• 2
  • 3
2022-07-25, 10:13
Medlem
Long-Gone-Days avatar
Är du säker på att du har ett förvärvsarbete, då? Det kanske är orsaken till att din 'lön' uteblir.
Citera
2022-07-25, 11:03
Medlem
jesussugers avatar
Den kommer väl den 27:e för din del
Citera
2022-07-25, 11:26
Medlem
Scamps avatar
Lönen kommer inte den 27e då?
Citera
2022-07-25, 11:39
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Varför låter du inte lönen gå till ett konto som inte är kopplat till ditt betalkort?
Är ju hur enkelt som helst att ändra det.
Jag får iaf en bonus om jag låter min lön gå in på ett speciellt konto. Så för min del så känns det smartare att flytta lönen manuellt än att låta den gå in på ett annat konto.
Citera
2022-07-25, 11:40
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edvin-se
Har inte fått min lön inatt och den syns inte heller på kommande händelser när jag loggar in på banken. Samma sak har hänt för min polare och våra jobb har ingenting gemensamt som skulle kunna vara en faktor. Kollar därför här för att se om någon annan har råkat ut för de här ikväll.

Fick lön den 22:a. Snabba på lönekontoret.
Citera
2022-07-25, 12:52
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Varför låter du inte lönen gå till ett konto som inte är kopplat till ditt betalkort?
Är ju hur enkelt som helst att ändra det.
Alldeles för bekväm av mig för att orka ta tag i något sådant
Citera
2022-07-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jag får iaf en bonus om jag låter min lön gå in på ett speciellt konto. Så för min del så känns det smartare att flytta lönen manuellt än att låta den gå in på ett annat konto.

Eller så lägger du in en automatisk flytt av en viss summa iftån ditt lönekonto varje månad. Det har jag lagt in så dagen efter lön är det bara några tusen kvar på lönekontot som kortet är kopplat till.
Citera
2022-07-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Lönen kommer inte den 27e då?

Kommunalt och landstings anställda brukar få lönen den 27 och övriga den 25. När det gäller sjukskrivna och pensioner så får de sina pengar den 18 eller 19 i månanden.

Orsaken till detta var att bankerna förut inte klarade av att hantera lönerna/ersättning för alla anställd samtidigt.
Citera
2022-07-25, 16:32
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Kommunalt och landstings anställda brukar få lönen den 27 och övriga den 25. När det gäller sjukskrivna och pensioner så får de sina pengar den 18 eller 19 i månanden.

Orsaken till detta var att bankerna förut inte klarade av att hantera lönerna/ersättning för alla anställd samtidigt.
Okej det är så det ligger till alltså.
Citera
2022-07-25, 16:37
Medlem
Att kommunala får lön den 27 är ju stört. Hr själv jobbat för kommunen och hade problem när man skulle betala räkningar eftersom vissa räkningar kanske skulle vara betalda den 27e, men om lönen kommer den 27e så blir dom ju betalda den 28e.

Varför i hela jävla fridens namn är kommunerna så puckade att de betalar den 27e istället för den 25e?
Visst det är bara 2 dagar, men det spelar stor roll för räkningar eftersom många räkningar ska vara betalda då.
Varför ändrar dom sig inte?
Citera
2022-07-25, 17:17
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Att kommunala får lön den 27 är ju stört. Hr själv jobbat för kommunen och hade problem när man skulle betala räkningar eftersom vissa räkningar kanske skulle vara betalda den 27e, men om lönen kommer den 27e så blir dom ju betalda den 28e.

Varför i hela jävla fridens namn är kommunerna så puckade att de betalar den 27e istället för den 25e?
Visst det är bara 2 dagar, men det spelar stor roll för räkningar eftersom många räkningar ska vara betalda då.
Varför ändrar dom sig inte?

De skiter i att du inte vill eller kan spara helt enkelt.
Citera
2022-07-25, 17:56
Medlem
Isnatts avatar
Inom horeca så är det inte ovanligt att man får lönen den 15:de, har nog fått lönen den 15:de på hälften av mina jobb
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in