• 3
  • 4
2022-07-28, 13:17
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Schhhhhh dämpa dig!

Tyskarna framstår som idioter ja. Vet du vad vi gjorde? Kopplade upp oss ännu mer och delar nu riskerna med ze Germans.
Jo det var det som var min poäng. Vi ska inte hjälpa klimatnazisterna ett skit då de själva satt sig i sitsen. Och att de sedan tjaffsar med Putin som stryper deras gas.... ja jävlar vilka idioter. Och det är vi med som hjälper dom.
Citera
2022-07-28, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Bara 15%? Skulle man man inte bojkotta och isolera Ryssland? Fega skitar.

Jag hoppas Putin stänger av och endast levererar till länder som i alla fall förbinder sig att inte skicka vapen till folk som vill dom illa.

Skulle du förespråkat samma undfallenhet mot Hitler Stalin och Saddam Hussein ?
Citera
2022-07-28, 19:23
Medlem
Rom byggdes inte på en dag. Man måste börja någonstans i processen mot att en demokratiska bastion som EU inte blir beroende av den diktatoriska skurkstaten Ryssland. Därför är det goda nyheter och bra att SVT framställer det så
Citera
2022-07-28, 19:33
Citat:
Ursprungligen postat av ayeflatowl
Jag skiter i både Ryssland och Ukraina, varför ska bögpolitikerna bestämma hur höga elpriser vi ska ha för att verka goda? Fan vad jag är trött på att andra ska leka goda på min bekostnad. Om ni vill leka goda, gör det för fan med era egna pengar. Ni har ingen jävla koppling till fittUkraina ändå.
'
Tack kamrat!
Just så där går mina tankar också! De som vill leka med pengarna får gärna göra det med sina egna men mina och dina skattepengar skall de ge fan i! jag har ingen lust sponsra piss ukraina med en krona och jag vill inte sponsra piss ryssland heller med en krona.

De som vill känna sig goda får göra det med egna intjänade pengar och sluta bestämma över oss andra.

BTW så gasen de skall sluta leverera säljer ryssarna bara till tex Indien och sedan importerar Tyskland tex Gasen ifrån Indien istället och i massmedia ser allt så bra och gott ut, men gasen är fortfarande rysk.

Det ser bra ut i massmedia bara när Europa säger vi skall inte göra oss beroende av rysk gas utan vi köper den från Indien - men ingen jävel frågar sig vart får indien gasen ifrån då?
Olika piplines men samma förbannade gas fortfarande.
Citera
2022-07-29, 08:43
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Skulle du förespråkat samma undfallenhet mot Hitler Stalin och Saddam Hussein ?
Nej, antingen markerar man var man står eller inte alls. Det här är bara trams.

Om du har en mobbare i skolan skall han inte få vara med och lika 15% av tiden. Resten av tiden skall man vara som vanligt och kanske rent av skratta när han mobbar folk.

Men snacka om att ha gått på propaganda om man jämför Saddan Hussein med Stalin och Hitler. Prenumererar du på CIA news?
Citera
2022-07-29, 08:50
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Nej, antingen markerar man var man står eller inte alls. Det här är bara trams.
Jämför med Tjeckoslovakien 1938
Citera
2022-07-29, 08:58
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Jämför med Tjeckoslovakien 1938
Jag har inte 100 koll på hur länder agerade då, mer koll på hur man agerade senare med med invasionen av polen.
Citera
2022-07-29, 09:17
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Jag har inte 100 koll på hur länder agerade då, mer koll på hur man agerade senare med med invasionen av polen.

Har du inte pejl på vad som skedde i Europa 1936-38, då kan du inte sätta dagenshändelser i Ukraina i perspektiv.
Jag skulle rentav vilja säga att då är du historielös på ett minst sagt farligt sätt.
Citera
2023-12-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Orkar tyvärr inte skedmata dig.

Varför skapar du en tråd när du verkar inte ha fattat ett skit?

Vad har jag inte förstått?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in