Svara
  • 2
  • 3
2022-10-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Journalisten54321
Jag och min sambo hade äntligen bestämt oss för att gifta oss, och för att maximera romantiken på vår smekmånad valde vi det självklara resemålet - en turistort i Turkiet! Det finns ingenting som vittnar om kärlek så mycket som en tripp till en diktatur där man spenderar tiden med andra blekfeta svenskar vid buffén.

När barnen väl somnat, smög vi ut i den sena natten för att hitta lite svart afghan. Då jag är från norra Sverige är detta svårt att få tag på, så man får passa på när man är till själva inkörsporten för allt från Sydostasien med omnejd. Min nyblivne fru insisterade på att vi skulle skjuta jonk från den Gyllene triangeln, något hon hade erfarenhet och kallade för "mumma", men jag kom på att jag hade jobb att tänka på veckan därpå.

Vi frågar första bästa man med svart hår som fyller den födde förbrytarens mönster helt enligt Lombrosos teorier, och frågar om en härligt saftig femma svart afghan. Ett par hundra turkiska lira senare höll vi vad som såg ut som en använd snusprilla i handen, redo att tända på och ha det riktigt skönt.

Väl på väg till hotellrummet kom jag på att jag brukar gilla Pringles när jag har munchies, så jag köper fyra rör för att verkligen vara säker på att det inte går någon nöd på mig.

Jag och min fru tittar varandra i ögonen, de tindrar av kärlek - och av lågan som lyser upp rummet från tändaren som skall sätta fyr på vår jazztobak.

Efter att ha tagit ett par djupa puffar, lägger vi oss ner för att andas djupt och förklara vår kärlek för varandra. Sedan säger hon något som provocerar mig. Vanligtvis, när jag enbart är på spriten, brukar jag reagera våldsamt, men denna gång fick jag nån form av självinsikt som jag aldrig haft tidigare. Jag kände mig helt plötsligt filosofiskt lagd, smart, analytisk - jag kände mig som en tänkande individ för en gångs skull.

Resten av kvällen är mer eller mindre en dimma, men dagen efter hittar jag denna dikt jag skrivit på baksidan av en resebroschyr.

Nu är jag åter i Sverige och sitter i djupa funderingar kring Turkiets framtid.

Det här är min personliga berättelse och ska inte sammankopplas med min roll som ombudsman.

Tack för en bra redogörelse! Jag har varit med om något liknande en gång på smekmånad med mitt ex och hennes barn... Var helt väck i två dygn, vi vaknade på stranden helt näck. Tog ytterligare 1 dygn innan vi hade letat fatt på hennes jävla barn (det var min idé att släpa med dom, kunde se "pappavänligt" ut på facebook tänkte jag med lite bilder på mig och ungarna, skulle kunna impa lite på kvinnorna på jobbet )

Nåja, det är väl kanske inte rätt ställe att gå in på detaljer om mina egna äventyr, ville bara säga att jag har varit i dina skor och rekommenderar dig att göra "en repris" med samma kvinna eller ny.. Man får så mycket pluspoäng av andra
Citera
2022-11-09, 21:43
Medlem
phishpillzs avatar
Bra och tydlig tripprapport! 4 av 5 från mig. Over and out!
Citera
2022-11-10, 01:07
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Du har skön humor och du påminde mig om svart afgan, den skiten var inte igår man rökte.

3/5 för humorns skull, annars så var den lite innehållslös.
Citera
2023-02-06, 20:59
Medlem
Hvem sine barn la seg ?

Pringles og Afghan var bryllupsreisens høydepunkt⁸ wtf
Citera
2023-02-12, 14:55
Medlem
Swedzs avatar
Morsan skjuter heroin och ni lämnar barnen på ett turkiskt hotell ensamma. Och du är rasist.

Men inte WT? Fyfan, ta tag i ditt liv.
Citera
2023-03-07, 09:48
Medlem
Citat:
Jag och min sambo hade äntligen bestämt oss för att gifta oss, och för att maximera romantiken på vår smekmånad valde vi det självklara resemålet - en turistort i Turkiet! Det finns ingenting som vittnar om kärlek så mycket som en tripp till en diktatur där man spenderar tiden med andra blekfeta svenskar vid buffén.

När barnen väl somnat, smög vi ut i den sena natten för att hitta lite svart afghan. Då jag är från norra Sverige är detta svårt att få tag på, så man får passa på när man är till själva inkörsporten för allt från Sydostasien med omnejd. Min nyblivne fru insisterade på att vi skulle skjuta jonk från den Gyllene triangeln, något hon hade erfarenhet och kallade för "mumma", men jag kom på att jag hade jobb att tänka på veckan därpå.

Vi frågar första bästa man med svart hår som fyller den födde förbrytarens mönster helt enligt Lombrosos teorier, och frågar om en härligt saftig femma svart afghan. Ett par hundra turkiska lira senare höll vi vad som såg ut som en använd snusprilla i handen, redo att tända på och ha det riktigt skönt.

Väl på väg till hotellrummet kom jag på att jag brukar gilla Pringles när jag har munchies, så jag köper fyra rör för att verkligen vara säker på att det inte går någon nöd på mig.

Jag och min fru tittar varandra i ögonen, de tindrar av kärlek - och av lågan som lyser upp rummet från tändaren som skall sätta fyr på vår jazztobak.

Efter att ha tagit ett par djupa puffar, lägger vi oss ner för att andas djupt och förklara vår kärlek för varandra. Sedan säger hon något som provocerar mig. Vanligtvis, när jag enbart är på spriten, brukar jag reagera våldsamt, men denna gång fick jag nån form av självinsikt som jag aldrig haft tidigare. Jag kände mig helt plötsligt filosofiskt lagd, smart, analytisk - jag kände mig som en tänkande individ för en gångs skull.

Resten av kvällen är mer eller mindre en dimma, men dagen efter hittar jag denna dikt jag skrivit på baksidan av en resebroschyr.

Nu är jag åter i Sverige och sitter i djupa funderingar kring Turkiets framtid.

Det här är min personliga berättelse och ska inte sammankopplas med min roll som ombudsman.

Jag tycker att det var fint gjort av dig att delge oss din romantiska dikt. Många flickor som blir våta av sådan öppenhet.
Citera
2023-05-12, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miglia
Tack för en bra redogörelse! Jag har varit med om något liknande en gång på smekmånad med mitt ex och hennes barn... Var helt väck i två dygn, vi vaknade på stranden helt näck. Tog ytterligare 1 dygn innan vi hade letat fatt på hennes jävla barn (det var min idé att släpa med dom, kunde se "pappavänligt" ut på facebook tänkte jag med lite bilder på mig och ungarna, skulle kunna impa lite på kvinnorna på jobbet )

Nåja, det är väl kanske inte rätt ställe att gå in på detaljer om mina egna äventyr, ville bara säga att jag har varit i dina skor och rekommenderar dig att göra "en repris" med samma kvinna eller ny.. Man får så mycket pluspoäng av andra

barn är onödigt på tripp resor
Citera
2024-02-03, 20:36
Medlem
Varför tog hon med barnen? Var det inte jobbigt att hon hela tiden behövde se efter dem?
Citera
2024-02-08, 12:46
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
När barnen väl somnat, smög vi ut i den sena natten för att hitta lite svart afghan.

Citat:
Sedan säger hon något som provocerar mig. Vanligtvis, när jag enbart är på spriten, brukar jag reagera våldsamt..

Din berättelse har flera lager. Om det skulle gömmas något filosofiskt i diktverket låter jag vara osagt men jag reagerade (likt den social justice warrior jag är) på ovanstående två rader. Barnens ålder framgår inte av berättelsen, och diktverket avslöjar ju att de inte är dina egna så det kan därför antas att du är nån slags bonusförälder till hennes barn från tidigare förhållande. Hursomhelst, vaknar ett barn upp (t.ex. ur en mardröm) och föräldrarnas trygghet inte finns inom räckhåll ... det är inte bra! I min värld är det otänkbart att ens springa ner till 7-Eleven för att köpa mjölk för morgongröten om barnen då blir ensamma i bostaden. Fast det är klart, alla har vi olika synsätt kring det där. Jag ska inte vara dömande. Sen hur du vanligtvis reagerar våldsamt när du är på spriten, det är ju också en historia för sig. Det finns givetvis nivåer av våldsamt. Nåväl, jag ska inte grotta ner mig i det där. Någonstans tror jag (läs: vill jag tro) att hela den här berättelsen i själva verket är fiktiv prosa, en form av trolldom, var du medvetet har bakat in de två citerade raderna just för att väcka såväl irritation som diskussion av läsarna.
Citera
2025-01-04, 16:20
Medlem
Du kanske inte ska ta till spriten "vanligtvis" om du blir våldsam mot kvinnor och barn?
Din övriga erfarenhet påminner mig lite om en lumparpolares berättelse när han var i Spanien, det slutade illa för honom. Har inte hört mycket från honom på några år.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in