Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-26, 12:16
Medlem
Det här är ett case som jag uppriktigt mår illa av. Det här är nästintill ett mord som har begåtts! Bägge två fick villkorligt! Jag hoppas att det blir fängelse. Lyssna på den manliga ovn på prime crime! Han pratar om spöken och barndomen. Han ströp finnen och det borde självklart ha blivit ett flerårigt fängelsestraff, även kvinnliga ov som bevittnar denna farsen som tittar på.
Citera
2024-11-26, 13:04
Medlem
Huntsmans avatar
De gjorde allt korrekt utom strypgreppet, sådant lärs ej ut, utan det var var ett eget initiativ.

Sedan höll han greppet alldeles länge. Men mord, nej, finns inget uppsåt.

En vinkel på detta som inte kommit upp är att greppet togs kanske på gr. av att den ena OV var kvinna.
Den manlige vakten kanske ansåg att om han släpper upp finnen så får de aldrig ihop honom igen.

Jag lider absolut inte av kvinnoförakt, men ytterst få kvinnor är lämpliga i alla de situationer en OV kan hamna i. Det enda hjälpmedel man har är handfängsel & batong, utöver dessa så är det greppteknik & framförallt styrka som avgör hur det går.

Det hade inte varit politiskt korrekt att klaga på att man får en kvinna som kollega.
Så henne får man jobba med under hela passet.

Det hade inte vari heller politiskt korrekt att anföra detta som skäl under rättegången heller.
För kvinnor kan, lika bra som en man.
& hon hade jobbat betydligt längre än honom, så då var hon äldst i tjänst = "bättre".

Men kanske hade utgången blivit en annan, om de hade varit två män.

Bara mina 0.2 öre...
Citera
2024-11-26, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
De gjorde allt korrekt utom strypgreppet, sådant lärs ej ut, utan det var var ett eget initiativ.

Sedan höll han greppet alldeles länge. Men mord, nej, finns inget uppsåt.

En vinkel på detta som inte kommit upp är att greppet togs kanske på gr. av att den ena OV var kvinna.
Den manlige vakten kanske ansåg att om han släpper upp finnen så får de aldrig ihop honom igen.

Jag lider absolut inte av kvinnoförakt, men ytterst få kvinnor är lämpliga i alla de situationer en OV kan hamna i. Det enda hjälpmedel man har är handfängsel & batong, utöver dessa så är det greppteknik & framförallt styrka som avgör hur det går.

Det hade inte varit politiskt korrekt att klaga på att man får en kvinna som kollega.
Så henne får man jobba med under hela passet.

Det hade inte vari heller politiskt korrekt att anföra detta som skäl under rättegången heller.
För kvinnor kan, lika bra som en man.
& hon hade jobbat betydligt längre än honom, så då var hon äldst i tjänst = "bättre".

Men kanske hade utgången blivit en annan, om de hade varit två män.

Bara mina 0.2 öre...

Kan bara instämma med dig om att det med största sannolikhet hade blivit en annan utgång om patrullen hade bestått av två män.

Sedan säger jag inte att det inte finns en plats för kvinnliga OV speciellt när det gäller att ta hand om kvinnor men i sådana fall bör de ingå som en tredje person i patrullen.
Citera
2024-11-26, 16:05
Medlem
halaltarzans avatar

Tänker som du. Har jobbat många år i kroginsläppet och min erfarenhet säger att finns det inte tillräckligt med power så kommer de farliga fulgreppen fram.
Citera
2024-11-26, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Kan bara instämma med dig om att det med största sannolikhet hade blivit en annan utgång om patrullen hade bestått av två män.

Sedan säger jag inte att det inte finns en plats för kvinnliga OV speciellt när det gäller att ta hand om kvinnor men i sådana fall bör de ingå som en tredje person i patrullen.
Helt riktigt. Men att säga det offentligt! Det finns mängder av exempel där tjejer inte räcker till i sådana här situationer.
Citera
2024-11-26, 19:21
Medlem
Läste att bruden pluggar till SSK nu. Trodde inte man fick jobba i vården om man är dömd för detta.
Citera
2024-11-26, 21:37
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brandstation
Läste att bruden pluggar till SSK nu. Trodde inte man fick jobba i vården om man är dömd för detta.
Läskigt. Men tror inte att mord räknas som allvarligt inom vården.
Citera
2024-11-28, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Finns det nån insamling för att hjälpa dessa hjältar till vakter med ev skadestånd dom måste betala?

Det är två invandrare som dödat en finsk man, så att du vet.
Citera
2024-11-28, 10:25
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Det är två invandrare som dödat en finsk man, så att du vet.

2 bra invandrare alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in