• 1
  • 2
2022-07-26, 06:34
Medlem
Hej, dom säger ju att man kan göra bra förhandlingar om man hotar med att byta bank.

Nu har jag allt klart med en annan bank och lånelöftet ska signas. Men innan det så ska jag säga till min bank att dom har en sista chans att behålla mig som kund om de går med på 2,50% ränta bundet på 5 år. (Då får dom ju garanterat behålla alla mina konton och framförallt bolånet). Frågan är.... Kommer jag bli utskrattad med dessa krav?

Banken måste ändå tjäna på detta?

Allt över 3% o jag drar...
Citera
2022-07-26, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammeronone
Hej, dom säger ju att man kan göra bra förhandlingar om man hotar med att byta bank.

Nu har jag allt klart med en annan bank och lånelöftet ska signas. Men innan det så ska jag säga till min bank att dom har en sista chans att behålla mig som kund om de går med på 2,50% ränta bundet på 5 år. (Då får dom ju garanterat behålla alla mina konton och framförallt bolånet). Frågan är.... Kommer jag bli utskrattad med dessa krav?

Det är bra … ”Stå på dig” du kan väl skicka en blänkare om hur det gick…
Citera
2022-07-26, 06:46
Medlem
Duerfs avatar
Jag tror du är sent ute om du vill ha 3% på femåringen. Om du siktar in dig på 3.75% kanske det kan funka.
Citera
2022-07-26, 06:48
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Vart drar du då? Till en annan bank där du inte heller får lägre ränta?
Citera
2022-07-26, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Jag tror du är sent ute om du vill ha 3% på femåringen. Om du siktar in dig på 3.75% kanske det kan funka.

Jag vill inte ha 3,75 % jag ska ha 2,5 annars hejdå! Då kommer dom gå till VD sen kommer dom ge mig ett patetiskt erbjudande om 3,2 sen säger jag 2.59 dom 2.79 då kan jag stanna.
Citera
2022-07-26, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vart drar du då? Till en annan bank där du inte heller får lägre ränta?

Ja men det handlar inte om räntan nu längre nu handlar det om att behålla en kund få finare rapporter till bolaget och därmed stärka bolagsvärdet på sikt och då är 2,5 % billigt för banken under 5 år, jag skulle vilja kalla det en win/win.
Citera
2022-07-26, 06:54
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Jag vill inte ha 3,75 % jag ska ha 2,5 annars hejdå! Då kommer dom gå till VD sen kommer dom ge mig ett patetiskt erbjudande om 3,2 sen säger jag 2.59 dom 2.79 då kan jag stanna.
Återkom hur de här gick!
Citera
2022-07-26, 06:54
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ja men det handlar inte om räntan nu längre nu handlar det om att behålla en kund få finare rapporter till bolaget och därmed stärka bolagsvärdet på sikt och då är 2,5 % billigt för banken under 5 år, jag skulle vilja kalla det en win/win.
Om du får lägre ränta någon annanstans, så är det väl inget att fundera på.
Citera
2022-07-26, 07:22
Medlem
Varför tror du dom skulle ta betet?du är liksom knappast unik,banken kommer hånskratta o visa dej var ytterdörren är placerad,eller är du skyldig en miljard?
Citera
2022-07-26, 07:41
Medlem
Återkom hur det går, själv har man bunden på 1.24% i ett år till Tycker du ska sikta lägre, 2.05% tre år annars drar du!
Citera
2022-07-26, 07:51
Medlem
Citat:

Det är i regel på bolånen banken tjänar pengar på majoriteten av sina kunder.

Vad gör dig till en så bra kund att banken skulle vilja gå med förlust på bolånen för att få behålla dig?

Inte ens bostadsrättsföreningar med bra ekonomi och lån på över hundra mille får villkor som du kräver.
Citera
2022-07-26, 08:00
Medlem
elmhedens avatar
Citat:

Vad rart att du tror att bankens VD kommer vara inblandad i det operativa beslutsfattandet om dina bolån. Gulle!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in