Citat:
Ursprungligen postat av
polagom
1. Du sger att det finns brist p lgenheter/bostder p landet som gr det mer OK?
Samma brist eller strre finns p lgenheter i storstderna. S hr blir ditt resonemang lite fel tycker jag.
Nej, jag sger att det r dligt med lgenheter p landet och att det generellt stt r billigare med hus dr n i storstderna. Detta uttryckte jag inte i mitt frra inlgg men jag trodde att detta var underfrsttt.
Citat:
Ursprungligen postat av
polagom
2. Ja, vi har rd med det. S klart om bda hade ftt sparken och vi inte hade kunnat f nya jobb s hade det blivit svrt. Men s hade det nog varit fr 99% av de med boln ocks. Som jag sa i mitt inlgg till dig innan s har vi flyttat s lngt ut som mjligt frn staden och vra jobb fr att f s billigt som mjligt. Vi har kopplat till vra gemensamma lner ett 'relativt sett' lgt boln.
Kul fr er, bra jobbat!
Citat:
Ursprungligen postat av
polagom
Som jag sa till dig i mitt tidigare inlgg s finns det grader i helvetet, eller stora skillnader i det vi har kpt relativt till andra. Och i vissa fall nr man r rejlt verbelnade s kan jag frst dit resonemang mer.
Men det finns brister i hela landet och bor man 'p landet' s har man inte mer rtt till att kpa ett stort hus och maxebelning n de i storstderna. Det mer logiska hr hade varit om man hade kpt ett allt fr dyrt hus kopplat till vad man tjnade fr man ville ha ett lyxhus, etc.
Jag frstr inte hur du fr in rttigheter i detta, det handlar om pengar och vad man faktiskt har rd med, inte vad du anser dig ha rtt till.
Citat:
Ursprungligen postat av
polagom
Om man bor p landet s kan man efter dina tankebanor flytta till storstderna ocks, om det nu skulle finnas s mnga lgenheter billigt att hmta in dr. Nej men d ska man inte gra snna uppoffringar men i storstderna ska man?
Var snll och gr inte halmgubbar, jag har inte psttt att det r ltt att f lgenhet, jag har sagt att det finns mer i storstderna n p landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
polagom
BTW - jag tycker inte att om man bor p landet och vill bo kvar dr att man SKA BEHVA gra snna uppoffringar. Utan jag tycker argumentet att vissa har mer rtt att kpa hus n andra pga bor p landet r en allt fr enkel och felaktig logik.
Men nu blandar du in rttigheter i det hela igen, det handlar inte om det, det handlar om ekonomi och vad man faktiskt har rd med.
Citat:
Ursprungligen postat av
polagom
Bttre logik hade varit att se hur mycket man tjnar, se ver utbudet som finns tillgngligt lokalt och att man har gjort sitt bsta fr att kpa det billigaste mjligt och inte g ver vad man egentligen har rd med som bttre val.
Ja, och fljer man denna logik s kan man ltt bli verbelnad eller hur?