2022-08-10, 15:35
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Svrt att hlla sig till topic?

Nvl, alla kan se att Bidenregimen hller p att g verstyr. Snt hr agerande kommer att flla demokraterna.
Att be om frtydliganden av hgst oklara delar av TS r sjlvklart inom Topic.

Att lta rttsmyndigheterna gra sina jobb mot av goda skl misstnkta brottslingar som tRump, r PRECIS som det ska g till i en fungerande rttstat. Redan de 20 kartongerna med dokument som han helt mot reglerna stal med sig frn Vita Huset motiverar ju detta.

Ingen har frikort frn att flja lagen, inte ens er sektledare tRump. Detta r hur det gr till en demokrati, men sjlvklart inte i den fasciststat som tRump nskar att USA ska bli med honom sjlv som diktator, phejad av KGB-Putin.
Senast redigerad av nerdnerd 2022-08-10 kl. 15:38.
Citera
2022-08-10, 17:02
Medlem
Love.Thy.Neighbor.s avatar
Historia skrevs i samband med FBI-raiden:

Citat:
Mark the date in your memory; August 8, 2022. It will be recorded in history as the Kristallnacht of American Democracy. Basically the day similar in nature, to the German Nazis opening salvo of fascism, the beginning of the extermination of Jews and democracy, on November 9, 1938.

The Day America Changed: Israel National News Contributor Labels FBIs Raid on President Trumps Mar-a-Lago Kristallnacht VDH Says US No Longer a Democracy

Vad har alla demokratilskande "liberaler"/(anti)demokrater att sga om denna utveckling?
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor. 2022-08-10 kl. 17:06.
Citera
2022-08-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Vad har alla demokratilskande "liberaler"/(anti)demokrater att sga om denna utveckling?
Om vra Biden-dyrkande vnner p forumet r en indikation s mste man nog dra slutsatsen att de lskar en sdan utveckling. Fascism r ju inget odelat negativt frn deras perspektiv, bara det r rtt sorts fascism. Det hade ju varit lite kldsamt och uppfriskande om tminstone en person som rstar vnster om moderaterna kunde uttrycka tminstone ngon form av antydan till reservation kring det som nu sker, eller tminstone frska problematisera en aning om vilka de lngsiktiga konsekvenserna kan tnkas bli. Men har man TDS s blir president Trump det spektrum som hela ens tillvaro kretsar kring, fr dem gr det inte att frestlla sig att diskutera ngonting verhuvudtaget utan att stta Trump i centrum.
Citera
2022-08-10, 20:28
Medlem
Om man ska spekulera lite kring motivet till att demokraterna vljer att beordra en razzia mot ledaren fr den politiska oppositionen s ser jag lite olika mjligheter:

1. Demokraterna fruktar att midterms blir en katastrof utan dess like, man inser att man inte har en enda vinnande politisk frga, och man hoppas drfr kunna provocera fram vpnade kravaller fr att flytta fokuset infr november frn sig sjlva till republikanerna.

2. Man har insett att J6-konspirationerna inte har ftt den effekt man nskat, att det sannolikt kommer att rinna ut i sanden och drfr frsker flytta fokus till nsta fabricerade "skandal".

De initiala reaktionerna tyder dock p att detta ftt motsatt effekt. Republikanerna tycks mer enade n ngonsin. Deras vljare har pltsligt blivit mer motiverade n p lnge. Nettoresultatet kan mycket vl bli ytterligare ngra platser i kongressen fr republikanerna. Om republikanerna tar inte bara representanthuset utan ven senaten s kommer nog mycket av analysen eftert att handla om hur detta strategiska sjlvml av demokraterna var det som avgjorde. Vi fr vl se, blir mycket spnnande att se vad som hnder de nrmaste dagarna.
Citera
2022-08-16, 16:46
Medlem
Det r ju lite roligt att flja de tvra vndningarna frn demokraterna gllande FBI-fiaskot.

Ena dagen s sger man att Merrick Garland inte hade en aning om vad FBI gjorde. Nsta dag s tvingas Garland erknna att det faktiskt var han som gav klartecken till operationen. Ena dagen s sger man att Trump ljuger om de stulna passen. Nsta dag s erknner FBI att de hade tagit passen men att de minsann ska lmnas tillbaka. Och ena dagen s vill man f det till att Trump frsker mrka vad razzian handlar om. Men s snart Trump krver att allting offentliggrs, inklusive det skriftliga intyget (affidavit) som lg till grund fr razzian, d blir demokraterna pissndiga och sger att man inte kan gra det.

Det blir onekligen intressant att se vad som hnder framver.
Citera
2022-08-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Den illegitima pedofilen Biden har nu brjat anvnda DOJ och FBI fr att attackera politiska motstndare precis som man gr i lnder som Cuba eller Venezuela, r denna administrationen s desperat och rdda fr att Trump ska stlla upp 2024?

Vill man verkligen starta upp en strre konflikt som kan leda till inbrdeskrig? Republikaner har gtt ut hrt mot denna auktoritra regimen som inte r direkt omtyckt av befolkningen Detta kommer att leda till utredningar mot Wray, Biden och co.

r globalisterna rdda nu?

OT: TDS-trollen som r online dygnet runt behver inte bemda sig med att skriva i trden d vi hr diskuterar Biden och inte specifikt Trump som ni r besatta av!
Biden r katolik, Trump r protestant. Biden har tmimstonne Pve Franciskus att lyssna till. Pven skulle aldrig lta en s viktig land att g under i fascism utan att ta striden. Vlj sida; Knights of Columbus eller KKK.
Citera
2022-08-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Biden r katolik, Trump r protestant. Biden har tmimstonne Pve Franciskus att lyssna till. Pven skulle aldrig lta en s viktig land att g under i fascism utan att ta striden. Vlj sida; Knights of Columbus eller KKK.
Haha, antar att du trollar? Bidens regim betraktas nu som fascistisk i USA dr man anvnder polisvsendet mot politiska motstndare, lt mig gissa du r en TDS-mupp?
Citera
2022-08-20, 12:38
Medlem
Citat:
Haha, antar att du trollar? Bidens regim betraktas nu som fascistisk i USA dr man anvnder polisvsendet mot politiska motstndare, lt mig gissa du r en TDS-mupp?
Vet inte vad TDS r.. men en sak vet jag, att protestantiska vljare r bst p att gro fascism, det var protestanterna som valde in NSDAP i riksdagen.

Biden r katolik, s han har mnga kristna personar att falla tillbaka p, ateisten Trump har sina bibelbltare att tillfredstlla.
Citera
2022-08-20, 13:21
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Det som sker just nu ver hela vstvrlden r att globalisterna, med WEF och Blackrock som bas (tror jag) frsker att ta ver helt och hllet. De vill infra en digital valuta dr de kan spra allt som alla gr. De hvdar att detta har med klimatet och carbon att gra, men det tror jag knappast. Det handlar om kontroll, och att infra en vrldsregering, som givetvis de ska styra frn USA.

Det r drfr Ryssland under lng tid har kpt upp en massa guld, d de inte vill styras av dessa globalister. Det r ocks drfr som USA just nu frsker att provocera fram ett krig med Kina via Taiwan, d Kina givetvis inte heller vill styras av globalisterna. Som allierade skulle jag vl gissa p att de har Iran, Syrien, Nordkorea, Saudiarabien och skert flera. ven om Ungern fortfarande r med i EU r de ocks motstndare till vad globalisterna vill infra.

Det r vldigt irriterande med dessa globalister, d de gr det helt omjligt fr vldigt mnga vsterlnningar att vilja st upp fr vstvrlden. Jag gillar s klart demokrati och frihet i sin grund. Men s som demokratin har utvecklats iom globalisterna och massmedian, samt att globalisterna vill ta bort suverna lnder, r det verkligen inget som jag vill st upp fr. Globalisterna har tagit ver vstvrlden totalt, och utvecklat det till ngot som inte ens gr att stta ngot namn p lngre. En totalt frvirrad plats utan ngra som helst riktiga vrderingar eller normer, och fullt av korruption verallt.

