Citat:
Ursprungligen postat av
LouisCyphre
Var o hjlpte min mor hromdagen o frgade hur hon tnkte rsta. Hon svarade att att:
-Ja du, det blir Sverigedemokraterna den hr gngen.
Hon r strax ver 70 r o jag har frskt att f henne att rsta p SD de senaste valen, men s har hon sagt att hon sett typ Joel Kinnamans "det hr valet skrmmer mig" rdsla fr SD (vid frra valet). Hon brukar rsta p Moderaterna, nn gng har det t.o.m blivit Socialdemokraterna.
Hon sa det, att hon vill bevara Sverige svenskt, o det var ju frr en rasistisk organisation. Skinheads som brlade o snt. S sa hon att i varenda reklamfilm man ser s r det ju afrikaner i? Vidare tittar hon p t.ex matlagningsprogram, o sa att det r s mycket utlnningar i dom, r det svenska program ska det ju vara en svensk som ska vinna!
S ntligen brjar hon ocks vakna! Men frgan r, r Bevara Sverige Svenskt, ett rasistisk uttryck? Klingar det dligt? Jag tycker det r fullt normalt att vilja bevara Sverige svenskt. Visst kan vi ta emot invandrare, men den svenska kulturen fr ju inte frsvinna!
BSS hade vid start nn gng p 70 talet en hgerinriktning.
Diskuterbart rasistiskt men hade vnskapliga band med ngot land i Afrika.
I dag ser jag meningen bevara Sverige svenskt som att inte bli omvandlade till att svenska r ett minoritetssprk och vi som alltid bockar med mssan i handen i artighet med frasen att alla andra har mera kultur. Ett exemple: vi sger at kldolmar r svenskt d avbryts vi av at det receptet snode vi av turkarna nn gng p vikingatiden. Vad vi n sjer r svenskt s str ngon och ger bort det till annat land eller anna kultur.
I andra lnder kan man ropa hgt fr saker som bara r ngra hundra r gammalt att det r DERAS kultur, men inte i Sverige.
Hr slpper vi in andra religioner i kyrkorummet, vilket aldrig skulle hnda i andra religioner.
Jag knner mig som om jag r i frmmande land bara jag r i mataffren fr de som r dr pratar HGT p andra sprk i sina telefoner.
Ring till en kundtjnst tex elbolaget/frskringskassan mm och den som svarar dr fattar inte vad du sger.
Samma stllen dr jag skt arbete men inte ens tar mig till intervju d de fr bidrag fr att anstlla icke svenskar.
Har en mngd exempel dr det gtt ver styr.
BSS r INTE rasistiskt utan snarare ett rop p hjlp att f vara svensk i Sverige.