• 9
  • 10
2022-07-28, 17:03
Medlem
Nanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J-son
Du kommer nog behöva vänta för att VDn kommer behöva beslut ifrån bolagsstämman.

Nej, nej, det behövs bokas ett ordentligt styrelseseminarium, gärna på någon bättre herrgård, för att reda ut den här frågan.
Citera
2022-07-28, 18:38
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av festogge
Band min bolåneränta i 2021/03/26 på 1,65% då jag såg att dom höjde min rörliga på 1,25 till 2,25% utan att meddela mig på något sätt. Då försvann mitt förtroende för bankerna i stort. Plus att då var världen för positivt inställd till hur bra det skulle fortsätta kring ekonomin lol. Alla visste att det skulle vända förr eller senare men ingen verkade vilja bita i det sura äpplet och faktiskt ta tag i saken.
Band även mitt elavtal från rörligt till fast i samma veva så jag kör med glädje golvvärmen på full fräs utan den minsta ångest i vinter lmao, skrattar bäst som skrattar sist

...och jag har inga lån överhuvudtaget på mitt hus, dessutom bekymrar jag mig inte över elen heller den kommande vintern...skrattar bäst som skrattar sist😂😂😂
Citera
2022-08-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igl0
Återkom hur de här gick!

Det gick inte så bra.... 2.5% ränta var målet men jag fick vika ner mig på 2.95% på 5 år. Det är bara byta bank. Nej jag får inte bättre ränta där (2,95%), eller jo med rörligt efter ränterabatt men aldrig om jag skulle binda räntan.

Så att förhandla ränta med banken kan vi nu klubba igenom som myt.
Citera
2022-08-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammeronone
Det gick inte så bra.... 2.5% ränta var målet men jag fick vika ner mig på 2.95% på 5 år. Det är bara byta bank. Nej jag får inte bättre ränta där (2,95%), eller jo med rörligt efter ränterabatt men aldrig om jag skulle binda räntan.

Så att förhandla ränta med banken kan vi nu klubba igenom som myt.
2,95?? Grattis! På vilken bank?
Varför ville banken gå med på att gå plus minus noll på dina bolån?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in