Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Jag bryr mig inte om huruvida Alex är en exnarkoman eller var drivande i det sociala spelet och paktandet. Jag tror de flesta tyckte Alex var helt okey fram till örådet där han lackade på snälla Helen när de själva fuckat upp det och fallit på eget grepp.
Där tappade han allt för min del och visade att han var en liten människa
Själv upplever jag Helen som jävligt jobbig och total oförmåga till att vara inkännande. Hon säger de precis som jag varit - en enorm hög tro på positivt tänkande. Som går till överdrift när man inte tillåter andra i gruppen att känna andra känslor. Speglar mycket hur hon läst en bok om säljare å sen kör positivism ända in i kaklet. Det blir nästan respektlöst om man inte tillåter negativa känslor - som är helt normala och förväntade. Sen ska dom inte gå till överdrift heller.
Men jag är inte förvånad att hon blev exkluderad i gruppen. Speciellt stelt när hon blev utröstad 3 gånger. Sen kanske de är lite väl långt att hon blir exkluderad ändå. Man får försöka orka med henne.
Jag tycker inte att folk som surnar till när de går dåligt är hela världen. Get over it. Däremot bör nog helen Fundera ett varv till på att de här med att skaffa vänner kanske är värt när man är på en öde ö och ska samarbeta. Inte fel å lära känna varandra och bygga djupare band som gör att du bryr dig om varandra.