senare är mycket vanligt.
Jag skulle inte vilja ha det livet du beskriver heller, har heller aldrig haft det utom under några kortare perioder. Dels beroende på vad jag själv gör men också vad jag väljer för partner. Ta initiativ själv samt välj rätt partner som har samma inställning som du och chansen är liten att du hamnar där du inte vill hamna.
Jag medger dock att det är lätt att hamna i "fat cat-fällan", särskilt för oss män. Samborelationer är betydligt sämre / farligare för män än för kvinnor i mening att vi män i större utsträckning går ned oss. Slutar träna och ta hand om oss. Slutar umgås med vänner och utveckla / driva våra intressen. Det behöver dock inte vara så om man som man är medveten om den fällan samt gör något åt det.
// CC
Jag skulle inte vilja ha det livet du beskriver heller, har heller aldrig haft det utom under några kortare perioder. Dels beroende på vad jag själv gör men också vad jag väljer för partner. Ta initiativ själv samt välj rätt partner som har samma inställning som du och chansen är liten att du hamnar där du inte vill hamna.
Jag medger dock att det är lätt att hamna i "fat cat-fällan", särskilt för oss män. Samborelationer är betydligt sämre / farligare för män än för kvinnor i mening att vi män i större utsträckning går ned oss. Slutar träna och ta hand om oss. Slutar umgås med vänner och utveckla / driva våra intressen. Det behöver dock inte vara så om man som man är medveten om den fällan samt gör något åt det.
// CC