• 6
  • 7
2022-08-28, 12:51
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Då blir det 25kg på 10 veckor. Bara fortsätt med det du gör för det fungerar jäkligt bra.

Jo, det går smidigt. Ha dock i åtanke att de första kilorna är lättast att gå ner, blir svårare med tiden.
Citera
2022-09-03, 16:45
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Du verkade äta för att lugna nerverna, vad gör du nu istället för att behålla din vikt?

Just nu är det fastan. Vissa perioder spårar ut åt helvete, som nu under denna vecka, hela familjen fick feber och självklart hamnade jag också i den onda cirkeln. Jag har under denna käkat allt möjligt skräp men på måndag igen är det att börja fasta under dagen och äta 1 -2 måltid under dagen
Citera
2022-09-04, 15:12
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Just nu är det fastan. Vissa perioder spårar ut åt helvete, som nu under denna vecka, hela familjen fick feber och självklart hamnade jag också i den onda cirkeln. Jag har under denna käkat allt möjligt skräp men på måndag igen är det att börja fasta under dagen och äta 1 -2 måltid under dagen

Starkt att du tar dig "tillbaka" hela tiden.
Citera
2022-09-04, 16:31
Medlem
Gick själv ned i vikt 33 kg på 18 månader (behövde gå ned 50 kg) med hjälp av en app och räkna kalorier, kan äta vad jag vill men under begränsad mängd, visst var jag sugen på pizza kunde jag äta det men på kostnad av att jag inte kunde äta annat just den dagen för den täckte RDI (rekommenderade dags intaget) alltså dagsbehovet. Men i stora drag var egentligen inte svårt men i början var man hungrig jämnt

Ibörjan gick man ned 1-3kg per vecka o man tänkte va enkelt men det planade ut o tappade snit ca 1/2 kg i veckan o periodvis från nån vecka till 5-6 veckor hände inget då kroppen ställer om.
Det som gjorde var att jag gjorde uppehåll var den sista sega platån var i nästan 2 månader inget hände fast man började motionera mer och försökte öka eller minska kaloriintaget och sen kom det sista jag bytte jobb o jobba kvällar, då tog jag paus.
Kommit igång nu sedan slutet av juni då jag bytt jobb igen då jag vägde in på 115 kg viktuppgång på 22 kg på 3 år har börjat med appen igen och gått ned 10 kg och känner att jag har svårt att komma upp i dagsbehovet av kalorier ca 2000 så jag utnyttjar outnyttjade kalorier till lördag med bärs o en pizza o märker att pizza inte är gott då man vant sig av med den typen av fettsmak gillar den inte alls längre :-/ men det finns faktiskt annat gott istället:-)

För mig fungerade den här typen av viktnedgång med hjälp av app o kalori-intaget, har provat många olika typer av dieter men LCHF gillade jag skarpt o gick ned i vikt men fick en chock när man kollade hos läkaren då man fått skyhög kolestorolvärde:-(

Alla är vi olika både personligheter och kroppstyper och allt fungerar inte för alla men för mig fungerade att ha koll på kaloriintaget finns fler appar att ha koll på intaget
Senast redigerad av A.F.L. 2022-09-04 kl. 16:37.
Citera
2022-09-25, 18:37
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Starkt att du tar dig "tillbaka" hela tiden.

Jag vet. Jobbigt men försöker hållla mig till en god och bekvämt vikt 185cm och 88kg är helt ok. Periodiskt fasta hjälper mig bra på den fronten.
Citera
2022-09-28, 22:53
Medlem
Sommartofflans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Hej,

Lite info innan jag börjar:

Kön: Man
Ålder: 29
Längd: 193cm
Vikt: 128kg
Slutvikt: 95-100kg

Nu är det fan dags att gå ner i vikt. Behöver gå ner 30+kg för att nå min idealvikt.

Tänkte börja med 6-8km promenader (Vilket är runt 7000-10000 steg) varje dag och sedan minska matportionerna jag stoppar i mig för att viktnedgången ska bli mest effektiv. Börjar med styrketräning lite senare, börjar först med långa och raska promenader.

Har beslutat mig att ta bort vitt socker från min kost helt. Allt som: Godis, kakor och bakelser. You know the drill. Får i mig vitt socker naturligt i maten jag lagar. Kommer tillåta mig själv att äta frukt.

Något som också kommer hjälpa min vintnedgång är mitt vätskeintag. Dricker 5-7 liter varje dag.

Är en storrökare vilket jag kan tillägga. Ingen är ju perfekt.

Postar en selfie så får ni se hur jag ser ut i ansiktet iaf, uppdaterar denna tråd med ny info varje vecka med hur det går.

Bilden på mig: https://ibb.co/p0fRdmv

Önska mig lycka till!

//NeonCross

Snyggt jobbat!
Jag har försökt ta tag i viktnedgång flera gånger, köpt på mig massa gear. Bland annat en Apple Watch för att sänka vilopulsen, det var ganska motiverande. Det var kul att följa upp data och även sätta mål där. (Tills den började påminna en om att man inte rört sig vissa dagar, gav mig sån jävla ångest att jag skänkte klockan till en släkting och blev fet igen ).
Citera
2023-04-14, 21:15
Medlem
Ett återkommande mönster hos tjockisar är att de i flera år kan lägga på sig fett utan bekymmer för att sedan tvärvända och då jävlar ska det gå undan att bli av med hullet.

Mitt tips är att räkna ut vad din ungefärliga dagliga energiförbrukning ligger på och därefter lägga dig på 100-200kcal/dag i underskott. Lägg även in 2h promenad/veckan fördelat hur du vill.

Ge detta ett halvår så tappar du definitivt 2-siffrigt utan att knappt märka av hungern.
Citera
2023-04-15, 10:50
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomalainen14
Ett återkommande mönster hos tjockisar är att de i flera år kan lägga på sig fett utan bekymmer för att sedan tvärvända och då jävlar ska det gå undan att bli av med hullet.

Mitt tips är att räkna ut vad din ungefärliga dagliga energiförbrukning ligger på och därefter lägga dig på 100-200kcal/dag i underskott. Lägg även in 2h promenad/veckan fördelat hur du vill.

Ge detta ett halvår så tappar du definitivt 2-siffrigt utan att knappt märka av hungern.
100 kcal underskott per dag skulle ge en viktminskning om ett kilogram på 70 dagar. Med tanke på att han vill gå ner "30+kg", så kommer det ta typ 6 år.
Citera
2023-04-15, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
100 kcal underskott per dag skulle ge en viktminskning om ett kilogram på 70 dagar. Med tanke på att han vill gå ner "30+kg", så kommer det ta typ 6 år.

Funkade utmärkt på mig; 26kg på ca 30 veckor. 120 min promenad x 8kcal/min ger ytterligare 960kcal/vecka i underskott vilket sammantaget blir ca 7 000kcal/månad = 1kg fett. Då har jag endast räknat på 100kcal/dag i underskott, inte 200.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in