• 3
  • 4
2022-07-28, 13:34
Medlem
Flashbackatmes avatar
Om man värderar upp huset medför det ökad fastighetsskatt?
Citera
2022-07-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieSheen123
Hej,

Jag har ett hus som jag har under det senaste åren gjort iordning och totalrenoverat nästintill hela huset.

Jag har idag nästan exakt 2milj i lån totalt på huset.

Jag funderar på att göra en ny värdering på huset nu, för att då kunna skaka fram lite tillgångar. Jag har inte sparat speciellt mycket pengar under tiden, utan alla kronor har gått rätt in till renoveringen.

I och med den nya värderingen, som jag beräknar till kommer att hamna på cirka 3,5milj,så står jag lite i ett vägskäl och behöver veta lite vad man borde göra här framöver?

Min tanke tidigare var att maxa värderingen och lånet så att jag får mer tillgångar till en eventuell aktiemarknad att kunna lägga pengarna på som jag tror kommer att öka avsevärt under höst och vintern.

Vad hade du gjort i mina skor?
Varför har du köpt något du inte har råd med? 2 miljoner I LÅN. Du är sjuk i huvudet.
Citera
2022-07-28, 17:00
Medlem
Citat:
Hej,

Jag har ett hus som jag har under det senaste åren gjort iordning och totalrenoverat nästintill hela huset.

Jag funderar på att göra en ny värdering på huset nu, för att då kunna skaka fram lite tillgångar. Jag har inte sparat speciellt mycket pengar under tiden, utan alla kronor har gått rätt in till renoveringen.

I och med den nya värderingen, som jag beräknar till kommer att hamna på cirka 3,5milj,så står jag lite i ett vägskäl och behöver veta lite vad man borde göra här framöver?

Min tanke tidigare var att maxa värderingen och lånet så att jag får mer tillgångar till en eventuell aktiemarknad att kunna lägga pengarna på som jag tror kommer att öka avsevärt under höst och vintern.

Skatten ökar väl då med.....
Citera
2022-07-29, 00:47
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Hej,

Bra om du får upp värderingen högt, amortera tills du når ca 50% av värdet sen kan du sluta amortera.
Citera
2022-07-29, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Om man värderar upp huset medför det ökad fastighetsskatt?

Fastighetsskatten togs bort 2008
Citera
2022-07-30, 15:41
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Fastighetsskatten togs bort 2008
Fastighetsavgift kan benämnas som fastighetsskatt om du frågar mig. Det är därför jag undrar om den höjs vid en värdering
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in