Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-18, 22:08
  #1
Medlem
Jag och mina kompisar brukade spela Counter-Strike 1.6 med en warcraft-mod. Man kunde välja mellan 4 raser, köpa items, levla upp med kills och använda abilities. Som Night Elf var man bland annat osynlig med kniven i handen. Minns att den mest kördes på westwood-kartan.

Det finns en del av denna servertyp när man söker men alla är på andra språk än engelska i dessa dagar. Det verkar tyvärr väldigt omständligt att hosta en server med mods och grejer själv, så min fråga är om det är någon som vet ifall det går att hyra en sådan server där det mesta sätts upp automatiskt?

Tack,
rostboll
Citera
2022-08-18, 22:24
  #2
Avstängd
Bassplays avatar
fel.. hittade inte rätt filer
Citera
2022-08-18, 22:31
  #3
Medlem
Dirty.s avatar
Spelade det sjukt mycket förr i tiden. Västerås.us och BrutalCS mestadels.

Fanns förövrigt 8 raser i "nyare" versioner, vi är nog nästan tillbaka på 1.5 tiden för att gå ner på 4 raser.

Human var det som var "osynlig" med kniven i handen också. Night elf hade trueshot aura, evasion och thorns. Ulti var roots
Citera
2022-08-18, 22:33
  #4
Medlem
Minns detta och HNS. Fan vad tider det var. Riktigt länge sen.

Surf_ski 2 osv
Citera
2022-08-18, 22:41
  #5
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostboll
Jag och mina kompisar brukade spela Counter-Strike 1.6 med en warcraft-mod. Man kunde välja mellan 4 raser, köpa items, levla upp med kills och använda abilities. Som Night Elf var man bland annat osynlig med kniven i handen. Minns att den mest kördes på westwood-kartan.

Det finns en del av denna servertyp när man söker men alla är på andra språk än engelska i dessa dagar. Det verkar tyvärr väldigt omständligt att hosta en server med mods och grejer själv, så min fråga är om det är någon som vet ifall det går att hyra en sådan server där det mesta sätts upp automatiskt?

Tack,
rostboll

Goda tider. Måste kolla youtube video om hur det såg ut..
Citera
2022-09-15, 23:24
  #6
Medlem
Gosifs avatar
Hade en egen server en gång i tiden
med de_rats och WC3 mod! Även
ninja ropes mod… Alltid lika roligt
att börja som T starta som orc och
slänga in en granat in i kylskåpet
och nästan alla CT dog direkt hehe
Citera
2022-09-22, 20:04
  #7
Medlem
Ja, denna mod kördes flitigt. Körde oftast Orc för granatens skull
Det fanns också saker som gjorde att det gick att respawna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback