Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-02, 12:52
  #13
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiero7.5
Flyger till Nha Trang för en sentimentalresa, var här för typ 15 år sedan och behöver förnya mitt Thaivisa när jag åker tillbaka, flyger den 21 Dec till NhaTrang från Bangkok
1:Finns det simkort för mobilinternet abbonemang på flygplatsen man anländer
2:Uttagsautomater på flygplatsen ,eller ska jag växla på Don Mueang
3:Tänkte ta en nattbuss med sovplats för ca 20 dollar från Nha Trang till Ho chi minh, såg att det fanns att köpa på nätet , safe eller köpa på plats?
Nån som kan tänkas hjälpa med tips för övrigt

Använd Vietcoms automater. Jag tog ut hela tiden där.
Citera
2022-12-10, 19:47
  #14
Medlem
Var där i augusti men kommer inte ihåg om de sålde sim-kort i flygplatsen, men de sålde en massa saker iaf.
I Ho Chi Minh City's flygplats sålde de sim-kort.
Betalade ca 500kr för flyg från Nha Trang (Cam Ranh airport) till Ho Chi Minh City för att spara tid.

Om du inte redan gjort det, så ladda ner Grab och använd det för transport i sydost asien, det är som Uber och Bolt.
Dock kan man bara registrera sitt bankkort i appen när man är i asien.

Och för er som behöver en billig utrese-biljett för att komma in i ett land ni inte vet när ni ska åka ut ifrån, så rekommenderas https://toponwardticket.com/
Man får en riktig bokningsbekräftelse som är reserverad, man kan gå in i flygbolaget och se bokningen.
Tänk på att den är giltig från när du köper, så bättre att vänta till 1-2 dagar innan du flyger, tog knappt 1 dag att få bekräftelsen.
Använde det själv och bokningen var tillgänglig i 1 vecka hos Thai Air.
Men bokning var inte exakt det datum jag hade valt, kanske för att det inte fanns flygbolag som flög den dagen.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3449366

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in