Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-28, 16:22
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Tycker du att Sweden Rock Festival ska lgga ner fr att en hrdrocksgitarrist kastar in live-handduken?

Nej, menade sklart Mtley. Ber om urskt att det ltt kunde missuppfattas. Klart att John 5 tar ver frvrigt.
Citera
2022-10-30, 09:04
Medlem
SvartaVargens avatar
Finns fortfarande biljetter sg jag. Ska bli underbart att d samlas med alla rocksjlar och bara ha d gtt
Citera
2022-11-03, 00:21
Medlem
Lillprinsessans avatar
Blev faktiskt lite besviken p banden som hittills r slppta.
Iron Maiden har aldrig vart min grej, men sg de i somras med ngra kompisar som skulle dit.
Ghost hade jag aldrig hrt talas om, s lyssnade lite och det lter ju som ett pop-band med gitarr typ. Ingen riktig sikt om dem men inget som tilltalar mig.
Mtley r bland mina topp 3 band, och jag sg bde dem och Leppard nu i Augusti. Inte ovntat att de skulle spela p SRF nu. Mtley r ju som bekant inte bst live lngre, s hade vart lite roligare om de om Leppard inte var p SRF utan Stadium tour var en egen konsert.
Leppard r ju dock ett skert kort.

Min nskelista innan bandslppet var, ungefr:
Metallica
Aerosmith
Journey
Poison
Status Quo

En fundering jag har r att i mitt huvud r det skillnad mellan rock och metal. Alla band som folk skriver att de vill ha dit r ju metalband (tror jag). Knns nstan lite trkigt att inte fler vill ha den gamla hederliga rocken. Vet att de flesta gamla band inte finns lngre/mnga r dda. Men finns ju nd en hel drs kvar!
Jag ker fr frsta gngen nu 2023, faktiskt mestadels fr att hitta nya vnner och fr gemenskapen, och mindre just fr musiken d metal inte riktigt r min grej. Ngon som hller med?
Citera
2022-11-03, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Blev faktiskt lite besviken p banden som hittills r slppta.
Iron Maiden har aldrig vart min grej, men sg de i somras med ngra kompisar som skulle dit.
Ghost hade jag aldrig hrt talas om, s lyssnade lite och det lter ju som ett pop-band med gitarr typ. Ingen riktig sikt om dem men inget som tilltalar mig.
Mtley r bland mina topp 3 band, och jag sg bde dem och Leppard nu i Augusti. Inte ovntat att de skulle spela p SRF nu. Mtley r ju som bekant inte bst live lngre, s hade vart lite roligare om de om Leppard inte var p SRF utan Stadium tour var en egen konsert.
Leppard r ju dock ett skert kort.

Min nskelista innan bandslppet var, ungefr:
Metallica
Aerosmith
Journey
Poison
Status Quo

