Citat:
Ursprungligen postat av
CrvenaJagoda
Har jag någon skyldighet att svara på den frågan!? Nej, jag har rätt att ignorera den. Handlar inte om lojaliteten här. Utan enbart för att jag har respekt för den döda kvinnan som ja inte nämner det. HON talade klarspråk, det hon ville att ALLA skulle veta så hon på Svenska och resten på romani språket. Så varför ska JAG översätta det som sas när hon själv INTE GJORDE DET. Trotts att hon hade kunnat göra det..
Jag säger så mycket som hon själv ville ha sagt.. Just för att hedra henne på mitt sätt som kvinna.
Nej du hedrar verkligen inte denna kvinna med att inte att inte tala om vad som sägs utav henne, du säger "varför skall jag översätta det hon sa när hon själv inte gjorde det", nu är det ju så att de flesta utav oss svenskar är inte ointelligenta på något vis, vi fattar mycket väl att det är något som hänt mellan henne och hennes svärfar, d v s denne galning som sedemera anstiftar mordet på henne, att hon sedan inte tar just denna mening på svenska i sin video när hon för övrigt säger det andra på svenska kan vara så att hon är heligt förbannad på sin svärfar , ibland när utlänningar blir förbannade så kommer deras haranger med okvädningsord på deras eget modersmål, det kan ha varit just så i detta fallet, hon växlade helt enkelt över till sitt språk, inte alls på något sätt för att andra inte skulle förstå, eftersom hon sa det på sitt språk så var det ju meningen att släkten skulle få veta vad hon råkat ut för, vi andra som nu sitter och läser respektive tittar på dessa videor har ju ingen aning om hennes existens förrän nu, jag hoppas verkligen att du tar ditt förnuft till fånga och förstår att du inte på något sätt hedrar denna kvinna en 3 barns mor som blivit brutalt mördad av sina egna söner, allt för att hon ville leva ett annat liv än vad som godkändes utav denne farfar, ja jag skriver 3 barns mor p g a att det är 3 minderåriga barn som har mist sin mamma på ett brutalt sätt, de andra 2 är inte värda att kallas söner till henne. Denna kvinna har fullt rätt enligt svensk lag att umgås med en ny man, hon är skild enligt svensk lag, sedan att man inte accepterar detta inom romer är bara att beklaga, detta att man tror att man kan ha egna lagar i ett annat land är ju helt befängt, det märks tydligt att du vet mer om denna händelse, det är inte av nyfikenhet som vi alla vill veta, det är för att vi skall förstå vad som har utlöst detta hat gentemot henne som vi vill veta, naturligtvis är det något som hon avslöjar i sin video, som gör denne galning till farfar ännu galnare.