Citat:
Ursprungligen postat av
LilyhAmmer
Anstiftan till mord innehåller helt olika rekvisit jämfört med grovt olaga hot. Alltså är det två helt olika brott. Är inte alls förvånad över att Alex@nder är häktad för de brott som anges eftersom de är rätt uppenbara. De grova hoten riktades mot både BO1, BO2 och fadern till BO2. Att det är Alex@nder som anstiftat morden är en trådsanning eller iallafall en uppfattning hos dem som haft insyn i konflikten. Det behöver utredningen ta reda på hur det ligger till med den saken.
Jag förstår inte heller hur du tänker när du tror att personen är häktad för ett brott men att det skulle vara angivet ett annat som grund till domstolen. Det är rätt självklart i en rättsstat att man måste veta vilket brott man blir anklagad för och att det då inte kan vara ett annat än som framförs av åklagaren.
Tack för svar, vill återigen påpeka att det var en fråga jag ställde, jag frågade om anstiftan till detta mord räknades som grovt olaga hot, jag har fått svar från dig vilket uppskattas, att sedan som den andre skribenten svara med ett tyket och arrogant svar likt en besserwisser är enbart att beklaga, jag ställde frågan , man ställer en fråga för att man vill ha ett svar, det är inte lätt att hänga med i alla turer när det gäller rättsväsendet .