En fundering jag har r att i mitt huvud r det skillnad mellan rock och metal. Alla band som folk skriver att de vill ha dit r ju metalband (tror jag). Knns nstan lite trkigt att inte fler vill ha den gamla hederliga rocken. Vet att de flesta gamla band inte finns lngre/mnga r dda. Men finns ju nd en hel drs kvar!
Jag ker fr frsta gngen nu 2023, faktiskt mestadels fr att hitta nya vnner och fr gemenskapen, och mindre just fr musiken d metal inte riktigt r min grej. Ngon som hller med?
Slppet hittills knns ganska vntat. Tre riktigt gamla band och ett modernt. r s mnga band s de behver ha en blandning fr att tilltala folk som gillar olika grenar inom rock. Annars skulle de p sikt ha svrt att konkurrera med andra stora festivaler, och motivera det hga priset, nr alla gamla gubbrockare lgger av eller helt enkelt inte kan prestera lngre (Mtley).
Rocken har ju utvecklats mycket de senaste 30 ren och det finns inte lngre 90 gamla hederliga rockband att fylla ut med.
Har passerat 40 nu s knde att det r dags fr mig ocks att fr frsta gngen beska festivalen 2023.
Av hittills inte slppta akter har jag inte ngot emot om Greta van Fleet, Avatar, Orbit Culture och Coheed & Cambria.
Vi ses dr
Citera
2022-11-03, 11:32
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Slppet hittills knns ganska vntat. Tre riktigt gamla band och ett modernt. r s mnga band s de behver ha en blandning fr att tilltala folk som gillar olika grenar inom rock. Annars skulle de p sikt ha svrt att konkurrera med andra stora festivaler, och motivera det hga priset, nr alla gamla gubbrockare lgger av eller helt enkelt inte kan prestera lngre (Mtley).
Rocken har ju utvecklats mycket de senaste 30 ren och det finns inte lngre 90 gamla hederliga rockband att fylla ut med.
Har passerat 40 nu s knde att det r dags fr mig ocks att fr frsta gngen beska festivalen 2023.
Av hittills inte slppta akter har jag inte ngot emot om Greta van Fleet, Avatar, Orbit Culture och Coheed & Cambria.
Vi ses dr

N det r ju sant! Tror nog Scorpions kanske kan komma (hoppas)! Ena dagen, torsdagen trot jag r ju ingen bokad p n. D blir jag glad!
N 90 gamla band blir ju svrt, men 10 borde de ju kunna rafsa ihop. Mste ju inte vara de allra strsta banden.

Glmde skriva att jag blev lite besviken p banden med tanke p 30 rsjubileumet.
Men men, det kommer att bli riktigt grymt!
Det gr vi!
Citera
2022-11-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
N det r ju sant! Tror nog Scorpions kanske kan komma (hoppas)! Ena dagen, torsdagen trot jag r ju ingen bokad p n. D blir jag glad!
N 90 gamla band blir ju svrt, men 10 borde de ju kunna rafsa ihop. Mste ju inte vara de allra strsta banden.

Glmde skriva att jag blev lite besviken p banden med tanke p 30 rsjubileumet.
Men men, det kommer att bli riktigt grymt!
Det gr vi!
10 kommer det helt skert rafsa ihop. Hittills r ju 3 headlines gamla rvar, och med ca 80 band kvar att slppa kommer det dyka upp en hel del lngre ner p postern ocks. S med 95% av banden kvar att slppa fr vi vnta och se vad 30-rsjubileumet har att bjuda p
r ju frsta ret de kr 4 heldagar s en hel del skoj kommer nog dyka upp.
Citera
2022-11-05, 11:20
Medlem
Ghost kan vara bland det trkigare man hrt.

Knns som en ganska trist avslutning
Citera
2022-11-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Ghost kan vara bland det trkigare man hrt.

Knns som en ganska trist avslutning
Vilka ltar r det du lyssnat p som r det trkigare du hrt?
De har en riktigt bra scenshow.
Gillar dem, men kan frst att de inte riktigt uppskattas av de som r instllda p gammal hederlig hrdrock.
Citera
2022-11-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Vilka ltar r det du lyssnat p som r det trkigare du hrt?
De har en riktigt bra scenshow.
Gillar dem, men kan frst att de inte riktigt uppskattas av de som r instllda p gammal hederlig hrdrock.

Mary on a cross bland annat.
Blev p riktigt uttrkad av lten men jag r ocks mer av en traditionell rockar
Citera
2022-11-07, 09:35
Medlem
superflash2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Mary on a cross bland annat.
Blev p riktigt uttrkad av lten men jag r ocks mer av en traditionell rockar

Lyssna p frsta plattan, den r svinbra!
Citera
2022-11-07, 12:52
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superflash2

Tycker Meliora slr den p fingrarna riktigt mycket! Men frsta skivan r bra, knns mer 70/80 tals rock ifall man uppskattar det mer
Citera
2022-11-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superflash2

Tack fr tipset! Ska givetvis prova
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto