Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-01, 16:06
  #1
Administrator
admins avatar
Forumets regler gällande netikett har uppdaterats

Tidigare text:
"Den som bryter mot netiketten riskerar varning."
Nuvarande text:
"Den som bryter mot forumets netikett riskerar varning, och kan vid särskilt allvarlig förseelse bli avstängd från forumet."
Denna ändring berör främst regel 0.09., 0.10 och 0.12. Det är mycket ovanligt att det finns skäl att stänga av någon från forumet pga dessa regler. Men det finns vissa undantagsfall, och därför har vi nu skrivit om texten.

admin
Citera
2022-10-02, 02:06
  #2
Medlem
sebnies avatar
Borde inte texten istället vara:
"Den som bryter mot forumets netikett riskerar varning, och kan vid särskilt allvarlig förseelse bli avstängd/bannlyst från forumet."

På så sätt har ni garderat er även om ni skulle behöva permbanna någon för en särskilt allvarlig enstaka förseelse av 0.xx brott.
Citera
2022-10-03, 19:56
  #3
Medlem
NoTruces avatar
Det låter väl rimligt. Tack för informationen!
Citera
2022-10-07, 22:33
  #4
Avstängd
wusemans avatar
Jaha.

Ni mörkar ju avstägningar ändå från listan där man ser vilka som blivit avstängda så jag förstår inte uppdateringens mening. Jag förstår varför användare väljer att bryta mot reglerna men jag gör det inte personligen men det finns tydliga exempel på där saker och ting inte går rätt till, det får med all säkerhet konsekvenser och det är inte svårt att förstå detta om man ser vad som försigår på forumet som många gånger kan vara farlig plats att besöka beroende på vad som länkas i dess olika trådar och det behöv sdärför te.x varnas för användarnas säkerhet för det ev vara en länk som innehåller farlig kod och som inte är något som kan ev diskuteras.

Så den blev inte tydligare än tidigare för mig denna uppdatering så den var helt meningslös, men för andra kanske kan bli tydligare.

Det kommer med all sanno
Det finns dom som inte gillar olikhet bli vanligare och vanligare desto sämre och sämre kvalitet det blir forumet. Följer ni reglerna så gör väl användarna detsamma, annars kommer det nog bara bli allt mer vanligt att det bryts mot reglerna som idag sägs var "ovanliga" enligt admins inlägg.

Jag tycker dom som gör det som moderatorna inte hanterar bra gör ett fantastiskt jobb och tycker att moderatorer skall avsättas på denna positionen men det är inte mitt beslut så därför skiter jag i det men det är min åsikt och varför jag tycker dom gör det fantastiskt.

Ni löser inga problem genom 0.12 genom att tysta dom som agerar felatkigt om ni inte förstår problemet.
Men vad vet jag, jag bara gissar och tycker uppdateringen var meningslös och är inte direkt insatt i frågan jag är bara aktiv på ett fåtal sektioner så jag talar enbart från det jag upplevt där jag är aktiv.

Flashback är där dom är i statistiken pga av dess medlemmar, att behandla dessa som skit genom att stänga av dom får naturligtvis konsekvenser och det är uppenbart att det är ett större problem idag än vad det en gång varit därför tror jag inte att eran uppdatering kommer göra någon skillnad. Jag skall inte diskutera frågan men pengarna ni drar in per donationer går varken till moderatrorerna eller till att göra sidan bättre så ju större forumet blir ju större kommer problemet bli.

Vart sidans donationer tar vägen är ju en annan fråga, men inte till att lösa 0.12 iaf det förstår vem som helst.

VARFÖR agerar man som mod/admin på siten? Det är ju intressant att veta vad som gjordes åt situationen där den moderatorn faktiskt fejkade att den var moderatorn, det kanske var av en korrekt anledning? Varför mörkas detta och varför behandlas vissa medlemmar på ett annat vis än andra? Har man som medlem inte varit med om det så vet man där heller inte att det försigår så vill ni berätta detta så tror jag att 0.12 kommer att minska men jag gissar som sagt bara.

Det finns garanterat fler användare som resonerar som jag som gör verklighet av det jag skriver på deras vis det är tydligt. Följer ni inte reglerna så finns det ingen anledning att besökarna skall tolerera orättvisor och korruption, det är bara kolla vad som händer med sidor som behandlar människor felaktigt. Senast utsatta var MIlitären i Colombia.

Det finns dom som inte gillar orättvisor, vi kan väl bara ta Guacamaya som nyss tog militären i latinamerika som ageraede pga av orättvisor och felaktigt bemötande av användare tog tag i saken.

Är ni förvånade? Jag har koll på området och jag förstår varför man gjorde det men jag skulle inte göra det själv.

Nu kan alla få kalla sig Militär om dom vill, det är väl rättvist? Det tycker jag. Principen är densamma, det är det ni inte förstår. Behandla alla med samma principer annars kan ni dumpa era regler för här gör man som man vill ändå beroende på användare.

// wuseman
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-10-07 kl. 23:32.
Citera
2022-10-08, 13:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Ni mörkar ju avstägningar ändå från listan där man ser vilka som blivit avstängda så jag förstår inte uppdateringens mening.
De mörkar vad jag vet bara användare som är avstängda för missbruk av konton, för att då dölja att de missbrukar konton.
Citat:
Jag förstår varför användare väljer att bryta mot reglerna men jag gör det inte personligen men det finns tydliga exempel på där saker och ting inte går rätt till
Vad pratar du om? Du har blivit avstängd 3 gånger hittills.
Citera
2023-04-13, 02:49
  #6
Medlem
Hejhejvidicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Forumets regler gällande netikett har uppdaterats

Tidigare text:
"Den som bryter mot netiketten riskerar varning."
Nuvarande text:
"Den som bryter mot forumets netikett riskerar varning, och kan vid särskilt allvarlig förseelse bli avstängd från forumet."
Denna ändring berör främst regel 0.09., 0.10 och 0.12. Det är mycket ovanligt att det finns skäl att stänga av någon från forumet pga dessa regler. Men det finns vissa undantagsfall, och därför har vi nu skrivit om texten.

admin

-Av intresse ställer jag frågan om Ni anser att förändringen fått avsedd effekt ?
Tack på förhand.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback