Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-29, 09:26
  #25
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Förvisso sant men du måste hitta dessa personer, och om det är bra och seriösa kranar kräver dom referenser när du ska lägga till dom. Så ska du ha tag i bra grejer ska du antingen ha tur eller ha bra kontakter. Men generellt att hitta droger är väldigt enkelt.


Jag tror vi talar om olika appar, att hitta dom är inte ett problem. Jag säger inte att det är ett bra sätt att få tag i droger eller att du får dunder ā la Flashbackdase, men det behövs inte referenser.

Men som du säger, jag talar inte om serösa snubbar, snarare folk med lite konsekvenstänk som behöver pengar så en viss rånrisk finns säkert.

Men jag har köpt det ena och det andra på detta sätt utan problem när mina vanliga inte var igång, varierande kvalitet dock.
Citera
2022-07-29, 09:34
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starsuck
Att få tag på en langares wickr eller mobilnummer eller vad det är kräver väl ändå ett antal steg?
De kan väl inte åka och möta upp med en random främling måste de väl åka dit så det sjunger om det

Jodå. Det är precis vad de gör. Eller ja, de skickar en 15åring på elkick.
Citera
2022-07-29, 09:36
  #27
Medlem
General-snuss avatar
Nuförtiden kan du ju bara gå in på snapchat o söka på bratjack eller liknande i din stad så kommer de ju upp flera becknare direkt
Citera
2022-07-29, 11:18
  #28
Medlem
Basejumpings avatar
Vill man ha tag i droger, oavsett vart i världen man befinner sig, så är det inte långt borta.

Det bevisas varje gång man är utomlands. Oavsett om det är en förort till London, storstad i Kroatien eller en paradisö i Karibien så tar det max några timmar och ett par strategiska förfrågningar att lösa.

I sverige dock så kan jag definitivt stärka bilden av att det som ungdom i en större stad är lättare att ordna både kokain och vapen än smuggelsprit. Sorgligt, men sådan är realiteten.

Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Nuförtiden kan du ju bara gå in på snapchat o söka på bratjack eller liknande i din stad så kommer de ju upp flera becknare direkt

+1.
Citera
2022-07-29, 12:08
  #29
Medlem
Jag har inga egna direktkontakter, men min son som ska fylla 15 har klasskompisar som säljer. Så om jag skulle behöva, får jag väll fråga honom...
Citera
2022-07-29, 12:15
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Man måste ju vara rätt socialt intresserad och ha lyssnat när folk säger var langare står. Men visst, vi skickar ut en socialfobiker för att köpa droger. Sedan bor man i en mindre stad blir det ännu svårare. Klart man säkert kan lösa det om man vill. Men har man inte ett stort driv att köpa så får man inget heller. Sällan någon kommer fram och annonserar vad de säljer. Kanske händer i Stockholm. Man kan klart hitta droger. Men det är inte helt självklart, inte som media säger att det är. Att folk stoppar heroin i fickan på en sedan är man fast.

De som inte drogar ser ju inte ens att folk dealar framför näsan på dem, det är som två världar där folk inte ser samma sak.
Sanning med modifikation. Jag har vid upprepade ggr blivit erbjuden narkotika 7nom 5 min när jag anlänt nånstans med tåg i städer jag inte känner nån. Min dåvarande partner har varit landat road och blandat förvånad ut varje ggn.

Nu ser väl jag iofs en smula pundig ut nen ändå.
Citera
2022-07-29, 12:26
  #31
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Skitkul om du frågar en civilare ha ha. Jag luktar snut enligt många så det är fan inte så enkelt. Kontakts kontakt är nog vad som gäller för en Svensson.

Ja, för 16-åriga ortengrabbar som står i gäng och kedjeröker och knuffas, är så ofta civvare

Lyckas man approchera en civvare när man ska handla droger, har man fan aldrig köpt droger i hela sitt liv.
Citera
2022-07-29, 12:31
  #32
Medlem
Basejumpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Ja, för 16-åriga ortengrabbar som står i gäng och kedjeröker och knuffas, är så ofta civvare

Lyckas man approchera en civvare när man ska handla droger, har man fan aldrig köpt droger i hela sitt liv.

Hahahaha, indeed.

Är väl inget brott att bara fråga om droger juförsig. Om det skulle vara det så kan man väl surra bort det genom att säga att det var ett skämt eller "utmaning" från polare. Men man får fan skylla sig själv om man gör förfrågan till en narkcivilare.

Senaste gången jag köpte utomlands från en taxichaufför så frågade hon oroligt om jag var snut i Sverige. Ser tydligen ut som en sådan när jag är lite uppklädd.
Citera
2022-07-29, 14:37
  #33
Medlem
Flufffens avatar
Det är inte att föredra men det räcker med att ställa sig i någon förort och se lite sökande ut i blicken så kommer det snart fram en metrosexuell herre/ungdom med trendig midjeväska och frågar om man behöver något. Vågar man sig inte till förorten så kan man leta efter dessa väskbärande metrosexuella män på stan också, de brukar hänga i kluster och tala ett främmande språk. Det är på den nivån det är numer och man säljer till vem som helst, ingen åldersdiskriminering att tala om. Politikerna verkar föredra denna modell framför att kunna köpa under mer ordnade förhållanden. Fan tänk vilka konsekvenser om barn tillåts växa upp i ett samhälle där cannabis kan köpas i butik, hemsk tanke!
Citera
2022-09-29, 15:07
  #34
Medlem
starsucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Bor du i en större stad räcker det med en app, du behöver inte känna någon.

Edit: Det har aldrig någonsin varit lättare att få tag i droger, du skriver till valfri suspekt snubbe och får skiten hemlevererat. Det är inte svårare än att beställa på foodora.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Nej du har helt fel i detta, jag tänker inte skriva ut hur men det är sinnessjukt lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Jag tror vi talar om olika appar, att hitta dom är inte ett problem. Jag säger inte att det är ett bra sätt att få tag i droger eller att du får dunder ā la Flashbackdase, men det behövs inte referenser.
/../
Men jag har köpt det ena och det andra på detta sätt utan problem när mina vanliga inte var igång, varierande kvalitet dock.

Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Nuförtiden kan du ju bara gå in på snapchat o söka på bratjack eller liknande i din stad så kommer de ju upp flera becknare direkt


Men alltså, hur kommer man i kontakt med vilka som säljer droger på snapchat/instagram/whatever om det är så vanligt?
Om det är så lätt och hitta och man inte behöver introduceras?

Känner mig själv rätt anti till dark web-marknadsplats-scenen, känns så bränd. Säljare med flera alias, välkända säljare som är partial scammers. systemet med luffar packare som blir betrodda med namn och adresser och skickar hotbrev..
Plus usla kvaliten på vissa droger som t ex tjack

Skulle hellre få tag i nån mer lokalt. Men fast det ska va så enkelt har jag ingen aning om hur (obs, detta gäller allmänt hur det går till knappt, som det skrivs i tidningen, fiskar ej kontakter här)
Citera
2022-09-29, 15:21
  #35
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starsuck
Men alltså, hur kommer man i kontakt med vilka som säljer droger på snapchat/instagram/whatever om det är så vanligt?
Om det är så lätt och hitta och man inte behöver introduceras?

Känner mig själv rätt anti till dark web-marknadsplats-scenen, känns så bränd. Säljare med flera alias, välkända säljare som är partial scammers. systemet med luffar packare som blir betrodda med namn och adresser och skickar hotbrev..
Plus usla kvaliten på vissa droger som t ex tjack
Skulle hellre få tag i nån mer lokalt. Men fast det ska va så enkelt har jag ingen aning om hur (obs, detta gäller allmänt hur det går till knappt, som det skrivs i tidningen, fiskar ej kontakter här)

Tänker inte ge en färsking klara besked om detta av samma anledning som att det inte skrivs ut i tidningen.

Sorry!
Citera
2022-09-29, 15:26
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starsuck
(Nu pratar jag inte om folk som köper via postorder från dark web . Utan om traditionella langare och kontaktnät.)

Ibland i artiklar och sånt kommer rubriker om "idag är det lättare att få tag på kokain än alkohol för ungdomar". Och så intervjuar man "vanliga ungdomar" och väljer ut dem som bekräftar att "ja om jag vill ha tag på droger vet jag vem jag ska fråga".

Jag undrar lite hur pass realistisk den bilden är???

Hur pass vanligt detta utmålas som, och även om folk pratar om tjack som den svenska nationaldrogen -- jag skulle säga att dem flesta av vanliga svenssons är super avståndstagande till droger.
Jag gissar dom flesta vuxna människor som är 30+ skulle glo med avsmak som en vore aidssmittad om dom fick reda på att man brukade tjack eller annan narkotika.

Då jag kom i touch med droger var det rätt omständigt. att man var tvungen att lära känna en viss person, via den hamna bland vissa människor som tog droger. Och sen liksom långsamt öka ut sitt förtroende tills man kunde komma i kontakt med nån som sålde. Det var typ nätverk av människor som man måste "komma in" i.

Därför undrar jag verkligen om det stämmer bilden att var och varannan ungdom i Sverige vet hur de kan få tag på droger i sin hemstad?
När jag ibland besöker min lilla uppväxtort så ser jag dealers ute i centrum. Det är så tydligt att de dealar. Det är sjukt enkelt att få tag på droger nu för tiden.

Och vill man inte träffa blattar kan man köpa via nätet. Eller ha bekanta i bikermiljön.

Sverige har blivit en droghub för norra Europa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback