Citat:
Ursprungligen postat av
MacReady
Det vore synd, ja. Jag har inga problem med en konkurrerande tour. Mitt problem är att produkten LIV är helt ointressant. 54 hål intresserar mig inte. No cut intresserar mig inte. Lagaspekten i detta forcerade format intresserar mig inte. Mickelson i kortbyxor intresserar mig inte. Partyhål intresserar mig inte. Och kanonstart intresserar mig inte. Och Jon Rahm kommer inte få mig att börja följa LIV-touren.
Så är det. Jag har försökt att se lite på LIV när jag inte haft något bättre för mig, men produktionen (ja, hela "produkten") gör det outhärdligt. Den här fascinationen kring kortbyxor och dunka-dunka är löjlig. Den överdriva grafiken, det rasslande koppljudet varenda gång bollen går i hål, samt kommentatorernas ständiga påminnelser om att det minsann är "world-class sport" vi bevittnar bidrar inte heller på något positivt sätt.
Kanonstarten är usel för mig som tittare, även om det i vissa väder/förhållanden kanske kan vara motiverat av sportsliga skäl. Men ska man ha startfält med fler än ca. 80 spelare är det ju ändå inte ett alternativ.
Däremot tror jag att det internationella fokuset som LIV har till skillnad från PGA-touren är en fördel. Fler stora tävlingar utanför USA (men gärna med normalt format) är något jag också gärna ser.