Det r bara en tidsfrga innan ett tredje vrldskrig bryter ut. Det kommer dock med strsta sannolikhet inte att utkmpas p alls samma stt som tidigare vrldskrig. Det kommer att ske via en massa proxy-krig verallt, sanktioner hit och dit, och en massiv propaganda ver hela internet. Det kommer ocks att finnas mngder med mnniskor i vstvrlden som p olika stt kommer att hjlpa andra lnder, just med tanke p att de som styr vstvrlden r globalister som vill ta bort suverna lnder, vilket vldigt mnga i vstvrlden givetvis inte vill.
Citera
2022-08-20, 14:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Den illegitima pedofilen Biden har nu brjat anvnda DOJ och FBI fr att attackera politiska motstndare precis som man gr i lnder som Cuba eller Venezuela, r denna administrationen s desperat och rdda fr att Trump ska stlla upp 2024?

Vill man verkligen starta upp en strre konflikt som kan leda till inbrdeskrig? Republikaner har gtt ut hrt mot denna auktoritra regimen som inte r direkt omtyckt av befolkningen Detta kommer att leda till utredningar mot Wray, Biden och co.

r globalisterna rdda nu?

OT: TDS-trollen som r online dygnet runt behver inte bemda sig med att skriva i trden d vi hr diskuterar Biden och inte specifikt Trump som ni r besatta av!
En sak jag funderar p, varfr utelmnar du s extremt mycket fakta?
Och varfr klarar du inte ens av att pvisa detta?

Fr saken r lagboken finns och den berttar ngot, och nr den berttar ngot om bananrepublikanerna s r det fascism.
Ja, ingen gr p den projiceringen, den r fr intellektuellt svag fr ngon att g p.

Jag skulle nog tro fascismen finns dr dom som fantiserar ihop lagar och brott, och sen EXAKT VARJE GNG BERTTAR VI KAN ALDRIG GRA NGOT FEL.
Redan dr vet man vart den fallerande ideologin fascismen r.

Men det r lugnt, jag frstr detta r en trd dr man ska ltsas och fantisera.

Och varfr ska globalister bli rdda fr trumpen kommer som president fr?
trumpen r ju en mycket stor globalist sjlv, s det fromleriet r omjligt att g.
Min gissning r att de jublar att en globalist har suttit dr mellan 2017-2021, och skulle bli lika glada igen om en globalist av den rangen igen.

Andra kr efter saklighet, men det r fr avancerat fr dig.

Menar du verkligen cancer att
Citera
2022-08-20, 14:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Det som sker just nu ver hela vstvrlden r att globalisterna, med WEF och Blackrock som bas (tror jag) frsker att ta ver helt och hllet. De vill infra en digital valuta dr de kan spra allt som alla gr. De hvdar att detta har med klimatet och carbon att gra, men det tror jag knappast. Det handlar om kontroll, och att infra en vrldsregering, som givetvis de ska styra frn USA.

Det r drfr Ryssland under lng tid har kpt upp en massa guld, d de inte vill styras av dessa globalister. Det r ocks drfr som USA just nu frsker att provocera fram ett krig med Kina via Taiwan, d Kina givetvis inte heller vill styras av globalisterna. Som allierade skulle jag vl gissa p att de har Iran, Syrien, Nordkorea, Saudiarabien och skert flera. ven om Ungern fortfarande r med i EU r de ocks motstndare till vad globalisterna vill infra.

