Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-03, 11:49
Medlem
FemKiloGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Har sett fenomenet under större konserter. Ett par personer lyfter upp en rullstol - med personen i - för att denna ska kunna se över folkhavet. De gånger jag sett det har vakterna inte ingripit - trots att det generellt är förbjudet at ha folk på axlar eller lyfta folk.
Principiellt förstår jag problem med en rullstol i luften. Den är tung och rätt hård. Tappar man den och någon får den över sig kan det gå riktigt illa. Samtidigt förstår jag att man vill var ai folkhavet, känna är riktigt fet. Där jag varit har det även funnits upphöjda platåer för rullstolar där de kan stå med ledsagare och kommer upp över publiken. Ibland är de placerade vid tältet för ljudkillarna.
Så jag är kluven. Vaktens uppträdande verkar ju oavsett vara helt åt helvete för aggressivt - men det går inte att komma ifrån att det fins vissa risker med att hissa upp en rullstol...
Tycker det är märkligt att de inte blivit anvisade till platåerna, om de fanns, vare sig av vakter eller entrévärdar. Någon borde ju rimligen reagerat på rullstolen i ett tidigt skede.
Citera
2022-08-03, 12:00
Medlem
Som sagt, rullstolsburna som besöker konsert är ingen ny företeelse och det brukar finnas särskild plats för dessa.
Citera
2022-08-03, 12:47
Medlem
Stark-Senaps avatar
Intressanta, de senaste dagarna.
Först fick Sverige sin egen George Floyd. Avrättning på plats genom strypning.
Sedan en väktarbil som kraschar en restaurang, eftersom vakter inte fattar vad en handbroms är tillför.
Och nu en rullstolsbunden som slängs ut från en konsert då han ramlat ur stolen.

Ja, jag är inte förvånad. Vi talar om anabolakukar som inte kom in på Polishögskolan eller ens mentalskötarutbildningen. Efter 2v utbildning ges de tillgång till statens våldsmonopol.

I Sverige finns redan en underbemannad poliskår och de flesta låser man fast vid ett skrivbord med en massa byråkrati. De få som är ute i fält skall prioritera samla pinnar istället för att lösa brott. Våra politikers lösning på detta är fler väktarsvin som gör det polisen borde göra.

Tur man själv bor i ett land där inte ens en dörrvakt existerar.
Citera
2022-08-03, 13:02
Medlem
Sinraths avatar
Förstår inte riktigt vad vakten reagerade på. Ska vi ta historien som okryddad så trodde han alltså att Erik bara fejkade sitt behov av rullstol..för han stod upp och var uppburen en kort stund? Om man försöker vrida det till att vakten inte bara var makttokig, kan det varit något säkerhetstänk som han inte ville förklara i situationens hetta? Någon regel som tryckts på uppifrån att dom kan få skit om inte alla kan evakuera självständigt snabbt? Osannolikt men tror det ofta inte sker någon konstruktiv dialog där man måste förklara ditt och datt bland hög musik utan istället drar man igång pondus och skickar folk upp och ut, klappat och klart.
Fanns det flera rullstolar eller bara Erik?
Citera
2022-08-03, 13:05
Medlem
Turbotraktors avatar
Kunde inte vakterna bara snällt ha bett Erik att gå därifrån...
Citera
2022-08-03, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
om man är en vuxen man som går på en "festival" där Hov1 uppträder är man nog lättkränkt, det skulle vakterna tagit i beräkning. Ordet "funkofob" är nu högsta mode. Samtidigt så är att vara vakt tydligen likställt med att vara ett IQ-befriat kräk, så Erik ska nog vara glad att han lever med tanke på hur svinen beter sig numera.
Funkofob är någon som ogillar synkoper.

Ja exakt. Erik borde vara glad att de inte tog stryptag på honom. Har man rullstol så är det bara att "roll with it".
Citera
2022-08-03, 13:12
Medlem
Egentligen blev han ju bara utburen, inte utkastad. Och detta när han försökte
kroppssurfa.

Hemstaden har väl f ö också någon sorts rockfestival. Gå på den istället !
Citera
2022-08-03, 13:40
Bannlyst
Klart dräggen var packade och skulle ut hela bunten.
Citera
2022-08-03, 14:57
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Det är aldrig en som har fel att två träter
Jo - oftast är det just en som har fel
Citera
2022-08-03, 15:00
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Så när en kille klättrade upp för en balkong och skar huvudet av en äldre dam som satt och drack morgonkaffe, så var det alltså inte bara gärningsmannens fel?

Ett väldigt märkligt uttalande. Men det är väl så vänstern resonerar.
Citera
2022-08-03, 15:15
Medlem
Citat:
NÄ, och det är inte den enes fel, utan den andras..
Citera
2022-08-03, 15:33
Medlem
Ratads avatar
De flesta konserter tillåter inte att folk lyfts upp; inte i rullstol eller på någons axlar för säkerhets skull och för att inte störa andra som de skymmer. Jag har aldrig sett att någon fått bandet klippt direkt utan personalen och vakterna säger till först. Lyder man inte åker man ut.

Konstigt att klippa bandet direkt men de kan ha haft stränga order.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in