Citat:
Ursprungligen postat av
Lillprinsessan
Blev faktiskt lite besviken p banden som hittills r slppta.
Iron Maiden har aldrig vart min grej, men sg de i somras med ngra kompisar som skulle dit.
Ghost hade jag aldrig hrt talas om, s lyssnade lite och det lter ju som ett pop-band med gitarr typ. Ingen riktig sikt om dem men inget som tilltalar mig.
Mtley r bland mina topp 3 band, och jag sg bde dem och Leppard nu i Augusti. Inte ovntat att de skulle spela p SRF nu. Mtley r ju som bekant inte bst live lngre, s hade vart lite roligare om de om Leppard inte var p SRF utan Stadium tour var en egen konsert.
Leppard r ju dock ett skert kort.
Min nskelista innan bandslppet var, ungefr:
Metallica
Aerosmith
Journey
Poison
Status Quo
En fundering jag har r att i mitt huvud r det skillnad mellan rock och metal. Alla band som folk skriver att de vill ha dit r ju metalband (tror jag). Knns nstan lite trkigt att inte fler vill ha den gamla hederliga rocken. Vet att de flesta gamla band inte finns lngre/mnga r dda. Men finns ju nd en hel drs kvar!
Jag ker fr frsta gngen nu 2023, faktiskt mestadels fr att hitta nya vnner och fr gemenskapen, och mindre just fr musiken d metal inte riktigt r min grej. Ngon som hller med?
Slppet hittills knns ganska vntat. Tre riktigt gamla band och ett modernt. r s mnga band s de behver ha en blandning fr att tilltala folk som gillar olika grenar inom rock. Annars skulle de p sikt ha svrt att konkurrera med andra stora festivaler, och motivera det hga priset, nr alla gamla gubbrockare lgger av eller helt enkelt inte kan prestera lngre (Mtley).
Rocken har ju utvecklats mycket de senaste 30 ren och det finns inte lngre 90 gamla hederliga rockband att fylla ut med.
Har passerat 40 nu s knde att det r dags fr mig ocks att fr frsta gngen beska festivalen 2023.
Av hittills inte slppta akter har jag inte ngot emot om Greta van Fleet, Avatar, Orbit Culture och Coheed & Cambria.
Vi ses dr