2022-07-29, 16:19
Medlem
Är det någon här som är intresserad av/följer Commonwealth Games (Samväldesspelen) som just nu pågår i Birmingham? Många duktiga idrottare, inte minst inom simning och friidrott
Vet inte ens om det sänds någonstans så man kan se det i Sverige?
Citera
2022-07-30, 09:58
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bradpaisley94
Är det någon här som är intresserad av/följer Commonwealth Games (Samväldesspelen) som just nu pågår i Birmingham? Många duktiga idrottare, inte minst inom simning och friidrott

För egen del är det lite för mycket andra tävlingar som jag följer just nu för att jag skall orka följa Samväldesspelen även om jag noterar en del resultat. Verkar inte gå att se i Sverige om man inte använder sig av VPN (BBC/CBC/Channel 7).
Citera
2022-07-30, 10:14
Medlem
Citat:
Nej det är fullkomligt ointressant, tyvärr har all anglofiering lett till att det får alldeles för stor uppmärksamhet.
Citera
2022-07-30, 11:03
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Nej det är fullkomligt ointressant, tyvärr har all anglofiering lett till att det får alldeles för stor uppmärksamhet.

Att säga att det är fullkomligt ointressant tycker jag man inte kan säga. Man kan exempelvis notera att den 15-åriga kanadensiskan Summer McIntosh vann 400 medley på 4:29.01 igår, den tredje bästa tiden som gjorts genom alla tider. Har man ett brett intresse av de idrotter man följer och inte bara följer svenskar så är det naturligtvis intressant att följa resultaten på Samväldesspelen.
Citera
2022-07-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Att säga att det är fullkomligt ointressant tycker jag man inte kan säga. Man kan exempelvis notera att den 15-åriga kanadensiskan Summer McIntosh vann 400 medley på 4:29.01 igår, den tredje bästa tiden som gjorts genom alla tider. Har man ett brett intresse av de idrotter man följer och inte bara följer svenskar så är det naturligtvis intressant att följa resultaten på Samväldesspelen.
Hade ju föredragit att hon gjort den tiden på VM. Och i andra hand Sette Colli eller vad de andra stora simtävlingarna heter.

Bra prestationer är alltid intressanta men själva titeln som sådan är totalt ointressant. Typiskt brittiskt att tro att det är en stor tävling som hela världen borde bry sig om.
Citera
2022-08-05, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945

Fullkomligt ointressant är det verkligen inte, 30 % av jordens länder deltar. Stora simmare som Ariarne Titmus, Emma Mckeon och Tatjana Schoenmaker hoppade över VM till förmån för Commonwealth Games.

Titmus simmade hem 200 m, 400 m och 800 m frisim, helt otroligt.
Citera
2022-08-05, 11:44
Medlem
Citat:
Fullkomligt ointressant är det verkligen inte, 30 % av jordens länder deltar. Stora simmare som Ariarne Titmus, Emma Mckeon och Tatjana Schoenmaker hoppade över VM till förmån för Commonwealth Games.

Titmus simmade hem 200 m, 400 m och 800 m frisim, helt otroligt.
Titmus är otrolig men hade hellre sett henne spöa skiten ur Ledecky på VM. Givetvis lite tramsigt att stå över VM men gissningsvis hade deras säsongsplanering gjorts innan FINA kastade in ett extra VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in