Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-09-03, 10:12
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitair3
De sa att det skulle ta ungefär upp till 1 år och det är i nuläget, tyvärr.
Du förlorar inget på att kontakta vården och be om att få komma i kontakt med fysioterapimottagningen. Det kan vara värt ett försök för att se vad det kan ge.
Citera
2022-09-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Du förlorar inget på att kontakta vården och be om att få komma i kontakt med fysioterapimottagningen. Det kan vara värt ett försök för att se vad det kan ge.
Yes, ska kontakta de igen. Det verkar som att de flesta är ense om att det läker av sig självt.. Men att fortfarande ha lite ont i vissa lägen efter 1 år, inger en oro.

Men jag tackar för tipsen ni har gett.
Citera
2022-09-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag skulle nog kolla in Jeff och Athlean X på tuben. Inte för att han är någon Bro, men han har en utbildning inom fysioterapi med inriktning på sport och träning.
Tackar för tipset, men har fan sett igenom det mesta med dem. Hittar inte så mkt specifikt angående min typ av skada. Läste att många NFL spelare får denna typ av skada och blir borta i 1-3 månader. Jag har just känningar när jag ska flexa armen i 90 grader samt när jag ska kasta något. Men hoppas att tiden läker såren.

Min läkare sa för cirkus 8 månader sedan att det bara var att träna på men att vara försiktig och inte gå över smärtgränsen. Vilket jag har gjort, är mer rädd om det inte går förbi denna minimala känning, mina funderingar är om man ska överväga och göra en MRI scanning eller dylikt för att hitta själva roten till problemet. Jag ventilerar mina tankar, men det gör inget bättre.

Tacksam för svaret i alla fall.
Citera
2022-09-04, 23:50
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Tackar för tipset, men har fan sett igenom det mesta med dem. Hittar inte så mkt specifikt angående min typ av skada. Läste att många NFL spelare får denna typ av skada och blir borta i 1-3 månader. Jag har just känningar när jag ska flexa armen i 90 grader samt när jag ska kasta något. Men hoppas att tiden läker såren.

Min läkare sa för cirkus 8 månader sedan att det bara var att träna på men att vara försiktig och inte gå över smärtgränsen. Vilket jag har gjort, är mer rädd om det inte går förbi denna minimala känning, mina funderingar är om man ska överväga och göra en MRI scanning eller dylikt för att hitta själva roten till problemet. Jag ventilerar mina tankar, men det gör inget bättre.

Tacksam för svaret i alla fall.

Jag hade nog bara gjort lättare rörlighetsträning och ökat Omega-3 samt kollagenintaget en månad.
Citera
2022-09-05, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag hade nog bara gjort lättare rörlighetsträning och ökat Omega-3 samt kollagenintaget en månad.
Ah, det har jag inte tänkt på. Kollagen bidrar till att läka vävnad, antar att det skulle hjälpa lederna, ska testas. Testade och köra glukosamin i våras, men märkte inget som helst skillnad, tyvärr. Vet dock inte om det är liknande med kollagen.

Jag är öppen för förslag.

Jag kan träna relativt vanligt, det är bara det att flexa triceps gör ont och ibland så knastrar det när jag ska ska lyfta vertikalt, säg när man kör shrugs, då det fortfarande finns en liten brosk-knöl vid den laterala sidan på armbågen.
Citera
2022-09-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Var lite som jag misstänkte, det vanliga sjukhuset kunde inte ta emot en för undersökning. Men dessa skador ska vara självläkande generellt sett. Ska förbi en privat fysio för att se vad vi kan göra.
Ska inte ge upp träningen än i alla fall.
Återkommer om hur det går, blir skönt att ha som ett bollplank. Har fan försökt få ikapp denna arm med den andra armen ett längre tag nu. Vill bara se om hypertrofin inte är helt off.
''Var stark, även när det ser mörkt ut!''
Citera
2022-09-20, 00:03
Medlem
Fick några övningar, för att öka stabiliteten kring armbågen. Mina drömmar om bodybuilding verkar iaf inte se ljusa ut, smärtan sitter fortfarande i. Men får väl utgå från fysion att den försvinner. Hoppas ocksp man kommer kunna flexa tricepsen längre fram. Snart så att man ger upp.. känns hopplöst
Citera
2022-09-23, 22:58
Medlem
Är det någon/ra som vet vad en ortoped kan kosta att gå till?
Citera
2022-09-24, 07:49
Medlem
Citat:
Fick några övningar, för att öka stabiliteten kring armbågen. Mina drömmar om bodybuilding verkar iaf inte se ljusa ut, smärtan sitter fortfarande i. Men får väl utgå från fysion att den försvinner. Hoppas ocksp man kommer kunna flexa tricepsen längre fram. Snart så att man ger upp.. känns hopplöst

Hur fungerar det att köra basövningar med axeln? Funderar på om du kunde köra Stronglifts/(Jim Wendlers Boring but Big) något år och samtidigt köra rörelseträning och annan rehab för axeln och övriga kroppen under tiden. Så får den läka ifred. Du har kanske kommit långt i karriären så du har väl redan koll på läget antar jag.
Citera
2022-09-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Hur fungerar det att köra basövningar med axeln? Funderar på om du kunde köra Stronglifts/(Jim Wendlers Boring but Big) något år och samtidigt köra rörelseträning och annan rehab för axeln och övriga kroppen under tiden. Så får den läka ifred. Du har kanske kommit långt i karriären så du har väl redan koll på läget antar jag.
Ah, nä det handlar fortfarande inte om axeln, utan armbågen.
Men tack för tipset.
Citera
2022-09-25, 01:09
Medlem
Är det så kallad ”golfarmbåge” som är din diagnos alltså? Har själv haft ont på insidan av armbågen i några månader nu och misstänker mest just golfarmbåge men inte helt säker, känns som det skulle kunna vara tricep tendinitis annars.
Citera
2022-09-25, 08:49
Medlem
Citat:
Ah, nä det handlar fortfarande inte om axeln, utan armbågen.
Men tack för tipset.

Just de. Tänkte fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här