Citat:
Ursprungligen postat av
NeonCross
Hej,
Lite info innan jag börjar:
Kön: Man
Ålder: 29
Längd: 193cm
Vikt: 128kg
Slutvikt: 95-100kg
Nu är det fan dags att gå ner i vikt. Behöver gå ner 30+kg för att nå min idealvikt.
Tänkte börja med 6-8km promenader (Vilket är runt 7000-10000 steg) varje dag och sedan minska matportionerna jag stoppar i mig för att viktnedgången ska bli mest effektiv. Börjar med styrketräning lite senare, börjar först med långa och raska promenader.
Har beslutat mig att ta bort vitt socker från min kost helt. Allt som: Godis, kakor och bakelser. You know the drill. Får i mig vitt socker naturligt i maten jag lagar. Kommer tillåta mig själv att äta frukt.
Något som också kommer hjälpa min vintnedgång är mitt vätskeintag. Dricker 5-7 liter varje dag.
Är en storrökare vilket jag kan tillägga. Ingen är ju perfekt.
Postar en selfie så får ni se hur jag ser ut i ansiktet iaf, uppdaterar denna tråd med ny info varje vecka med hur det går.
Bilden på mig:
https://ibb.co/p0fRdmv
Önska mig lycka till!
//NeonCross
Snyggt jobbat!
Jag har försökt ta tag i viktnedgång flera gånger, köpt på mig massa gear. Bland annat en Apple Watch för att sänka vilopulsen, det var ganska motiverande. Det var kul att följa upp data och även sätta mål där. (Tills den började påminna en om att man inte rört sig vissa dagar, gav mig sån jävla ångest att jag skänkte klockan till en släkting och blev fet igen

).