Det r vldigt irriterande med dessa globalister, d de gr det helt omjligt fr vldigt mnga vsterlnningar att vilja st upp fr vstvrlden. Jag gillar s klart demokrati och frihet i sin grund. Men s som demokratin har utvecklats iom globalisterna och massmedian, samt att globalisterna vill ta bort suverna lnder, r det verkligen inget som jag vill st upp fr. Globalisterna har tagit ver vstvrlden totalt, och utvecklat det till ngot som inte ens gr att stta ngot namn p lngre. En totalt frvirrad plats utan ngra som helst riktiga vrderingar eller normer, och fullt av korruption verallt.

Det r bara en tidsfrga innan ett tredje vrldskrig bryter ut. Det kommer dock med strsta sannolikhet inte att utkmpas p alls samma stt som tidigare vrldskrig. Det kommer att ske via en massa proxy-krig verallt, sanktioner hit och dit, och en massiv propaganda ver hela internet. Det kommer ocks att finnas mngder med mnniskor i vstvrlden som p olika stt kommer att hjlpa andra lnder, just med tanke p att de som styr vstvrlden r globalister som vill ta bort suverna lnder, vilket vldigt mnga i vstvrlden givetvis inte vill.
Kpt upp guld, det rcker ju grva efter guld s behver man inte kpa ngot alls.

Men projicera bort egen fascism i bananrepublikanerna, lycka till med det.
Det kommer aldrig ske pga nu har berttat i s mnga r nu att trumpen elelr bananrepublikanerna ALDRIG NGONSIN kan gra fel.

Dock en sak som frbryllar alla och det r varfr ni inbillar er att inte r en extremt stor globalist och nr han uppenbarligen r detta.
r ni s lttlurade TDS trumpnissar att ni inte ens kan sen ngot s uppenbart?
Citera
2022-08-20, 15:00
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kpt upp guld, det rcker ju grva efter guld s behver man inte kpa ngot alls.

Men projicera bort egen fascism i bananrepublikanerna, lycka till med det.
Det kommer aldrig ske pga nu har berttat i s mnga r nu att trumpen elelr bananrepublikanerna ALDRIG NGONSIN kan gra fel.

Dock en sak som frbryllar alla och det r varfr ni inbillar er att inte r en extremt stor globalist och nr han uppenbarligen r detta.
r ni s lttlurade TDS trumpnissar att ni inte ens kan sen ngot s uppenbart?
Jag frstr inte vad du menar. Att Trump r en globalist? Han r allts en globalist och en rysk spion? Hur i hela friden gr det ihop? r Putin ocks en hemlig globalist? Om Trump nu skulle vara en globalist, varfr skulle d ngon av globalisterna ha ngot problem med honom? Jag kan inte frst att jag ens debatterar detta med dig, men jag antar att jag fr tillfllet r lite uttrkad.

Och varfr tar du upp Trump? Jag pratade om vad Ryssland och Kina vill. Herregud vad ni r besatta av Trump. Ni kan bara inte diskutera ngonting utan att p ngot stt dra linjer till Trump. r ni betalda fr att sitta hr och svartmla Trump, eller har ni helt och hllet frlorat ert frnuft? Din svenska r nmligen lngt ifrn perfekt, och drfr r det fullt mjligt att du r en amerikan som r betald fr att sprida negativ propaganda om Trump. r jag ett hot mot propagandamaskinen i och med att jag r vldigt aktiv p internet 10 timmar om dagen? Jag r i s fall vldigt hedrad

Trump r inte president. Han har fr tillfllet ingen politisk position ht. Om 2 r kommer han med strsta sannolikhet att stlla upp i presidentvalet igen, och d kan ni brja svartmla honom. Tills dess kan vi vl diskutera andra saker som sker?

Men jag antar att det just nu sker ett massivt propagandakrig mellan globalisterna i USA och Ryssland/Kina/Trump. Jag r inte betald av ngon fr att fra propaganda, men jag str helt och hllet bakom Donald Trump. Jag vill ungefr vad han vill, vilket r att jag vill ha tillbaka den vstvrld dr demokrati, sanning och frnuft var betydelsefulla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in