Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2022-11-13, 17:12
  #85
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Jag skulle vilja se film om Nelson Mandela där Nelson spelades av en vit skådespelare.
Och sedan en film om Gustav Vasa som spelades av en svart skådespelare.
Men det skulle räcka med att se hela Aftonbladets redaktion bestå av icke vita.

Du känner väl till det vansinniga att Mannerheim spelats av en neger? Var det ett skämt eller vad fan var det frågan om?

Fast det vore coolt om Kjell Bergqvist spelar Mike Tyson!
Citera
2022-11-13, 19:44
  #86
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove
Min fråga till svenskarna är ganska simpel, undviker ni aktivt filmer med negrar i huvudrollen när ni bläddrar bland film och serieutbuden?

Eller är det skillnad om det rör sig om Morgan Freeman eller liten plutt som blivit inkvoterad just för sin mörka hy?

Jag tycker frågeställningen är ganska intressant, själv undviker jag allt jag anser ha en politisk koppling till dagens vansinne.

Alla kan givitvis svara även om jag skiter i vad ni gränslösa stackare tycker.

Man bör nog undvika svarta regissörer. Finns få undantag som bekräftar den regeln.
Citera
2022-11-15, 13:51
  #87
Medlem
carminaburanas avatar
varför skulle man göra det?
Citera
2022-11-15, 16:20
  #88
Medlem
Har inget specifikt emot svarta skådisar. Så är det bra skådisar och en potentiellt bra film ser jag den gärna.
Citera
2022-12-30, 08:20
  #89
Medlem
maniacmans avatar
Jag tittar inte på all-black filmer eftersom de känns konstlade och ofta har ett politiskt pekfinger. Har inget problem med svarta i filmer eller huvudroller, problemet är när man ”förändrar verkligheten” i politiska/ras syften, tex att de galna islamisterna i nån film inte ska vara araber utan Janne Svensson från Arvika.

Den där woke-hjärntvätten är så lömsk. Och weekminded people faller för den.

Några ex:
Nya candyman var ju en katastrof. Alla vita skulle vara töntar eller äckliga skurkar. Alla svarta var goda. Fanns det en läkare i bakgrunden på ett sjukhus så var denne svart. Fans det en städare i bakgrunden var denne vit osv.

Nope: Störde mig som fan på att alla huvudroller samt majoriteten av ”status-individerna” var svarta. Klarade faktiskt inte av att se klart den pga det.

Secret of Dumbledoor: man kvoterar in två svarta hjältar/häxor. Alla onda är vita (med associationer mot vitmakt/nazi). De goda negrerna är endast smarta och supersjälvsäkra. Övriga karaktärer har brister (utseendemässigt och mentalt) och intressanta egenskaper.

Nya Karl Bertil Jonssons julafton: här var det svårt för hjärntvättarna att ändra för mycket. Men tamejfan att gammel-Bertil skulle leva i någon multikulti-svart familj på slutet.

Avatar 1&2 - orkar inte ens förklara
Citera
2022-12-31, 05:04
  #90
Medlem
Ja, nu för tiden.

Förr i tiden gick det bra, men nu skall dom alltid vara etniska, vilket inte passar mig.
Citera
2022-12-31, 12:12
  #91
Medlem
Nej, jag undviker inte filmer med svarta skådespelare i ledande roller. Finns ju en hel del bra, som exempelvis Morgan Freeman eller Will Smith och några till.

Däremot, skulle man göra en remake av en existerande film eller en filmatisering av en bok där man av politiska skäl bytt ut vita karaktärer mot svarta så skulle jag nog undvika den. Precis som jag skulle undvika en remake av Cosby Show eller Fresh Prince i Bel Air med enbart vita i huvudrollerna. En filmatisering av Rosa Parks liv där man bytt ut huvudpersonen mot en vit, medelålders man kanske dock skulle fångat mitt intresse, bara för att det vore så oväntat.
Citera
2022-12-31, 12:39
  #92
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Nej men jag är tämligen less på nutidens wokekultur och besattheten av hudfärg och sexuell läggning.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in