Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-15, 21:56
  #133
Medlem
Memnoks avatar
Regnpojken och Chad-daddy, nu kan ni sluta tjafsa så att inte tråden spårar ur fullständigt.
/Mod
Citera
2022-08-15, 22:13
  #134
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chad-Daddy
Skärp dig själv luffare. Grand Seiko Spring Drive Seiko klassen nedan. GTFO.

https://www.grand-seiko.com/us-en/co...nt/springdrive

TS tipsa om en smartklocka. Det har en multitud av funktioner utöver att visa tiden. Samsung och Huawei har snygga klassiska designer för runt 1000-2500kr eller om man vill vara lite retro så Apples CASIO 80-90-talet inspirerade klockor.

Kan du citerar var i din länk det står "Grand Seiko Spring Drive Seiko"?

Vad betyder "klassen nedan"?
__________________
Senast redigerad av trottwell 2022-08-15 kl. 22:16.
Citera
2022-08-15, 22:16
  #135
Medlem
Basejumpings avatar
Min syster har ett talesätt: "vill du veta en mans känsla för fashion, kolla inte på kläderna. Kolla klockan och skorna."

Det stämmer duktigt. Många muppar i kostym eller schyssta kläder med slitna sneakers och ingen klocka.
Citera
2022-08-15, 22:18
  #136
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chad-Daddy
Läs om läs rätt. Grand Seiko Spring Drive Seiko.

Citera och visa att det står så.

Hur var det med "Seiko Grand Spring"?

Var kan vi läsa mera om det?

Vad betyder"klassen nedan"?
__________________
Senast redigerad av trottwell 2022-08-15 kl. 22:28.
Citera
2022-08-18, 08:04
  #137
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvasd
Möjligtvis Rolex eller Breitling, men knappast en Seiko. Seiko är ingen skrytklocka utan bara något rationellt, stryktåligt, vattentätt och billigt för dem som inte vill rota i fickan efter en mobil eller fråga andra när man vill veta vad klockan är.

Skitsnack! Seiko har snygga klockor som funkar minst lika bra. Du verkar tappad.
Citera
2022-08-18, 10:16
  #138
Medlem
Lätt.

Köp en klocka till personen.

Säg att personen får 1000-5000kr, vad du nu vill ge, för att bära klockan nonstop i en månads tid.

Efter en månads klockbärande har passerat kommer han vilja behålla klockan på armen för han tycker den är funktionell.

Trodde aldrig jag själv skulle börja bära klocka igen men för några år sedan gjorde jag just det på en whim och nu kan jag inte gå utan klocka. Perfekt för löprundor och gymträning med tidtagare/timer, bra vid matlagning, kolla vad klockan är. Och NEJ det går inte snabbare eller är enklare att plocka fram en telefon ur fickan och låsa upp den om det också behövs än att bara vrida och slänga ett öga på vristen.

Har också fått mer spontankontakt med människor för dom ser att jag har klocka på armen och frågar mig vad klockan är
Citera
2022-08-18, 13:16
  #139
Medlem
Fyfan vilken äcklig tråd. Måste vara ett troll, mår fan illa.

Personer som trådskaparen är varför ISIS och andra hatar västvärlden...
Citera
2022-08-18, 19:48
  #140
Medlem
zxcvasds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Skitsnack! Seiko har snygga klockor som funkar minst lika bra. Du verkar tappad.
Snygga och bra, ja. Men det är inget nyrika eller kriminella bär. Lika lite som dessa kör Lexus.
Citera
2022-08-18, 21:38
  #141
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvasd
Snygga och bra, ja. Men det är inget nyrika eller kriminella bär. Lika lite som dessa kör Lexus.

En klocka är bättre än ingenting och Seikos är tillräckligt snygga för de flesta. Vem vill bära sådant som nyrika och kriminella bär? Bara tjugoåringar går runt i det tänket.
Citera
2022-08-18, 21:46
  #142
Avstängd
12hoppihagens avatar

Det finns något sjukt, skumt och läskigt att vilja kontrollera och påverka en polares klädsel, va fan är det frågan om?

Klocka idag är förknippat med skjutande kaosblattar och ser inte poängen med det när klockor finna överallt och man har en i fickan hela tiden ändå i form av telefon.

Istället för att övertyga din kompis om att hänga på din trend bör du titta dig själv i spegeln och fundera över varför du vill manipulera och påverka din omgivning till att se ut och vara som du…
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback