Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-03-06, 03:34
  #37
Medlem
zombie-nations avatar
Att börja var inte lika svårt som SSRI. Men hade inte stor effekt. Det tog 9 månader att sluta. Att glömma en dos var samma som en tripp till helvetet. Det var jättekul när den var slut hos leverantören. En nätkompis begick självmord pga venlafaxinabstinens. Sov inte jättebra på den men när jag slutade med med hade den förstört min sömn. I ett helt år hade jag ingen djupsömn. Antingen drömde jag massor eller också sov jag så ytligt att jag visste vad som hände runt mig. Efter det blev sömnen bättre men det tog 2 år att sluta drömma mardrömmar varje natt. Men jag hade en nätkompis som sa att den räddade hans liv.
Citera
2024-03-07, 01:21
  #38
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Att börja var inte lika svårt som SSRI. Men hade inte stor effekt. Det tog 9 månader att sluta. Att glömma en dos var samma som en tripp till helvetet. Det var jättekul när den var slut hos leverantören. En nätkompis begick självmord pga venlafaxinabstinens. Sov inte jättebra på den men när jag slutade med med hade den förstört min sömn. I ett helt år hade jag ingen djupsömn. Antingen drömde jag massor eller också sov jag så ytligt att jag visste vad som hände runt mig. Efter det blev sömnen bättre men det tog 2 år att sluta drömma mardrömmar varje natt. Men jag hade en nätkompis som sa att den räddade hans liv.

Igår mådde jag bättre när jag missat en dos än jag mådde idag när jag tog den. Märkligt.

Jag har dock kommit ner från 187,5mg till endast 75mg nu. Sen har jag bara legat på sen mitten av December.
Citera
2024-03-07, 18:12
  #39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Igår mådde jag bättre när jag missat en dos än jag mådde idag när jag tog den. Märkligt.

Jag har dock kommit ner från 187,5mg till endast 75mg nu. Sen har jag bara legat på sen mitten av December.

Det kan naturligtvis slå åt det hållet med. Hade så med en SSRI. Så jag slutade och hade min bästa månad i livet, sedan mina värsta tre år,
Citera
2024-03-31, 16:20
  #40
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Att börja var inte lika svårt som SSRI. Men hade inte stor effekt. Det tog 9 månader att sluta. Att glömma en dos var samma som en tripp till helvetet. Det var jättekul när den var slut hos leverantören. En nätkompis begick självmord pga venlafaxinabstinens. Sov inte jättebra på den men när jag slutade med med hade den förstört min sömn. I ett helt år hade jag ingen djupsömn. Antingen drömde jag massor eller också sov jag så ytligt att jag visste vad som hände runt mig. Efter det blev sömnen bättre men det tog 2 år att sluta drömma mardrömmar varje natt. Men jag hade en nätkompis som sa att den räddade hans liv.

Tråkigt att höra om din nätkompis 😢 men om man mår så dåligt att man vill ta sitt liv, pga utsättningssymptom, varför börjar man då inte om med medicinen?

Om man har Venlafaxin i depotkaplsar så kan man ta ur ett korn om dagen, då blir det en väldigt långsam urtrappning som verkar vara nödvändig.
Citera
2024-03-31, 16:37
  #41
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Tråkigt att höra om din nätkompis 😢 men om man mår så dåligt att man vill ta sitt liv, pga utsättningssymptom, varför börjar man då inte om med medicinen?

Om man har Venlafaxin i depotkaplsar så kan man ta ur ett korn om dagen, då blir det en väldigt långsam urtrappning som verkar vara nödvändig.

Det var några som fattade, jag fattade ingenting direkt, och ville att hon skulle ta medicinen. Men hon trodde inte på att medicinen skulle ändra något, hon var redan för djupt nere. Hade man fattat detta så hade man kunnat hitta någon i närområdet som kunnat tvinga henne att ta medicinen, men det gick så himla fort.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback