Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-08-09, 11:29
  #13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Tips på kontroll man skall köpa då? Som är lite allaround för olika emulators? Någon specifikt som typ passar de flesta spel lr nåt vore nice.
Jag kör med en vanlig Xbox-kontroll. Annars har 8Bitdo riktigt schyssta kontroller; https://www.8bitdo.com/#Products

Jag hade tänkt köpa en 8Bitdo SN30 men det blir aldrig av.
Citera
2022-08-10, 14:03
  #14
Medlem
Lobbels avatar
Allt jag blir sugen på typ?! Iaf de äldre. men så länge super nintendo fungerar så blir jag glad.[/quote]

Ja, SNES och allt tidigare borde funka utan problem.
Citera
2022-08-10, 14:57
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kör med en vanlig Xbox-kontroll. Annars har 8Bitdo riktigt schyssta kontroller; https://www.8bitdo.com/#Products

Jag hade tänkt köpa en 8Bitdo SN30 men det blir aldrig av.

De såg väldigt välbyggda ut. Det går ju inget vidare att spela t.ex. super mario med xbox kontroll, timingen blir ju helt off.
Citera
2022-08-10, 15:01
  #16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Özkan
De såg väldigt välbyggda ut. Det går ju inget vidare att spela t.ex. super mario med xbox kontroll, timingen blir ju helt off.
Fast det har med att du spelar en emulator på en digital skärmen, plus att du förmodligen spelar NTSC-versionerna i din emulator. Jag vågar inte ta gift på siffrorna, men det är något i stil med att PAL-spelen som släpptes här i Sverige går i 25 FPS medans NTSC går i 30. Det gör att din timing blir helt off.
Citera
2022-08-10, 16:04
  #17
Medlem
uNderdog_101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Tips på kontroll man skall köpa då? Som är lite allaround för olika emulators? Någon specifikt som typ passar de flesta spel lr nåt vore nice.

Jag hade struntat i att köpa en speciell "retrokontroll" i stil med dessa och bara köpt en vanlig konsolkontroll.
Jag har en Xbox 360 kontroll som funkar utmärkt till allt utom de lite konstigare kontrollerna som t.ex. N64 (tillräckligt med knappar men layouten blir lite förvirrande i jämförelse med originalet) eller Sega Genesis/MD med 6-knappslayout.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback