2023-12-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Ryktas om Finau och Hatton.
Och en av Harman, Clark och Nicolai(?).

Harman och Clark som precis vunnit Majors under gånga säsongen är logiska val. Känns som en större risk att ta för en ung spelare som Højgaard (som iofs ser ut att klara topp-50 vid årsskiftet), om förhandlingarna drar ut på tiden.

Rätt tragiskt om de fastnar på en tour som är skapad utifrån Normans sjuka fetischer.
Citera
2023-12-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Och en av Harman, Clark och Nicolai(?).

Harman och Clark som precis vunnit Majors under gånga säsongen är logiska val. Känns som en större risk att ta för en ung spelare som Højgaard (som iofs ser ut att klara topp-50 vid årsskiftet), om förhandlingarna drar ut på tiden.

Rätt tragiskt om de fastnar på en tour som är skapad utifrån Normans sjuka fetischer.

Det vore synd, ja. Jag har inga problem med en konkurrerande tour. Mitt problem är att produkten LIV är helt ointressant. 54 hål intresserar mig inte. No cut intresserar mig inte. Lagtävlingen i detta forcerade format intresserar mig inte (Gooch "trejdas" rakt av mot Wolff, lol). Mickelson i kortbyxor intresserar mig inte. Partyhål intresserar mig inte. Och kanonstart intresserar mig inte. Och Jon Rahm kommer inte få mig att börja följa LIV-touren.
Citera
2023-12-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Det vore synd, ja. Jag har inga problem med en konkurrerande tour. Mitt problem är att produkten LIV är helt ointressant. 54 hål intresserar mig inte. No cut intresserar mig inte. Lagaspekten i detta forcerade format intresserar mig inte. Mickelson i kortbyxor intresserar mig inte. Partyhål intresserar mig inte. Och kanonstart intresserar mig inte. Och Jon Rahm kommer inte få mig att börja följa LIV-touren.
Så är det. Jag har försökt att se lite på LIV när jag inte haft något bättre för mig, men produktionen (ja, hela "produkten") gör det outhärdligt. Den här fascinationen kring kortbyxor och dunka-dunka är löjlig. Den överdriva grafiken, det rasslande koppljudet varenda gång bollen går i hål, samt kommentatorernas ständiga påminnelser om att det minsann är "world-class sport" vi bevittnar bidrar inte heller på något positivt sätt.

Kanonstarten är usel för mig som tittare, även om det i vissa väder/förhållanden kanske kan vara motiverat av sportsliga skäl. Men ska man ha startfält med fler än ca. 80 spelare är det ju ändå inte ett alternativ.

Däremot tror jag att det internationella fokuset som LIV har till skillnad från PGA-touren är en fördel. Fler stora tävlingar utanför USA (men gärna med normalt format) är något jag också gärna ser.
Citera
2023-12-08, 15:57
Medlem
https://www.mondayq.com/posts/course-correction

Informativt om varför det inte blev särskilt många PGA-tourspelare i LIV-kvalet.

Första kvalrundan spelades för övrigt idag. Vad gäller de nordiska spelarna så är Pulkkanen och Bjerregaard båda vidare, och Samooja går direkt in i steg 2 som spelas imorgon.
Citera
2023-12-08, 17:31
Medlem
Citat:
Så är det. Jag har försökt att se lite på LIV när jag inte haft något bättre för mig, men produktionen (ja, hela "produkten") gör det outhärdligt. Den här fascinationen kring kortbyxor och dunka-dunka är löjlig. Den överdriva grafiken, det rasslande koppljudet varenda gång bollen går i hål, samt kommentatorernas ständiga påminnelser om att det minsann är "world-class sport" vi bevittnar bidrar inte heller på något positivt sätt.

Kanonstarten är usel för mig som tittare, även om det i vissa väder/förhållanden kanske kan vara motiverat av sportsliga skäl. Men ska man ha startfält med fler än ca. 80 spelare är det ju ändå inte ett alternativ.

Däremot tror jag att det internationella fokuset som LIV har till skillnad från PGA-touren är en fördel. Fler stora tävlingar utanför USA (men gärna med normalt format) är något jag också gärna ser.

Men känner sig bra gnällig men svårt att inte bara hålla med om allt. Med det sagt har jag fullförståelse för spelare som t.ex...

Citat:
https://www.mondayq.com/posts/course-correction

Informativt om varför det inte blev särskilt många PGA-tourspelare i LIV-kvalet.

Första kvalrundan spelades för övrigt idag. Vad gäller de nordiska spelarna så är Pulkkanen och Bjerregaard båda vidare, och Samooja går direkt in i steg 2 som spelas imorgon.

...Mark Hubbard som tänkte spela för det är ett satans uselt startfält. Fyfan vilka trötta och ointressanta golfare.
Citera
2023-12-09, 13:44
Medlem
wwrs avatar
Wells Fargo hoppar av PGA.
Citat:
PGA Tour loses Signature Event title sponsor day after Jon Rahm bolts for LIV

The alarms are sounding at PGA Tour headquarters in Ponta Vedra Beach, Florida.

Not only because Jon Rahm bolted for LIV Golf, but also because the tour is losing a significant sponsor after the 2024 season.

Wells Fargo, which has sponsored the PGA Tour’s annual event in Charlotte, North Carolina, since 2011, will discontinue its partnership with the tour after the 2024 season, according to Erik Spanberg of the Charlotte Business Journal.

The Financial Services company wanted to stay on as a sponsor beyond 2024, but did not want to commit to the rising financial costs that the PGA Tour demanded, per Josh Carpenter of Sports Business Journal.

That, of course, is a direct result of LIV Golf, and the endless sum of money that the Saudi Public Investment Fund (PIF) has in its vaults.
https://www.sbnation.com/golf/2023/1...-rahm-liv-golf
Citera
2023-12-10, 13:52
Medlem
Samooja kvalificerad för LIV 2024!

Tre spelare i särspel om de övriga två platserna.
Citera
2023-12-11, 10:18
Medlem
Nästa års LIV Golf inleds i Mayakoba, Mexiko, den 2-4 februari med Henrik Stenson som enda svensk.
Citera
2023-12-12, 06:14
Medlem
Finau meddelar på Instagram att han ska spela på PGA-touren 2024. Intressant.
Citera
2023-12-27, 14:34
Medlem
Stenson är enligt data golf bäst i världen när det kommer till att träffa fairway från tee.
Citera
2023-12-27, 15:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueslover
Stenson är enligt data golf bäst i världen när det kommer till att träffa fairway från tee.
Han fegar och slår ut med spoon 😀

Citat:
Of 225 pros who have appeared regularly in PGA Tour events in 2014 & 2015, Stenson has used something less than driver on his tee shots the 2nd most.
https://golf.com/instruction/six-ste...stenson/?amp=1

https://golfanalytics.wordpress.com/...wood-too-much/

Men absolut en stor spelare. Jag vill minnas någon härlig eagle med fairwayträ, på Bedminster.
Senast redigerad av wwr 2023-12-27 kl. 15:38.
Citera
2024-01-12, 15:10
Medlem
Säsongsstart om tre veckor och fortfarande har inte Rahms lagkamrater offentliggjorts. Senaste ryktena säger att Kieran Vincent kommer ta en av platserna i Rahms lag. I övrigt är ett av få namn som cirkulerar Lucas Herbert till Rippers, men det kommer ju fortfarande behövas ytterligare två spelare som ska spela med Rahm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in